De televisies van miljoenen huishoudens gaan binnenkort op zwart door een mega-operatie van kabelbedrijf Ziggo. Ziggo fusseert met UPC, waardoor het zijn netwerk aan moet passen.
Alle 2,3 miljoen klanten die digitaal televisie kijken via Ziggo krijgen te maken met de gelijktrekking van de twee bedrijven. Voor UPC-klanten verandert echter niets. 'De bedoeling is dat we in het hele land dezelfde producten en diensten kunnen aanbieden', zegt woordvoerder van Ziggo Erik van Doeselaar in gesprek met de NOS.
Concreet moeten gebruikers hetzelfde doen als wanneer ze een nieuwe televisie kopen. Dat betekent dat ook digitale recorder opnamens die gepland staan, opnieuw ingesteld moeten worden. Ook persoonlijke favorietenlijsten verdwijnen en moeten dus opnieuw worden samengesteld.
Huishoudens worden per post op de hoogte gesteld van het tijdstip van de heractivatie. De frequentie en netwerk-id die daarbij moeten worden ingevuld, ontvangen de klanten ook per post. Het Friese Gorredijk is volgende week als eerste aan de beurt, daarna volgt de rest van Nederland.
Consumentenbond
De Consumentenbond meldt dat de naam hetzelfde blijft, omdat Ziggo een betere reputatie heeft dan UPC. Dat blijkt onder meer uit de ProviderMonitor - een ranglijst op basis van ervaringen van consumenten met internet-, telefonie- en televisieproviders. Klanten van Ziggo zijn meer tevreden, de apparatuur is beter en Ziggo heeft minder last van storingen.
Bron: De Volkskrant
Alle 2,3 miljoen klanten die digitaal televisie kijken via Ziggo krijgen te maken met de gelijktrekking van de twee bedrijven. Voor UPC-klanten verandert echter niets. 'De bedoeling is dat we in het hele land dezelfde producten en diensten kunnen aanbieden', zegt woordvoerder van Ziggo Erik van Doeselaar in gesprek met de NOS.
Concreet moeten gebruikers hetzelfde doen als wanneer ze een nieuwe televisie kopen. Dat betekent dat ook digitale recorder opnamens die gepland staan, opnieuw ingesteld moeten worden. Ook persoonlijke favorietenlijsten verdwijnen en moeten dus opnieuw worden samengesteld.
Huishoudens worden per post op de hoogte gesteld van het tijdstip van de heractivatie. De frequentie en netwerk-id die daarbij moeten worden ingevuld, ontvangen de klanten ook per post. Het Friese Gorredijk is volgende week als eerste aan de beurt, daarna volgt de rest van Nederland.
Consumentenbond
De Consumentenbond meldt dat de naam hetzelfde blijft, omdat Ziggo een betere reputatie heeft dan UPC. Dat blijkt onder meer uit de ProviderMonitor - een ranglijst op basis van ervaringen van consumenten met internet-, telefonie- en televisieproviders. Klanten van Ziggo zijn meer tevreden, de apparatuur is beter en Ziggo heeft minder last van storingen.
Bron: De Volkskrant