17 jan site open

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tweety

Kijk dat is wel leuk,maar helaas moet ik ook mijn kantekening erbij plaatsen.Het is wel leuk om een wachtwoord te koppelen,aan een ip,maar i`v.m het downloaden op dat moment van de files kan dat toch consequenties hebben.Vooral als daar ook logs gemaakt van gaan worden ,wat mij aannemelijk lijkt.
Dat dit ook erg fout kan gaan is eeen jaar terug al eens gebeurt,waar cd`s met loggegevens in verkeerde handen kwamen.Ook i.v.m een nieuwe uitgevonden techniek,kan ik zeggen dat als de info in verkeerde handen komt je niet blij bent.Ik zeg niks maar heet zoiets van sharing.
Het dus onmogelijk wordt om file`s anoniem binnen te halen,iets wat toch geen goede zaak is lijkt mij.Daar zoals jeejee al zei het een mooie manier kan zijn om ip adressen te verzamelen.Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn,maar ik weet zelf niks van de andere kant van de site.Wie of wat hem beheert.
Bij het voorval van iets meer als anderhalf jaar geleden bleek de beheerder aldaar,al jaren een werknemer bij een provider te zijn.Ik zeg dus niet zo dat het zo hoeft te zijn,maar een gewaarschuwd mens telt voor twee,het verhaal van het is om eventueel vrijschakelaars tegen te houden is natuurlijk pure onzin.De files kunnen opgehaald worden,en staan binnen een uur op verschillende uploads.Het beschermen met wachtwoord en vast ip is dus nergens voor nodig en dient niet het doel waar de reden voor op gegeven wordt.Inweze is het enige doel,het verzamelen van info over de mensen die de site bezoeken en downloaden.Iets wat mij geen goede zaak lijkt.Dat de site met een wachtwoord beveiligt word heb ik geen probleem mee,wel dat het aan een vast ip gekoppeld wordt.En ik vermoed dan ook nog eens dat je bij het aanvragen dan ook nog een gekoppeld email adres moet geven.Ik denk dat ik mijn beurt maar oversla en wel wacht tot de eventuele files op een upload verschijnen.

Maar dat is mijn mening!!!!

Die IP info valt nu al in verkeerde handen.

In het midden onder aan de pagina net boven het logo van TheFreeSite.com staat een verborgen link/plaatje waar je IP al in verwerkt is en die gelogd wordt door ad.doubleclikck.net

Het grafische bestandje wordt opgehaald van http://m3.doubleclick.net/viewad/703619/adc_loc_bhope_468x60.gif

en de link die er onder hangt is:

http://ad.doubleclick.net/click;h=v2|308b|0|0|%2a|b;5449489;2-0;0;8442802;1-468|60;2625706|2623940|1;u=XXX.XXX.XXX.XXX-1073484316266;%3fhttp://www.loc.gov

Op de plaats van XXX.XXX.XXX.XXX staat dan je eigen IP adres.

Als ze dus de IP'van bezoekers willen hebben kunnen ze die gewoon opvragen of kopen bij Doubleclick.

Emailadres er ook nog bij en spam is een feit,als het dan ook nog eens gekoppeld kan worden aan het downloaden van files,die als niet legaal bestempelt worden of sharing,is het leed niet te overzien.
Het kan dan wel eens zijn,dat je op je eigen ipadres een aanval krijgt.Dat is pas 1 van de mogelijkheden.Dus dat je niet met een anonieme proxy kan inloggen is geen goed teken.
Onthoudt ook,dat mocht canal+ akties tegen de site nemen,het mogelijk is dat ook jij een dagvaardiging kan gaan krijgen.
Dat is de tweede mogelijkheid.
Er door druk van canal+ de mogelijkheid bestaat dat je adsl of kabel provider je afsluit.Dat is de derde mogelijkheid.
Rat2002 zegt de strijd aan te willen gaan met de providers,dit kan dan ook wellicht betekenen dat de rechter beslist dat de logs met ipadressen afgegeven moeten worden.
Dit is niet zo ver weg als dat men denkt in Amerika is dit recent gebeurt,waar particulieren nu maar even een rekening van 16000 dollar moeten betalen.
Dus weet waar men aan begint en of het (zwart)vrij kijken je zoveel waard is,dat je die mogelijkheden aandurft
En neem van mij maar aan,mochten er enkel coderingen inderdaad open gaan door files op die site,kun je donder op zeggen,dat de aanval begint,en wel in een mate die we nog nooit gezien hebben.De providers hebben veel moeten investeren,en zullen dit nooit meer over hun kant laten gaan!!!!

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!!!!

Het is niet te geloven de Hollandse schijterigheid ten top, wat een gezwam hier !

Ik ga ff over mijn nek, bhaaaa.......

Tweety, maar het is toch ook als je van div. site,s wat download zonder wachtwoord en men wil gerechtelijk aktie ondernemen tegen die site je gegevens ook achterhaald kunnen worden !!
Of je zou zoals het met b.v. banken gaat in een gecodeerde vorm moeten ophalen, en dan nog kunnen ze de gebruikers achterhalen maar weet men niet wat je opgehaald heb.

Het zal allemaal wel niet zo'n vaart lopen tweety.

Van hutsefruts dachten een hoop mensen dat destijds ook en zie die draaid ook nog steeds.

Maar ik moet je gelijk geven door het koppelen van paswoorden aan een IP adres wordt het een besloten club. Een rechter zou ze dan als een criminele organisatie kunnen beschouwen en de boel sluiten.

Het downloaden van files voor decodering van gecodeerde kanalen en zelfs het installeren voor eigen gebruik is GEEN crimele activiteit. Het beschikbaar stellen wel

Het gevaar voor virussen zie ik niet zitten. Iedereen dient een virusscanner en een firewall op zijn PC te hebben om zichzelf en anderen te beschermen. Virussen en wormen kloppen ook wel aan als je niet op die site komt.

Het gevaar van spam is zeker aanwezig. Dat hebben we wel gezien met een ander ned. satboard en de mailingen van de kaartkoning. Op een gegeven moment zal rat een aanbeiding krijgen voor de verzamelde e-mail adressen en dan ligt het er maar aan of hij die aanpakt of niet.

Tijd zal het leren.......

de beweegredenen van rat voor het koppelen van paswoord aan IP kan ik nog wel volgen maar ik denk dat het beter is te zoeken naar een andere anoniemere manier om de toegang te verschaffen. De satproviders laten zich echt niet tegenhouden door een IP adres of een paar sitevoorschriften.

daarom had ik ook al eerder gezegt ga een keer tegen die tijd naar de bieb. en log daarin...........

Spirit

Ik begrijp deze discussie niet zo goed, bestaan er dan werkelijk nog mensen die "denken" dat ze anoniem kunnen internetten?

Het klinkt bij mij allemaal nogal naiev, zelfs wanneer je zogenaamd gegarandeerd anoniem via een buitenlandse proxyserver op internet zit is het nog een makkie te achterhalen wie je bent.

Zolang je een "gebruiker" bent van technologie die door andere is ontwikkeld moet je niet in de illusie geloven dat je slimmer bent dan de makers.

Wellicht spreekt het "James Bond" gevoel een rol ;)

TheDucatist

@lagos Oke schijterigheid ten top,maar ik zou zeggen,registreer jij je dan als eerste,dacht trouwens dat het voor jouw makkelijk zeggen is,jij zit dacht ik in spanje
Open jij dan een site,plaats de files erop,maar open hem dan zonder wachtwoord gekoppeld aan ip adres.,dan ben je voor mij een vent.
Bij eventueele akties,ben jij dan de enigste verantwoordelijke.
Ik zelf spreek uit ervaring,en heb het al eens zien gebeuren en heb ermee te maken gehad,dus als we over schijterig gaan praten zijn we gauw klaar.
Het zijn gewoon de mogelijkheden die je in ogenschouw moet nemen,dat is geen kwestie van schijterigheid,maar gewoon niet blind ergens op in gaan.
Het lijkt heel aanlokkelijk,maar er kan altijd een addertje onder het gras schuilen.
Het is hetzelfde als je maar ieder file blind gaat downloaden en instaleren,en het dan raar vinden dat je een virus oploopt of een dialer.
De naweeen van zoiets heb ik nog steeds in de vorm,van een ongelooflijk aantal spam mails op email adressen,enkel en alleen door iemand die fijn even de ipadressen met email en alles ergens liet belanden.
Dus voordat je schijterig gaat roepen,zou je ??ns kunnen kijken waar deze koppeling van ipadres en wachtwoord als eens toe hebben geleid.Het is namelijk niet al 1 keer goed fout gelopen maar al meerdere keren.
En dan vindt ik ook nog eens,de aankondiging was dat er van de site door iedereen gedownload kon worden,hij zou de confrontatie aangaan zonder restricties.
Dat is dus niet waar je bent verplicht je ipadres te geven.
Iets wat niets dient en ook geen canal+ medewerkers tegenhoudt.En het kan inderdaad als criminele organisatie gezien worden,waarbij dus niet rat2002 de enige verantwoordelijk is maar dit dan ook nog kan afschuiven op de downloaders doormiddel van de logs(Dit hoeft niet,maar die mogelijkheid is er wel).Het is dus geen schijterigheid,maar voorzichtigheid,en dat is iets heel anders.Als rat2002 niet bang is,kan hij de site net zogoed beveiligen met een wachtwoord,maar niet gekoppeld aan ipadres.Hij is toch degene die zegt dat ze hem niks kunnen maken.En even voorop gesteld jij zelf leest al deze sites,die hebben allemaal moeten inleveren,stuk voor stuk.Dat betekend dan ook eigenlijk dat jij al die sites bestempeld als schijters.
Ik zou zeggen kom dus zelf maar eens met iets en ga die confrontatie aan met de providers.Voordat je begint te roepen schijters

Het gaat nog niet ??ns om het eventueele downloaden gekoppeld aan je ip adres,dat is nog het minste.
Het vergroot voor bijvoorbeeld de providers de kansen om je te dwarsbomen.
1 daarvan is druk op de provider uitoefenen om je abbo te beeindigen ivm in hun ogen illegale activiteiten.
Het eventueel uitvoeren van aanvallen,en die mogelijkheid hebben zij echt wel.
En noem maar op.
Rat2002 heeft toch het beste met ons voor,dus waarvoor dit soort mogelijkheden dan niet uitsluiten door geen ip te loggen of te koppelen aan een wachtwoord.Want laat hij mij maar vertellen waarvoor dit nodig is,want de redenen die hij heeft vermeld zijn echt bull shit,het is niet nodig dus waarvoor het gebruiken.
Als hij niet bang is kan hij de files toch ook verspreiden via de uploads!!!!Dus geef mij maar argumenten waarin mij duidelijk gemaakt kan worden dat het geen kwaad kan en dat het inderdaad schijterigheid is van mijn kant.Van mijn kant denk ikzelf niet aan schijterigheid maar meer aan voorzichtigheid.

En wat de vele lezers hier wel moeten bedenken,is dat rat2002 weet dat hij files gaat plaatsen,en de confrontatie zegt te willen aangaan,iets wat als ik mag geloven aan de aankondigingen dus ook zal gebeuren.
Je naderhand dus ook niet kan zeggen ,dit heb ik niet geweten!!!!
Iets om goed over na te denken voordat je erin stapt.

Dan ook nog mijn toekomstvisie:
Mocht de site inderdaad hetgene bevatten wat aangekondigt wordt,en de confrontatie aangegaan worden,het op twee manieren kan uitpakken.
Of kanaal + verliest de rechtzaak,en hebben zij hele dikke pech,daar het als het ware het einde voor ze inluidt,of kanaal + wint de rechtzaak,met als consequentie dat het het einde inluidt van de site van rat2002,maar het ook de consequentie voor ons sathobbyisten is dat het niet alleen het einde betekent voor de site van rat2002 maar van de meeste satboards in europa,die het dan nog een stuk moeilijker zullen krijgen als het al is.
Hmmm ook iets om over na te denken toch.Maar dat is wel iets wat reeel is als je werkelijk zo`n site opent.En denk nou niet dat kanaal+ en andere providers de confrontatie niet aan durven te gaan omdat de kans groot kan zijn om het te verliezen,want hoe je het went of keert ook als ze de confrontatie niet aangaan verliezen ze in de vorm dat ze failliet gaan,doormiddel dat hun codeeringssysteem weer op straat ligt!!!!Dus eigenlijk betwijfel ik of het wel een goede zet is om zo openlijk de confrontatie aan te gaan.

Ikzelf vindt dat voordat bepaalde aankondigingen gedaan worden,er teveel gedacht wordt aan het (zwart)vrije kijken,
maar te weinig naar de eventuele consequenties die uit bepaalde akties kunnen voortvloeien.
Net als met cardsharring,iets wat op het eerste gezicht ietts heel positiefs kan zijn maar op lange termijn juist heel nadelig kan zijn(hoeft niet maar kan).

??n ding is zeker,de nu bestaande boards hoeven bepaald niet blij te zijn met deze aktie,want door deze aktie kan het wel eens na jaren inderdaad einde oefening zijn.
Wie denkt dat het anders is mag het zeggen,en ga niet roepen schijterd,maar kom gewoon met argumenten,schijterd roepen is makkelijk,maar zet weinig zoden aan de dijk.Het is hier een sathobbyboard en is opgezet om te discusieren over de sathobby.

En denk nou niet dat ik niet ook wel weer wat open wil zien,
alleen denk ik zelf niet dat het goed is om openlijk de confrontatie met de satproviders aan te gaan,door ze echt tegen je in het harnas te jagen,door openlijk nu nog files te gaan aanbieden die hun nieuwe codeering openen.Laat de mensen maar zelf naar de files zoeken,het hoeft niet op een presenteer blaadje.Ik denk niet dat het niet voor niks is geweest dat zoveel satboards daarvoor in deze tijd voor gekozen hebben.Naar mijn mening is het enigste wat ermee bereikt wordt dat het nog moeilijker gaat worden als dat het al is!!!Niet makkelijker.
Maar ja uiteindelijk is het aan degene die het gaan opzetten,of zij het pers? willen doorzetten of er toch maar van afzien.Zelf hoop ik eigenlijk het laatste om de reden dat ik zelf denk dat het
naar mijn inziens het einde gaat inluiden van vele leuke boards,en de mogelijkheden om dadelijk uberhaupt nog iets gecodeerds zonder abbo te zien op de sat!!!

Originally posted by Lagos
Het is niet te geloven de Hollandse schijterigheid ten top, wat een gezwam hier !

Ik ga ff over mijn nek, bhaaaa.......

Ik ben het helemaal met je eens Lagos .
We worden overal gelogd , ook hier .
Dus de meeste adressen zullen al wel bekend zijn daar , als ze er al iets mee kunnen .
We downen met zijn allen illegale versies van XP , cd's , games , noem maar op , en microsoft is toch ook niet de kleinste .
Gewoon lekker registreren en eventueel downloaden .
Wat kunnen ze je nou in hemels naam maken ?
En wat als ze het wel kunnen .
Een voor allen , en allen voor een .
Of moet het weer zo zijn dat een persoon zich opoffert , zodat de rest weer toekijkt ?
Dat gebeurt al genoeg in dit land dacht ik zo .
Met een pvr films opnemen mbv een illegale file , op pc zetten , vervolgens branden en doorverkopen is wel legaal zekers ?
En mocht er stront aan de knikker komen dan trek je je hd eruit , sla er met een grote hamer op en in de kliko met dat ding .
Met het geld dat je je bespaart hebt kun je je dat toch wel veroorloven ?

@shivan
Ik moet zeggen leuk wat je zegt maar ik kan niet anders zeggen,wel erg kortzichtig.
Ik weet ook niet alles,net als iedereen,maar ik kan bijvoorbeeld al een wet bedenken:
Het openlijk aanbieden van files of firmware die een gesloten codering opent en de mogelijkheid ertoe geven kan in de wet aan gezien worden als het aanzetten tot criminele activiteiten.
Dit te samen met de andere argumenten die ik al genoemd heb,is iets waar we misschien inplaats van vrolijk,alleen maar somberder kunnen worden.Vrij kijken is leuk,maar onbezonnen dingen gaan doen,lijkt mij erg stom.Het wil niet zeggen dat ik niet wil dat het weer opengaat,want ik zie ook liever beeld.Het gaat mij wel om de manier waarop het nu weer aangeboden gaat worden,een manier waarvan veel satboards juist hebben ingezien dat het niet de goede manier is,en niet bijdraagt tot de echte sathobby en de hobbyisten,maar het weer mogelijk maakt om werkelijk iedereen weer gratis te laten kijken zonder kennis van zaken,en dat in een tijd dat het niet echt goed gaat met de meeste providers.Ik denk dus zelf dat we op het punt staan om de grootste fout te maken ooit in de korte geschiedenis van de sathobby,en dat is dan ook de reden dat ik nu wel vel van leer trek.

@Tweety,op welke site je ook komt,er wordt op bijna elke site naar je ip gekeken,en als ze het op willen slaan doen ze dat toch lekker......

Gr,

Originally posted by tweety
@shivan
Ik moet zeggen leuk wat je zegt maar ik kan niet anders zeggen,wel erg kortzichtig.
Ik weet ook niet alles,net als iedereen,maar ik kan bijvoorbeeld al een wet bedenken:
Het openlijk aanbieden van files of firmware die een gesloten codering opent en de mogelijkheid ertoe geven kan in de wet aan gezien worden als het aanzetten tot criminele activiteiten.
Dit te samen met de andere argumenten die ik al genoemd heb,is iets waar we misschien inplaats van vrolijk,alleen maar somberder kunnen worden.Vrij kijken is leuk,maar onbezonnen dingen gaan doen,lijkt mij erg stom.Het wil niet zeggen dat ik niet wil dat het weer opengaat,want ik zie ook liever beeld.Het gaat mij wel om de manier waarop het nu weer aangeboden gaat worden,een manier waarvan veel satboards juist hebben ingezien dat het niet de goede manier is,en niet bijdraagt tot de echte sathobby en de hobbyisten,maar het weer mogelijk maakt om werkelijk iedereen weer gratis te laten kijken zonder kennis van zaken,en dat in een tijd dat het niet echt goed gaat met de meeste providers.Ik denk dus zelf dat we op het punt staan om de grootste fout te maken ooit in de korte geschiedenis van de sathobby,en dat is dan ook de reden dat ik nu wel vel van leer trek.

Zoals je het nu stelt kan ik jouw standpunt en denkwijze wel begrijpen .
Maar dan nog denk ik dat je je te druk maakt over de eventuele consequenties voor jezelf .
Als een schip vergaat door 1 menselijke fout , dan gaat iedereen op dat schip ten onder , en niet alleen diegene die die fout maakte .
En als wij met zijn allen willen kijken op welke manier dan ook, dan zullen ook wij, met zijn allen ,daar de verantwoording voor moeten dragen .
Maar we lopen te ver op de zaken vooruit .
Er is nog helemaal niets bekend gemaakt , behalve dat je een vast Ip adres moet hebben .
Heb ik de vette pech dat ik een dynamisch heb van wanadoo .
Ik wou het hierbij laten Tweety , maar als je wilt mag je gerust via mail verder discussieren of op de chat van dit board.

Originally posted by Henkie
Maar ik moet je gelijk geven door het koppelen van paswoorden aan een IP adres wordt het een besloten club. Een rechter zou ze dan als een criminele organisatie kunnen beschouwen en de boel sluiten.

Dit is heel makkelijk te omzeilen door op de site b.v een dir, Bloemschikken aan te maken.

Hier zet je wat info neer over bloemschikken, je kunt dan altijd zeggen dat je ingelogt was voor het bloemschikken...

GR Fred.

ola,
@tweety: schijter , nee hoor je denkt gewoon aan de toekomst en daar geef ik je gelijk in.
maar ik geef je geen gelijk als je zegt dat providers failliet zullen gaan .
nee hoor dan wordt de boel gewoon overgenomen door een ander bedrijf .
en om in te gaan op het feit dat de rat onze ip wil loggen,
laat hem toch doen zo heeft hij toch min of meer een wat beter overzicht over zijn bezoekers en we weten dat er bezoekers zijn van het tegenfront ook dus denk ik persoonlijk dat zijn reden veiligheid is .
en veiligheid gaat voor!!! zowel voor jou voor mij of voor de rat.

groetjes, raptorr

Hmmm het gaat niet alleen over dat ip.
Maar ik zal het jullie proberen te laten voorstellen.
Alles is jaren open geweest,een grote fout die de providers zich hebben laten gebeuren,en daardoor zelfs hun toekomst in gevaar gebracht heeft.
Nu is veel al weer dicht,maar heeft de providers een grote som geld gekost.
Het sluiten van boards is altijd al geweest,maar dit misddels dreiging,en vele sites zijn daaronder bezwicht.
De fout die de providers gemaakt hebben zullen ze niet gauw meer maken.Zolang de sites onder de druk vaak de aanpassingen hebben gedaan is er niks aan de hand,en vele sites hebben zich aangepast.
Nu de toekomst:
Ineens is er iemand die aankodigt alle coderingen weer open te gooien,nog geeneens een probleem.
Maar nu zullen de providers hun investering toch wel iets hardnekkiger beschermen.
De aangekondigde site zal gemaand worden te sluiten of de files te verwijderen.
Vroeger hebben veel sites dit gedaan.
Deze site gaat coderingen opengooien die nieuw zijn,maar nu komt het,deze site blijft halstarrig,en dringt kanaal + en konsorten zo in het nauw,dat de enige weg voor hun,die van de rechter onafwendbaar is,ze kunnen niet anders meer ongeachtt of de uitspraak nu positief is of negatief.
De tijd na de uitspraak:
Mocht die voor kanaal + negatief zijn schieten de sites als bosjes uit de grond en betekend op lange termijn hun einde.
Mocht de uitspraak positief zijn en dan ook nog eens met regels erin wat als strafbaar gezien wordt,betekend dit een hoge boete voor rat2002 en eventueel andere mensen,maar betekend dit ook het einde voor sites als duck,s4a en noem maar op.
Kanaal + kan dan met het papier in de hand van de rechter, waarschijnlijk zowat iedere site of upload laten sluiten.
Het kan dan namelijk wel eens zo zijn dat het kritiria van wat strafbaar is zo hoog gesteld wordt,dat als er maar 1 posting per ongeluk verkeerd is,het sluiting betekend van de site.Het is nog nooit zover gekomen,doordat het meestal van 1 kant werd afgeblazen,waardoor bepaalde dingen in de wet nog niet omschreven zijn als strafbaar gebied.Het is dus als het ware een sluimerzone,waarin het spelletje gespeeld kan worden.
Dit naar mijn inziens is dus de grootste fout die we maar kunnen maken.Zoals het nu is zo kan het beter blijven,het proberen de confrontatie met kanaal + zolang mogelijk uit te stellen.Dat is voor de providers beter,en ook voor ons.Hun hebben er niks aan als de uitspraak negatief is en wij hebben er niks aan als die positief is.Ik denk dat zij die gok ook niet willen nemen,maar als het niet anders meer mogelijk is,zullen ze wel moeten.
En neem van mij maar aan,mocht het tot een rechtzaak komen,en valt die voor de sathobbyist negatief uit,zijn ik en ook jullie niet blij meer,als mede alle boards die het al die jaren met moeite en veel inzet maar net hun kop boven water hebben kunnen houden.Maar ja ik zie het vanzelf wel,maar net als jee jee zegt zie het maar als een waarschuwing en doe maar wat jjullie niet laten kunnen,omdat zonodig alles makkelijk open moet ten koste van alles!!!

Tis net als met de ME,

50 man ME tegen 3 relschoppers, De relschoppers gaan op de loop.......

Maar als er nu 15000 man tegen deze 50 man ME in opstand komt,
Gaat het ME busje volgas de straat uit......hehehehe

Dus heren verenigd U, En we zien wel wat de toekomst brengt.

TIP,

Als je er van uit gaat dat je niks krijgt, Dan kan het alleen maar meevallen.

GR Fred.

Nu het erop aankomt proberen toch een aantal hem ervan te weerhouden om het publiek te maken. ZELFBESCHERMING ???
De providers te vriend houden zolang IK maar beeld heb!!!!
De tijd zal het leren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan