2 ontvangers op 1 schotel

C

chucky

kan ik met 2 ontvangers op 1 schotel kijken nhet is een enkele kop
ik wil de draad van de schotel doorlussen naar 2 ontvangers en dan verschillende zenders kijken

er zit hier iemand die zegt dat dat kan maar ik geloof het niet
want anders zouden er toch geen lmb verkocht worden met meerdere uitgangen????????????????

Je kunt het signaal van een ontvanger doorlussen. De meeste ontvangers hebben ook twee aansluitingen aan de achterkant:

een IN en een UIT of soms aangeduid door: IN en LOOP.

Het hangt van je ontvanger af of het signaal gelijk wordt doorgestuurd. Een aantal ontvangers (wij denken de meeste) doen dat pas ,als degene die direct met je LNB is verbonden uit staat.

het gaat om een ascom en een stong
ze hebben de kabel gewoon doorgeknipt en doorgelust naar twee ontvangers ze zeggen nu dat ze allebij tegelijk kunnen kijken en ook nog zappen en twee verschillende zenders

Er kan inderdaad gezapt worden tussen verschillende zenders op de twee ontvangers. Echter moeten de zenders wel op gelijke polarisatie zitten anders komt het in conflict en kan alleen de eerste ontvanger kijken.

Greetz Nobody2050

okee dan had hij dus wel gelijk
bedankt voor jullie reactie

De beste oplossing blijft het aanschaffen van een twin lnb.

Als je dit wil laten werken, moet je wel nog wat extra doen:
Namelijk je moet van de 2e aansluiting de voedingsspanning naar de LNB uitzetten.
Daarna is de 1e ontvanger de baas over de polarisatie.
Je kunt dan alle programma's op dezelfde polarisatie met de 2e ontvanger pakken.

Dat is een manier om te doen wat jij vraagt.
Maar ik zou het NOOIT zo doen.

Ik had je linkie niet gevolgd, pet123 want ik dacht dat je gewoon naar een bestelnummer linkte.
En ja die dioden voorkomen dat een voeding je ontvanger inkomt ipv eruit gaat.
Wel is het zo dat de ontvanger die de hoogste spanning afgeeft, de baas is.
Maar dat is het probleem niet.
Als je gewoon je 2e ontvanger niet de LNB laat voeden, dan schakelt de 1e ontvanger zichzelf niet uit.
In de meeste gevallen staat dan wel het signaal op de doorlus aansluiting zoals ie word bestuurd door de 1e ontvanger.
Op die manier kun je dus zonder splittertjes of andere spullen te moeten aanschaffen, wel bereiken wat je wil.
Das natuurlijk altijd een keertje proberen waard.

ik kijk ook op die manier gewoon de doorlus gebruikt.
alleen op het moment dat ik van astra afga of vertikaal ga kijken krijg ik een paar bonken van boven als mijn vrouw naar het waargebeurde verhaal op rtl 4 zit te kijken.
ik heb de voedingspanning van de lnb boven niet uit want als je dan de 1 e reciever uitzet krijgt de lnb geen spanning en werkt de diseq ook niet

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan