2 clone or not 2 clone..

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
213
Punten
63
Leeftijd
57
Zo is het bijv. leuk dat de afstandsbediening van de ET9000 universeel is en ook o.a. de TV daarop ingesteld kan worden. Van de andere kant heeft hij wel nog een warmte probleempje hoor ik van een paar kanten, dus hij moet wel apart staan en niet ingesloten. Net als de DM800 trouwens.

Dus die keuze is er ook en dan zijn er nog de clones. Maar gezien deze in opkomst zijnde ontvanger zou het geen kwaad kunnen een nieuwe aanschaf misschien nog een paar maandjes uit te stellen.
De dreambox afstandbediening kan de tv ook bedienen. Maar ja ik werk nu met een logitech want 7 afstandbediening op de tafel vind ik een beetje veel.

HD koppen, ik geloof er niet in. Bij mijn gaat het om de ruimte die de kop heeft op de beugel en het ruisgetal.

Toch nog even terug op een clone Dm 800 want iedereen doet er moeilijk over, maar als je nu kijkt wat een box nu kost €100 tot 125 voor een HD ontvanger. Denk ik alleen maar koop er één om te testen, dan blijf hij van zelf staan.

Suc6.

;)

Nr.10

wat betreft de clone boxen ben ik met je eens

met een sin 2.01 en een ferrarisim heb en kan je de nieuwste image's erop zetten en heeft het ten opzichte van een orginele eigenlijk geen beperkingen meer

dus voor weinig een goede box

wat betreft de clone boxen ben ik met je eensmet een sin 2.01 en een ferrarisim heb en kan je de nieuwste image's erop zetten en heeft het ten opzichte van een orginele eigenlijk geen beperkingen meer

dus voor weinig een goede box
Sterker er zit een ventilator in die clone en in de echte niet.

Met wat zoek werk kan je alle sim's opwaarderen tot de nieuwste clone software waardoor je eigenlijk alles kan (geen org. image)

;)

Nr.10

of je koopt de DM800HD SE deze heeft wel een ventilator

of je koopt de DM800HD SE deze heeft wel een ventilator
€ 499 of € 125 voor iets wat er het zelfde uitziet en hetzelfde doet.

Maar goed. Jij en ik weten waarschijnlijk beter. (gezien je naam)

;)

Nr.10

Nee volgens mij heeft hij een echte DM800 en geen clone maar komt zijn naam voort uit de hobby voor de autosport.

En een clone kost echt geen 125 euro maar een 100 meer.:)

aart44 je hebt gelijk heb zelf geen clone maar ook weer niet

bij een maat van mij heb ik veel geleerd over een clone en daar ook de ferrarisim erin gezet

die is er erg blij mee

je hebt gelijk het ging erg oftopic

denk dat voor jou de VU+ een mooi optie is

een makelijke box en simpel te bedienen

maar eigenlijk is de DM500HD of DM800HD een betere optie

je hoeft niet veel kennis te hebben om deze te bedienen en uptodate te houden (mijn mening)

@ ferarrisat

Op zich kan ik een eind met jou en nummer10 meegaan, maar als je een clone koopt loop je wel het risico dat ie er eerder mee kapt.

Heb het afgelopen jaar heel veel cloontjes in mijn handen gehad waarvan voornamelijk ondanks de ventilator de warmte een probleem gag.

Als tweede was vaak de tuner van een matige kwaliteit.

Zelf ben ik helemaal van de dreambox afgestapt en op VU over gegaan, je bent wel wat duurder uit maar dan ben je ook verzekerd van een stabiele box.

Als je niet te veel eisen hebt dan heb je voor de zelfde prijs van rond de 260 euro een VU Solo

Groetjes,

Wing

Toch zou ik even wachten met het kopen van een linux HD ontvanger.

Als er geen emu meer komt voor de cam werkt canaal digitaal ook niet meer.

Nou janblues,

Ik denk dat de niet Duitse image bakkers wel met cccam ondersteuning wel zullen doorgaan, je ziet nu al omgelinkte mogelijkheden om hier toch aan te komen, enige is dat je ze vaak handmatig moet toevoegen in de image.

Groetjes,

Wing

Zijn de genoemde ontvangers niet stuk voor stuk ook voorzien van minimaal 1 CI slot ?

Zonder emulators vergaat de wereld niet hoor.

er is altijd via google wel een cccam te vinden en te instaleren

bij pli nemen ze er nog geen afstand van

maar ja dat zijn ook geen duitsers

De dreambox afstandbediening kan de tv ook bedienen.
Ik doelde op het verschil met de VU+Duo want die kan dat niet.

De DM800HD zou ik niet eens meer nemen. Nieuw is deze gewoon te duur vergeleken met alternatieve gelijkwaardigen.

maar eigenlijk is de DM500HD of DM800HD een betere optieje hoeft niet veel kennis te hebben om deze te bedienen en uptodate te houden (mijn mening)
Dat is met de VU's ook niet het geval, die draaien immers ook op Enigma2 dus zo gek veel verschil zit er niet in.

Als je pas begint met Dreambox moet je ook even wennen. En bij het omschakelen van Enigma1 naar Enigma2 ook nog wel. De menustructuur van een DM800 zag er bijv. helemaal anders uit.

Ik heb zo'n VU+Duo hier in handen gehad die is heel interessant, net als de ET9000.

Als je kijkt naar de kostprijs van 400 euro, zit je qua prijs gelijk aan een originele DM800 hetgeen die DM800 dus al oninteressant maakt. Ik zie wel nog veel handelaren de VU+Duo (en ook de DM800) voor 429 aanbieden.

De DM500HD is voor 300 maar is wel een kleine single tuner, doch die keuze kun je dan maken. Overigens schijnt die DM500HD een diseqc bug te hebben of zoiets.

Dit las ik op een Engels forum waar men zich beklaagde daarover, die zeggen ook dat de DM500HD niet goed aan de diseqc specificatie voldoet:

This evening I have made some measurements of the voltages and signals from the stb and compared it to my older enigma1 stb:s (e.g. DM600PVR) and some stb:s of other brands. The DM500HD (and probably other e2:s also) does NOT deliver the correct signals/voltages to operate diseqc correctly. There are several errors appearing on the signal which feeds the switches (and other stuff like motors), some bursts that shouldn't be there and some strange diseqc messages that are very questionable...However, the main problem why the switches doesn't work is because the voltage drop that shall occur just before (typical 15 ms) the diseqc message DO NOT OCCUR at all. Enigma1 stb:s do switch OK and so do my other tested non-linux stb:s. They all have the correct voltage-drop-gap.

To verify my findings I made a simple test: It seems that the DM500HD keeps sending the diseqc message as long as it doesn't have tuner lock, and it won't get tuner lock due to the faulty signalling to the switch. Now, while it keeps sending the messages, I just pull out the coax from the stb and put it back again... Voila! The switch switches like a charm. And so do all the other 4 switches I have bought in my desperation.

Now, I do not know where the fault is, software or hardware, but I do know that the DM500HD is not compliant with diseqc specification and that MANY people have struggled to get the box to work as expected.
Komt van november 2010 dus nog niet eens zo gek lang geleden.

@Mas3: Nee ze hebben niet allemaal een CI aansluiting, als ik goed gezien hebt heeft de DM500HD bijv. geen CI slot.

Zou best kunnen dat de VU+Solo dat ook niet heeft, nog niet naar gekeken.

Ik zag nog iemand spreken over een clone maar die kosten toch eerder een 200 euro.

Er zijn uitzonderingen maar dan moet je rechtstreeks in China gaan handelen en er wat meer kopen enzo, dan zijn ze nog wel tegen een 150 euro te krijgen met veel moeite.

Maar voor 125 heb ik ze nog nergens gezien, tenminste niet de HD versies.

Vooralsnog blijf ik toch van mening dat men beter een paar maanden kan wachten.

Zijn de genoemde ontvangers niet stuk voor stuk ook voorzien van minimaal 1 CI slot ?

Zonder emulators vergaat de wereld niet hoor.

Daar is ook weer waar.

Misschien denk ik iets te somber MAS 3.

je denkt niet te somber

er gaat alleen weinig open zonder die emu's

Ik zie het probleem niet, oude emu's blijven immers ook werken.

Of er moet al iets heel speciaals wijzigen zodat de kaarten er niet meer op werken.

Maar zoals gezegd, niet al die ontvangers hebben ook CI's dus het is toch iets om even mee te nemen bij de overwegingen van een aanschaf. Just to be sure.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan