2 pc's op 1 monitor?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Hoi allemaal, ik heb een vraagje...

Ik wil tijdens mijn kerstvakantie mijn computerkast eens op gaan ruimen, maar nou zit ik met het volgende ideetje:

Ik heb hier dus 2 pc's staan in mijn woonkamer, en dat wordt een beetje veel van het goede, nu wilde ik dus beide pc's op 1 monitor gaan zetten.

Kan dit zonder netwerk aan te leggen, is daar een programmaatje voor dat ik kan schakelen tussen beide door van de tweede pc een soort tweede harde schijf te maken, of moet dit persee met een netwerk?

Want er zit in allebei wel een netwerkkaart, dus dat zou niet zo'n probleem moeten zijn.

Ik hoor het wel.

Ligt er aan hoe je het doen wilt. Wil je echt op beide pc's programma's kunnen opstarten vanuit het eigen operating system wat op die pc draait, zul je een monitorswitch moeten nemen. Zelf heb ik er hier eentje voor m'n servers met een switch eraan die ook de muis en keyboard mee switched.

Die zijn er van goedkoop tot heel duur.

Als het alleen gaat om je hd's te kunnen gebruiken dan word het netwerk, in jouw geval zou je dan kunnen volstaan met een zgn. cross-over kabel (simpel gezegd een nullmodem kabel maar dan voor utp netwerk).

Bij een netwerkje moet je er wel weer op letten dat niet alle programma's zich op een netwerkshare willen laten installeren omdat je dan als path niet krijgt van /program files/proggienaam maar //pc-2/program files/proggienaam om maar een voorbeeld te noemen.
Voor storage is het weer ideaal of om je downloads op te pompen, afhankelijk van de snelheid van je netwerkkaarten maar dat zal wel 100mbit zijn en dan is het wel te doen om files over en weer te jagen.;)

Dat heb ik een keertje gezien bij iemand ja,werktte wel mooi, maar net zoals jij zegt die heb je goedkoop en duur, en mezelf kennende zal het dan als ik dat doe de dure wel weer worden....

Want goedkoop is vaak duurkoop, en mezelf kennende, de manier dat ik vaak met de pc bezig ben is dat ik dan met dat goedkope ding alleen maar ruzie krijg ;)

Het zal dus idd wel een netwerkje gaan worden want dat heb ik allemaal liggen, moet ik alleen wel even een maatje van me inschakelen, want van netwerken heb ik nog niet veel kaas gegeten, maar daar kan ik bij jou volgens mij ook wel voor terecht, mochten er vragen komen, denk ik Blach Tiger, kga je cursus maar eens doorspitten ;)

Ik heb weer wat te doen next week, die week zal wel weer te kort zijn... alvast bedankt voor je reply, en reken maar dat er nog wat vraagjes komen over 1 en ander :biggrin:

ik heb laatst zo`n kastje op het werk uit de vuilnisbak gered.

schakelt inderdaad monitor muis en toetsenbord om.

als je het gebruiken kan ben ik het weer kwijt, en heb het niet voor niets bewaard.

gr blokker

Nou kijk eens aan, geweldig toch?
Goedkoop hoeft in deze niet duurkoop te zijn, zo'n schakelkastje werkt prima. En je helpt blokker1 er vanaf, is die ook weer blij dat ie toch iets voor een goed doel gered heeft.:)

En mocht je toch over gaan tot netwerken, ben ik graag bereid je te helpen met evt. vragen.

De doosjes zelf zijn niet zo duur.
Het is te zien of de VGA kabels erbij geleverd worden of niet.
Daar zit hem net het verschil.
Je hebt kabels die weinig of niet afgeschermd zijn en dit gaat dan ten koste van de beeldkwaliteit.

Ik heb ook van die goedkope kabels,als deze niet langer zijn dan 1m heb je weinig last van de kwaliteit.
Hoe langer ze zijn en hoe minder afgeschermd ze zijn,hoe slechter de beeldkwaliteit.

Greetings Edwardo

Blokker1, een mooi aanbod, daarom heb je van mij ook een pm gehad, ik denk dat we er wel uitkomen ;)

Originally posted by freggel1
Blokker1, een mooi aanbod, daarom heb je van mij ook een pm gehad,

En nou zit zijn box vol :stupid: :stupid: :biggrin:

ga hem gelijk leeg maken

En dan lekker gourmetten ;)

Hoi jongens,,

Ik wil eigenlijk ook zo een switch hebben omdat het toch wel makkelijk is als de ene pc dvds staat te copieren cq te branden ik dan gewoon op internet verder kan gaan met de andere pc.

Dus ook de muis en toetsenboord moeten dan dus mee geswitched worden naar de andere computer.

Moet ik verder nog ergens op letten of kan ik gewoon een goedkoop kastje hiervoor kopen,, of nog op een bepaald merk letten.

Je moet gaan zoeken naar wat in de volksmond een KVM switch heet.
Keyboard Video Mouse.
Die zijn er in allerlei soorten en maten en van een hoop merken.
Ze zijn er waar je ook doormiddel van een bepaalde toetsen combinatie op je keyboard al kunt overschakelen zodat je niks op het (verstopte) kastje hoeft te bedienen.
Natuurlijk geldt ook hier weer hoe mooier het produkt, des te vervelender het prijsje.
Iedere zichzelf respecterende computerhandel heeft wel iets hiervan in hun pakket.

En daar bedoel ik mee dat ik hem heb gekregen van Blokker1 ;)

Maar wat ik van hem heb gekregen, is een Kvm switch, het ziet er een mooi degelijk kastje uit, wat ik nog wel aan moet sluiten maar ik heb het even te druk...

Ik heb een vergelijkbaar kastje eventjes opgezocht voor jou op internet, hier staat wat info...

Ok dan ga ik eerst hier op zoek naar een KVM kastje,, informatique zal hem wel hebben maar moet ik daar weer helemaal heen.

Bedankt voor de info.

Originally posted by freggel1
Ik heb een vergelijkbaar kastje eventjes opgezocht voor jou op internet, hier staat wat info...

Pfff kastje ???? Daar ken je wel een computer van maken! .:biggrin:
Nauwja zo groot is het nauw ook weer niet,
Maar ik vindt um wel een grote hoor,

Ik heb er een ten grote van een pakje sigaretten
Niks geen losse kabels !!!! Kabels zitten er in verwerkt,
Simpel schakelen door 2 keer op scroll lock te drukken
en dan 1 of 2 voor de keuze van je aangesloten pc

ben effe vergeten elk merk , ik heb um in gebruik op mijn werk
vandaar dat ik niet effe van kijkken !!

@Klopt Kweetniet, maar dat soort kastjes zijn over het algemeen wel een stuk duurder dan gewone schakelkastjes.
Vaste bekabeling is een nadeel als er eens eentje stuk gaat.

Alhoewel je ze voor 2 monitoren nu dacht ik ook al hebt voor 35 euri. Maarja als je cheap wilt heb je voor 20 euri ook een schakelkastje incl. bekabeling, misschien nog wel goedkoper.

Dus ligt er maar aan wat men er voor uit wenst te geven.
Die scroll-lock dingen zijn wel mooier.:)

Ziet er wel leuk uit. Maar dan vind ik die van mijn kennis toch ietsie mooier, is een doosje zitten ook ledjes op, aan de linker en rechterkant, kun je mooi ophangen.
Kostte dacht ik ook 30 of 35 euri.

Ze zijn echt cheap geworden en werken perfekt een paar jaar geleden kon je die dingen niet onder de 100 gulden krijgen.

die kost 42 eurie geloof ik van belkin,, althans dat staat bij informatique,, ook hebben zij nog andere van bv sitecom,, das wel een mooi kastje zoals jij bedoeld BT,, en ook niet zo duur,, maar 39 eurie.

Maar staan er genoeg dus keuze blijft weer moeilijk,, want welke is nu goed of beter.

Maar ben wel tevreden met mijn sitecom router,, dus misschien maar bij dat merk blijven.

Oh hier staan ze allemaal indien je nog effe wat op of aanmerkingen wilt geven wat nu het beste of slechtste is.

Is de bedoeling om wel rond de 45 euries uit te geven voor dat ding.

http://shop.informatique.nl/cgi-win/iqshop.xgi?M=ART&G=066

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan