2 Terabytes

H

Hugo

Hallo

Een kennis van van mij zit plots met een Map van 2 TB op zijn schijf.
In deze map zitten 1600 submappen.
Hij kan de mappen wel hernoemen maar niet verwijderen.
Weet iemand misschien hoe hij dit moet verwijderen.
Misschien weet iemand hoe hij hier aangekomen is. (virus ?)

MVG Hugo

2TB???

Lijkt me sterk, ken geen schijven die zo groot zijn.

Maar goed, probeer eens in veilige modus op te starten en dan verwijderen. Of in Dos opstarten en daar verwijderen.

Als dat niet lukt, een image maken met ghost en deze dan weer met ghost explorer openen en dan zo verwijderen, dat lukt zeker!!!

Suc6

2000 Gb???

Wat voor schijvencabinet heb jij aan je machine hangen?

Rolo

Haal de HD uit de computer en hang hem als slave aan een andere computer, virusscanner erover en klaar is hij.

is hetniet gewoon een ftp site want die worden in winxp ook als drive weergegeven.
in dat geval rechts aanklikken en disconnect.

Groeten,

Ricow

Als het geen ftp is maar echt zijn eigen schijf, dan heeft ie een probleem, heb hier eens gehad dat er talloze subdirectory's gemaakt werden.
Maar veegde je de laatste uit (ging dus wel) dan was de originele daadwerkelijke ook weg, en maar 1 van die valse.

Oorzaak: virus.

Er kunnen dus 2 dingen aan de hand zijn als het niet om een ftp server gaat:
1.) Een virus
2.) Je hd is naar de filistijnen, oftewel "tiet veur un nieuwe".

of gewoon een dos kreet
men nemen een win 98 opstartflop
daarmee starten we de computer op
we gaan naar de desbetreffende schijf
voorbeeld op c staat een map ``vuilnis``die je met geen mogellijkheid in windows wegkrijgt en die moet dus weg
we heben de computer opgestart met de opstartflop
dat staan we in a:
geven we de kreet c:
staan we in c:
dan dir/p als je die p er niet achter zet dan zie je alles voorbij flitsen en dan kijk je even of de directory vuilnis bestaat
bestaan hij geej je de kreet cd vuilnis enter
dan sta je in de dir vuilnis
dan rd vuilnis en als het goed is is ie pleite
wat ook nog wel eens werkt is de kreet
deltree vuilnis

Helaas musli, zo werkt dat niet als het een kapotte hd of het virus betreft wat ik bedoel, want dan krijg je het ofwel niet weg, ofwel je hebt bij het opstarten weer een doos nieuwe dirs.
Verder ben je dan bij het verwijderen van de dir zoals ik omschreef alle info kwijt die erin stond en kun je dus evengoed overgaan tot formattering van de schijf wat een stuk sneller gaat.

Onder xp kun je het grapje zowieso vergeten als je met NTFS geformateert hebt aangezien geen enkele dos bootdisk in staat is om ntfs te kunnen lezen.
Er is wel zoiets als NTFSDOS maar daarmee kun je alleen ntfs schijven lezen, doch geen schrijfakties ondernemen, dus ook geen directory's verwijderen.
Misschien een geregistreerde versie wel, weet ik niet, maar is het die kosten dan waard?

Ik zou er eerst een virusscanner op proberen los te laten.

Heheheheh,ok oet Twente...................?
Nee, uit Zuid Limburg, maar wel veel gekeken naar die serie toendertijd met meneer Pastoor enzo, tiet veur 'n pafke en sloan poa enzo. :biggrin:

dan ga je er van uit dat er ntfs op zit zou kunnen
als er een virus op de bootsector van de h d zit werkt een virusscanner in windows ook niet daarvoor zijn dus de diskettes die je kunt aanmaken want sommige bootvirusjes nestellen zich ook vituueel B V in het geheugen in de computer M A W als je hem scant is de virus weg maar als je de computer weer aanzet is ie er weer
dit gebeurt niet met de diskettes

probleem opgelost...

Het ging hier om windows Me (migraine editie).
Na een poging om de map onder dos te verwijderen wat niet lukte omdat de toegang geweigerd werd, was de map na het opstarten van ME plots totaal verdwenen.
We weten alleen nog steeds niet wat de oorzaak was.

Iedereen bedankt voor de moeite. Hugo

dan ga je er van uit dat er ntfs op zit zou kunnen
als er een virus op de bootsector van de h d zit werkt een virusscanner in windows ook niet daarvoor zijn dus de diskettes die je kunt aanmaken want sommige bootvirusjes nestellen zich ook vituueel B V in het geheugen in de computer M A W als je hem scant is de virus weg maar als je de computer weer aanzet is ie er weer dit gebeurt niet met de diskettes

Nee ik ging van beide opties, dus ntfs of fat, uit.
Overigens kun je een bootsectorvirus nog wel sneller eraf halen door te starten van een schone floppy, path naar A zetten en op C gaan staan en het commando fdisk /mbr in te voeren en klaar is kees, maar ik ben nog geen bootsector virus tegen gekomen wat bovengenoemd probleem veroorzaakt.
Verder zijn de meeste fatsoenlijke virusscanners tegenwoordig in staat zich ondanks aanwezigheid van veel soorten virussen, toch op een pc te installeren en deze te cleanen, waaronder ook de bootsector.
Met diskettes kan ook, maar je krijgt nooit zo'n grote database van virussen bij elkaar als bij een geinstalleerde virusscanner wat dus een online virusscanner dan toch nog geschikter maakt.

Maarja het probleem is weg, het kan toch een disk probleem geweest zijn of misschien toch een trojan/virus. Hoe je het oplost is in principe niet zo belangrijk, -als- het maar opgelost word.

Alleen zo van "nu weet ik alleen niet waar het vandaan kwam" vind ik in dit geval toch een erg onvoorzichtige gedachte, beter is voor alle zekerheid toch de geadviseerde scans te doen, als het er eenmaal geweest is kan het ook terugkomen.

En als het geen virus is, zou de HD zich verslikt kunnen hebben wat op een toekomstige crash zou kunnen duiden, in dat geval zou je denkelijk toch graag een backup hebben van bepaalde zaken die men bewaren wil.:)

Hi

Het was toch een virus.
De map van meer dan 2 terabyte bevatte 1600 submappen met daarin ongein die zeker niet door een fout op de hardeschijf veroorzaakt worden.
B.V. bestandsnamen als "ik gebru.ike", "n tweewi.el"
Maar zoals ik al vermelde is het probleem opgelost.

M.V.G Hugo

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan