1GB Compact Flash helft niet toegewezen!

A

alfa75

wie kan mij helpen , ik heb een CF kaartje van 1GB maar als ik naar 'Mijn Computer' ga dan zie ik een verwisselbare schijf van 494MB ipv 1GB!!
ik heb deze geformatteerd (FAT32 en FAT) maar nog steeds niets.

Iemand een idee?

Oops. CF kaartjes worden niet fat32 of FAT16 geformatteerd maar voor zover ik weet middels FAT8 of zoiets.

Formatteer het CF kaartje eens niet met je pc, maar met een fototoestel of PDA, je hebt dan kans dat ie wel 1 gig heeft.
Zoniet, dan is het een zaak van terug naar de winkel ermee.

Inderdaad een hele vreemde indeling die Fat8 maar Fat32 is zo wie zo fout bij dit soort geheugen het gebeurd namelijk nog al eens dat mensen een mp3 speler of stick Fat32 formateren en dan werkt die niet meer dat is in de meeste gevallen Fat16 tot 2GB werkt Fat16

hoe kan ik FAT16 formatteren? krijg alleen de mogelijkheid om FAT en FAT32 te formatteren,ik heb al FAT geformatteerd maar hetzelfde.
Ik heb ook geprobeerd om te formatteren in mijn fototoestel maar daar krijg ik de melding dat het formatteren mislukt is!

alfa75 zei:
hoe kan ik FAT16 formatteren? krijg alleen de mogelijkheid om FAT en FAT32 te formatteren,ik heb al FAT geformatteerd maar hetzelfde.
Ik heb ook geprobeerd om te formatteren in mijn fototoestel maar daar krijg ik de melding dat het formatteren mislukt is!

Tja dat is waarschijnlijk het gevolg van het formateren van Fat16 wat je zou kunnen proberen is de gehele partitie verwijderen dus een soort fdisk onder XP dat kun je doen in het configuratie scherm bij je schijf beheer en daar verwijder je dan de partitie van de cf kaart maar of dit lukt weet ik niet dat heb ik nog nooit geprobeert.
Als je dit gelukt is dan proberen te formateren in je fototoestel.

Maar ja of dit lukt ik weet het niet zoals ik al vertelde dat heb ik nog nooit geprobeerd.

alfa75 zei:
wie kan mij helpen , ik heb een CF kaartje van 1GB maar als ik naar 'Mijn Computer' ga dan zie ik een verwisselbare schijf van 494MB ipv 1GB!!
ik heb deze geformatteerd (FAT32 en FAT) maar nog steeds niets.

Iemand een idee?

ga eens naar de fabricant op het net die hebben wel een progies daarvoor.
had ik ook eens met een usb stick.
mvg droopy

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan