30 Maart a.s. Nederland 2 HD en SBS 6 HD

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
Op 30 maart gaat M7 Group S.A de themakanalen-transponder op de Astra3 satelliet omzetten naar DVB-S2/QPSK. Vanaf dat moment worden alle themakanalen in de MPEG4 uitgezonden. Ontvangst is dan alleen mogelijk met een HD-ontvanger.

De zogenaamde themakanalen-swap op 30 maart is inmiddels door M7 Group S.A bevestigd. De themakanalen uit het CanalDigitaal zenderpakket die op deze datum de overstap naar MPEG4 maken zijn: Het Gesprek, HollandDoc, Consumenten24, Geschiedenis24, Humor24, NostalgieNet, Body in Balance, MGM, Boomerang, Discovery Science, Discovery Travel & Living en E! Entertainment. Na de omzetting naar MPEG4 is het NPO carrouselkanaal Nederland24 niet meer beschikbaar bij CanalDigitaal.

De vrijgekomen ruimte die de omschakeling naar MPEG4 en het verdwijnen van Nederland24 tot gevolg heeft wordt door M7 Group S.A direct gebruikt voor de doorgifte van de, al eerder aangekondigde, HD-kanalen Nederland2 HD en SBS6 HD. Deze komen dus per 30 maart in het zenderaanbod van CanalDigitaal beschikbaar. Als gevolg van de omschakeling en zendermutaties is vanaf 30 maart een nieuwe CanalDigitaal fastscan zenderlijst via de satelliet beschikbaar.

De omzetting van de themakanalen-transponder naar DVB-S2/QPSK gekoppeld aan de MPEG4 compressietechniek neemt enkele uren in beslag en zal, om de overlast voor abonnees te voorkomen, in de nachtelijke uren plaatsvinden.

Astra 3 (23,5? Oost), 11739, V, 5/6, 27500, QPSK

{ Bron: Totaal TV }

Medio april a.s. staan RTL5 HD, RTL7 HD, Veronica HD en NET 5 HD gepland te worden uitgezonden via Astra 3

Ja wat het eendenteam schrijft kan ik onderschrijven, vanmorgen lag er een zogenaamde aanmaning in mijn brievenbus om een HD ontvanger aan te schaffen via hun.

Dus denk ik dat de DB500 HD wat vlugger bij mij in huis komt, klote Canaalmin.

Wat heeft een aanmaning te maken met dat op 30 maart Nederland2HD en SBS6HD begint en de themakanalen transponder wordt omgebouwd? Of bedoel je de aanbiedings brief...?? Als je die goed leest dan krijg je die ontvanger kado als je een jaar bijtekent.

Zal wel schrijffout hier op het forum zijn. CD NL stuurt geen aanmaningen om een HD ontvanger te kopen.

Nu ik zie het wel als een soort "aanmaning", het was hun tweede brief over de HD uitzending die anders niet meer te ontvangen zijn. Dus moest ik maar snel bij hun een speciale ontvanger aanschaffen om die kanalen dan wel te ontvangen.

Vandaar dat ik dat schreef hoe ik het bedoelde.

Hihhihihihii

Ik geef Bert50 daar gelijk in. Je schaft een abonnement aan op Themazenders, daar wordt verder met geen woord over gerept.
Daarna krijg je opeens te horen dat je naar je Themapakket kunt fluiten als je geen HD ontvanger koopt, want zoals ik het begrijp uit de tekst is dat zonder HD ontvanger dan niet meer te bekijken.

Dus forceert C- je om een HD ontvanger te kopen als klant. Dat zie ik ook als een aanmaning. Logisch dat men tegendraads lekker ergens anders zijn HD ontvanger gaat kopen.
C- forceert nogal wat vaak de laatste tijd weer... met ontvangers, smartcards, "klantvriendelijke omruilacties" waarbij je als klant gewoon genaaid wordt, verplichting tot aanschaf ontvanger of CI bij een smartcard, een achterlijk hoog bedrag voor een smartcard gevolgd door ook nog eens activatiekosten EN abonnementskosten.

Het wordt tijd dat dit bedrijf eens hart aangepakt wordt voor dit monopoliemisbruik, want iets anders is het niet.
Die smoesjes van "kosten" zijn aantoonbare onzin.

Vannacht is het zo ver:

Algemeen
Vannacht, dus in de nacht van 29 op 30 maart 2010 zal Canal Digitaal wederom enkele wijzigingen aanbrengen via de ASTRA 3 (23,5 Oost) satelliet. Zo zullen Nederland 2 HD en SBS 6 HD aan het pakket worden toegevoegd en tevens zullen de Themazenders (zie onder) qua geluid veranderen van mpeg2 naar MPEG4, evenals de zender Boomerang, welke vanaf het familiepakket beschikbaar komt. Dit laatste (MPEG 4) betekent dat je deze alleen met een HD Satellietontvanger kunt ontvangen, net zoals alle overige HD zenders. Daarnaast zal Nederland24 als themazender verdwijnen en niet meer te ontvangen zijn. Door deze omzetting naar MPEG4 en het veranderen van de transponder in QPSK (of 8PSK) data komt er extra bandbreedte vrij waardoor extra zenders (in dit geval dus Nederland 2 HD en SBS6 HD) kunnen worden toegevoegd. In April, waarschijnlijk eind april, zal er wederom een wijziging plaatsvinden van zenders. Dan zullen andere HD kanalen worden toegevoegd (RTL 5 HD, RTL7 HD, Net5 HD, Veronica HD, e.d.). Dit is nog niet zeker omdat de lancering van de satelliet, waar deze zenders op zouden komen, niet afgelopen vrijdag heeft plaatsgevonden, maar na een veiligheidsinspectie is uitgesteld. Dit zou een nieuwe Astra3 Satelliet worden (23,5? Oost) waarop een speciale beam voor Oost-Europa en het Midden-Oosten zit.

Om de Nederlandse HD zenders te kunnen ontvangen heb je een abonnement nodig op het HDTV-pakket welke 5 (vijf) Euro per maand kost.

Wat
Aankomende nacht zal het volgende gaan veranderen:

Thema-zender..................Nieuwe situatie vanaf 30-3-2010
Het Gesprek......................vanaf Basis-pakket (MPEG4)
HollandDoc........................vanaf Familie-pakket (MPEG4)
Consumenten24.................vanaf Familie-pakket (MPEG4)
Geschiedenis24..................vanaf Familie-pakket (MPEG4)
Humor24...........................vanaf Familie-pakket (MPEG4)
Nederland24.......................vervalt
NostalgieNet......................vanaf Familie-pakket (MPEG4)
MGM................................vanaf Familie-pakket (MPEG2)
Body in Balance ................vanaf Familie-pakket (MPEG4)
Nat Geo Wild.....................vanaf Familie-pakket (MPEG2)
Discovery Science..............vanaf Entertainment-pakket (MPEG4)
Discovery Travel & Living.....vanaf Entertainment-pakket (MPEG4)
E!Entertainment.................vanaf Entertainment-pakket (MPEG4)

Technisch
Wat moet je doen indien je deze zenders wilt ontvangen? Dat hangt er vanaf wat voor een satelliet ontvanger je hebt; er zijn 4 mogelijkheden:
1. Je hebt een philips HD satelliet ontvanger van Canal Digitaal.
2. Je hebt een geen philips HD satelliet ontvanger van Canal Digitaal maar een andere door Canal Digitaal gecertificeerde satelliet ontvanger.
3. Je hebt g??n satellietontvanger van Canal Digitaal en je ontvanger heeft g??n verbinding met het internet (via een netwerkkabel).
4. Je hebt g??n satellietontvanger van Canal Digitaal en je ontvanger heeft w?l verbinding met het internet (via een netwerkkabel).

Ad 1 (philips HD satelliet ontvanger van Canal Digitaal):
Deze ontvanger geeft automatisch aan dat er een nieuwe zenderlijst beschikbaar is, laadt deze in en je kunt gelijk kijken

Ad 2 (geen philips HD satelliet ontvanger maar wel andere gecertificeerde ontvanger van Canal Digitaal):
Je gebruikt een zenderlijst van Canal Digitaal en dan wordt de nieuwe geforceerd (zie bij pt 1 (??n)) aangeboden
of je gebruikt g??n zenderlijst van Canal Digitaal en dan moet je, zodra de zenderwijziging heeft plaatsgevonden, je zenderlijst handmatig opnieuw inladen; raadpleeg de gebruiksaanwijzing van je ontvanger

Ad 3 (geen ontvanger van Canal Digitaal en geen internetconnectie):
Je moet de betreffende transponder handmatig laten scannen. Het betreft de volgende gegevens: Astra 3 (23,5? Oost), 11739 (freq), V (polarisatie), 5/6 (FEC), 27500 (symbolrate), QPSK (modulatie)

Ad 4 (geen ontvanger van Canal Digitaal en wel internetconnectie):
Je kunt het doen zoals bij pt 3 (drie) hierboven beschreven of met behulp van een speciaal programma je huidige zenderlijst via het internet laten vergelijken met een actuele; dan zullen de veranderingen automatisch worden doorgevoerd.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan