100% signaal pc ziet wifi niet?

jaap22

Active member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
62
100% signaal netwerk word niet herkend?

--------------------------------------------------------------------------------
het volgende ik heb een asus laptop mijn buurman ook ik kan op elk wifi netwerk hij niet .
hier op de camping heb ik zelf een accesspoint gemaakt ik haal het signaal uit de lucht met een buiten antenne op 4 meter hoogte werkt perfect dus ik maak gebruik van mijn eigen access point signaal is 100%.
ga ik naar de buurman is het nog 100% ehter deze kan alleen het veel zwakkere signaal van de wifi van de camping alleen ontvangen en mijn signaal ziet hij nog niet eens terwijl mijn laptop het wel ziet met 100%signaal rara wat kan dat zijn???

gr jaap

Je hebt waarschijnlijk je SSID uitgezet.
Dat is veiliger, want zo ben je lastiger te vinden als "hotspot".
Maar dat wil je dus blijkbaar niet.
De meeste drivers van draadloos spul zullen darom een dergelijk signaal niet laten zien als gevonden signaal.
Als je zo'n speciaal programmaatje voor wardriven zou gebruiken, zou je m waarschijnlijk wel vinden.
Dus als je met je AP een SSID aanzet, zal ie waarschijnlijk wel te vinden zijn voor je buurman.
Wanneer je een en ander dan helemaal geconfigureerd hebt op die 2e laptop, kun je m weer aanzetten.
Je buurman is dan ook opgenomen in je netwerk.

mas moet hij dan zo staan??

Authentication Type : Auto
Fragment Threshold : 2346(256-2346)
RTS Threshold : 2347(0-2347)
Beacon Interval : 100 (20-1024 ms)
Data Rate : Auto
Preamble Type : Long Preamble
Broadcast ESSID : Disabled

of moet ik ergens iets anders veranderen is een edimax access point gr jaap

bedankt heb nu weer ander probleem heb mijn access point een harde reset gegeven dus alles weer in fabrieksinstellingen nu vraagt i een password ,welke is dat wie weet dit??gr jaap

Probeer eens geen usernaam, en als password: Administrator of Admin

Als dat niet werkt, dan moet je even in de handleiding kijken of anders even het exacte merk en type hier plaatsen dan kunnen we het voor je opzoeken.

Originally posted by Black Tiger
Probeer eens geen usernaam, en als password: Administrator of Admin

Als dat niet werkt, dan moet je even in de handleiding kijken of anders even het exacte merk en type hier plaatsen dan kunnen we het voor je opzoeken.

effe kijken in je handleiding!!!

ik dacht geen username en als wachtwoordt admin

Kweetniet :biggrin:

GEEN ADMIN EN GEEN ADMINISTRATOR oeps

edimax wireless lan access point
IEEE 802.11B
11MBPS

gr jaap

Weet je ook het typenummer? Want dat kan wellicht ook belangrijk zijn.
Is het bijv. een BR-6114WG of een andere, waarschijnlijk kun je dat vinden op een sticker op het apparaat.

nee bt staat er niet op gr jaap

In de chat vond geer net Admin (met hoofdletter) en als password 1234.
Misschien dat je er wat mee kan ...

bedankt mas maar zover kom ik nog niet eens ,dat is de 2de stap echter op stap 1 loopt het al mis ,feit dat ik gisteren ineens weg was was omdat wifi hier op de camping om ongeveer 12.00 wword uitgezet gr jaap

ben erin wat bleek router en accesspoint haden zelfde ip dus router eraf gegooid en alleen aacess point en toen ging het oja had netpumper aanstaan deze eraf gegooid en toen kon ik erin pfff bedankt voor alle wijze raad gr jaap

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan