2 internetverbindingen 1 pc

J

jeeper2

Ik heb 2 internet adsl lijnen bij 2 providers

elke lijn heeft een server, een dreambox en minstens 1 PC, laptop, of spelconsole.

ik wil deze netwerken grgaag gescheiden houden.

alleen is het wat omslachtig om beide servers met mijn desktop te beheren.

mijn idee was eerst om een 2de netwerkkaart te plaatsen. 1 kaar voor elke adsl lijn dus.

ik stel echter vast dat de backupserver automatisch verbinding maakt met de eerste adsl lijn.

alles komt dus op 1 netwerk te staan.

hoe kan ik beide netwerkkaarten zodanig configureren zodat deze niet met elkaar in conflict kunnen komen.

ik zou dus graag het netwerk willen kiezen, net alsof je een draadloos netwerk kiest.

ik zou de server ook via internet kunnen benaderen, maar dan moet ik nog meer poorten openzetten en dat doe ik liever niet.

iemand een idee?

Yep, daar heb ik via CID al antwoord op gegeven. Maar het is niet "nog meer poorten" het is maar 1 poortje meer hoor.

Daarnaast kun je ook gebruik maken van ssh-keys en dan kun je plainkey pass uitschakelen als dat goed werkt. Dan kan men proberen wat men wil, maar komt men niet meer er in op je server van buitenaf. Het open staan van die poort maakt dan niet uit.

Zeker niet als je doet zoals ik adviseerde, een hoge poort nemen bijv. 25000 ofzo.

ik dacht al dat jij dat was, vandaar dat ik de vraag hier stelde

ik ga uw raad toch maar eens opvolgen, eens zien wat het geeft

Je mag rustig hier vragen hoor, anders ook op hulp4all.nl dat is specifiek voor al dat soort vragen, zitten we ook op.:)

Op CID heb ik nog een optie genoemd waarmee het ook met jouw methode zou moeten kunnen. Da's misschien nog eenvoudiger.

Ik heb er natuurlijk niets meer te maken maar ben wel nieuwsgierig waarom je met 2 servers zit op aparte dsl lijnen. Wat draait daarop?

Ik weet niet of het kan omdat ik niet weet waarvoor het dient, maar misschien kan het handig zijn om van 2 servers eentje te bouwen en de schijven in software raid 1 (dus mirror) te zetten. Zo loop je geen risico's en je hebt een pc minder draaien.

Scheelt toch weer behoorlijk in de stroomkosten per jaar.:)

Als het een windows server is kun je ook via teamviewer het beheer doen, hoef je geen extra netwerk kaart te plaatsen en ook geen extra poorten open te zetten.

Wil je echt voor de "enterprise" manier gaan doen zou je de hele boel via vlan's kunnen doen en je eigen pc's in beide vlan's zetten. Maar als dit je niets zegt zou ik er niet aan beginnen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan