28.2e kanalen (dreambox/xcruiser)

P

pakoe

halloo.

ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

ik had een week geleden eerst een dreambox dm 500 aangeschaft,

en had d.m.v. sharen cams erin gehad voor 13.0e,19,2e en 28.2e(hotbird,astra1 en astra2).

de kanalen op 13.0e en 19.2e kwamen perfect maar de kanalen op 28.2 kwamen niet goed.

beeld was oke maar alle kanalen gingen om de zoveel seconden freezen :S

en sony tv asia en sony max kwamen helemaal niet.

daarna werd ons de xcruiser aangeraden die in principe hetselfde is als de dreambox dm500 maar meer space heeft :S

nou hebben we hetzelfde probleem bij de xcruiser.

de kanalen op 13.0e en 19.2e komen perfect maar de kanalen op

28.2e lopen telkens vast,ze blijven soms ook voor een half uur weg en sony tv asia en sony max komen helemaal niet .

wij hebben eigenlijk alleen de hindoestaanse/pakistaanse kanalen nodig zoals:

sony tv asia,sony max,star plus,star one,star gold,star news,b4u movies,zee tv,zee cinema,ary digital.

en sky kanalen (voor cricket) op 28.2e.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

alvast bedankt,

groetjes, pakoe.

Je hebt het over 3 posities. De door jouw genoemde problemen kunnen een aantal oorzaken hebben.

Misschien is het 't beste als je even aangeeft hoe je deze 3 satellieten ontvangt, heb je de Dreambox of je Xcruiser aan een draaibare schotel zitten, of heb je meerdere schotels met diseqc of een schotel die voorzien is van 3 lnb's of hoe is het ingeregeld?

Want mijn vermoeden is op het eerste oog dat ofwel een lnb niet helemaal lekker is, of bij een systeem met motor, dat de motor niet optimaal is afgesteld.

Ik neem aan dat je een schotel gebruikt met 3 ontvangstkoppen erin, en niet een draaibare set.

Je hebt dus problemen met de ontvangst van een aantal kanalen op 28 graden, en je hebt 2 ontvangers geprobeerd.

Dat betekent naar mijn idee dat je probleem niet in de ontvangers zit, maar in een ander deel van je installatie.

Hier zoui ik zeggen dat je schotel niet optimaal is uitgericht, de LNB niet helemaal juist geplaatst is, of de schotel zelf helemaal niet geschikt is voor dit doel.

Het simpelst is dan de LNB voor 28 oost eens te controleren.

Misschien zit de kabel er niet goed aan (kabel-plug, plug-LNB).

Of zit ie niet helemaal in de goede hoek gemonteerd, dus verdraai 'm eens een heel klein beetje.

Welke schotel en LNB's heb je ?

Hehe BT en ik waren toevallig gelijktijdig aan het typen..

In dat geval is het interessant te weten of je de set zelf hebt ingesteld.

De problemen duiden erop dat je de declinatie niet goed ingesteld hebt.

De declinatie is de hoogte instelling aan de wand of paal bevestiging, dus degene tussen wand/paal en motor.

Het is dus niet die tussen motor en schotel.

Wanneer deze niet goed is ingesteld, draait de schotel in een andere boog dan de horizon, waardoor er dus een mis-instelling is des te verder de schotel weg kijkt van het zuiden.

Zoals je zelf zegt, de problemen die je ziet doen zich voor bij de meest linkse satelliet (van degenen die je probeert te ontvangen).

Kijk even hier (klik), daar hebben we recent het een en ander over deze materie besproken.

Heb je hierover nog vragen, twijfel danniet ze te stellen !

de instellingen zijn wel goed alleen het freezen daar heb ik last van en soms gaan kanalen weg. Heeft er hier iemand sky sports 1 2 en 3 die werken en hoeveel betalen jullie ervoor voor dreambox/xcruiser?

tot hier krijg je antwoord op je vragen.

externe CS bespreken is hier niet toegestaan.

je zal dus op subtiele wijze je antwoord moeten zoeken, helaas..

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan