dan ga je er van uit dat er ntfs op zit zou kunnen
als er een virus op de bootsector van de h d zit werkt een virusscanner in windows ook niet daarvoor zijn dus de diskettes die je kunt aanmaken want sommige bootvirusjes nestellen zich ook vituueel B V in het geheugen in de computer M A W als je hem scant is de virus weg maar als je de computer weer aanzet is ie er weer dit gebeurt niet met de diskettes
Nee ik ging van beide opties, dus ntfs of fat, uit.
Overigens kun je een bootsectorvirus nog wel sneller eraf halen door te starten van een schone floppy, path naar A zetten en op C gaan staan en het commando fdisk /mbr in te voeren en klaar is kees, maar ik ben nog geen bootsector virus tegen gekomen wat bovengenoemd probleem veroorzaakt.
Verder zijn de meeste fatsoenlijke virusscanners tegenwoordig in staat zich ondanks aanwezigheid van veel soorten virussen, toch op een pc te installeren en deze te cleanen, waaronder ook de bootsector.
Met diskettes kan ook, maar je krijgt nooit zo'n grote database van virussen bij elkaar als bij een geinstalleerde virusscanner wat dus een online virusscanner dan toch nog geschikter maakt.
Maarja het probleem is weg, het kan toch een disk probleem geweest zijn of misschien toch een trojan/virus. Hoe je het oplost is in principe niet zo belangrijk, -als- het maar opgelost word.
Alleen zo van "nu weet ik alleen niet waar het vandaan kwam" vind ik in dit geval toch een erg onvoorzichtige gedachte, beter is voor alle zekerheid toch de geadviseerde scans te doen, als het er eenmaal geweest is kan het ook terugkomen.
En als het geen virus is, zou de HD zich verslikt kunnen hebben wat op een toekomstige crash zou kunnen duiden, in dat geval zou je denkelijk toch graag een backup hebben van bepaalde zaken die men bewaren wil.