4us

B

BiG_G

Aan de windows kenners:

Als je geen email gebruikt, moet je dan toch een virusscanner hebben? Is / zijn er andere mogelijkheden dan email om virussen en wormen te ontvangen?

Ik zit wel achter een hardware firewall...

G

Al eens aan downloaden gedacht?

Daar kan van alles bijzitten. ;)

Ja, ik denk aan downloaden, zoals sp2 van M$.

Het systeempje dient op dit moment niet meer dan een leer systeempje voor mijn zoontje en ik wil e.e.a. progjes proberen voor de DB. Thats it.

Geen dingen downen die onder de noemer nvt zitten, daar heb ik mijn supersysteem voor (AMD64 620 Gb Hard 1Gbintern powerd up by LinuX SuSe 10)

Dus vandaar...

Toch een virusscanner dus?

G, gooi er gewoon Avast op, is geheel gratis, wel even registreren, en dan kan je er voor 14 maanden ( dacht ik) sowieso gratis gebruik van maken.

Baat het niet dan schaadt het niet.

Je kunt anders ook de gratis AVG nemen, niks registreren en die blijft gewoon bruikbaar, ook na 14 maanden.

Avast is wel wat beter, maar die kan wel eens kuren gaan vertonen afhankelijk van je systeem.
Uiteraard is een virusscanner zeer zeker nodig, OOK als je geen email gebruikt en zelfs als je niet download. Tegenwoordig zijn er vaak genoeg lekken in IE en scriptjes op sites die allerlei vaagheid op de pc kunnen zetten en een virusscanner is dan gewoon een must als je een pc op internet aansluit als daar windows op staat.

Ok, duidelijk...

Tis allemaal zo... 'nieuw' voor mij. denk dat het toch alweer een jaartje of 2 geleden is dat ik een windows systeem heb geinstalleerd... Toen was ik er al uit, dus laatstaan wat ik nu allemaal voor gein krijg...

Thx anyway

Avast! moet je na 14 maanden opnieuw registreren om m weer 14 maanden door te laten draaien.
Je krijgt daar op tijd een mailtje over.
Zeker voor jou lijkt me avast! de betere, omdat je daar veel zaken zelf kan instellen en er zo ook wat extra functionaliteit uit kan halen, zoals het blokkeren van sites die niet voor al te jeugdige oogjes bedoeld zijn.
Zo lang je systeem in je netwerk hangt is het altijd aan te raden om er een virusscanner op te doen zeker wanneer een (nog) niet alkundig persoon ermee zal werken.
Viri (en malware, dat is dus niet hetzelfde) kan ook op je 'puter belanden door alleen maar surfen (= klikkerdeklik).

Daarom is het dus ook raadzaam er een ad aware en / of spybot S&D op te zetten, beide ook gratizzz voor thuisgebruik.

Ga er maar van uit dat er meer welgemeende adviezen zullen volgen in dit draadje.

MAS3 zei:
Daarom is het dus ook raadzaam er een ad aware en / of spybot S&D op te zetten, beide ook gratizzz voor thuisgebruik.

Ga er maar van uit dat er meer welgemeende adviezen zullen volgen in dit draadje.

Je kunt er ook nog Tweaknowregcleaner naast zetten. ;)

Maar welk programma was dat nu weer wat alle bovengenoemde in 1 had? ( adaware, spybot en tweaknow)

Heet dat geen Hyjackthis?

Ik weet het even niet meer, maar danben je helemaal op en top beveiligd. ;)

Het is wat he, windows... :biggrin:

Je bedoelt Hitman Pro.
Die heeft inderdaad een verzameling van dat soort programma's ge?ntegreerd.
Maar daarover hoor ik de laatste tijd meer klachten dan goeds.

Zoals wel heel veel zaken die als verdacht danwel gevaarlijk worden aangemerkt (onterecht dus) en dat zorgt dus voor behoorlijke paniek.
Persoonlijk houd ik het wel bij de losse programma's.

Wil je echt mega problemen installeer dan HitmanPro je krijgt er echt ellende van.

Ik gebruik Avg en hitman pro en ik heb nergens problemen mee. Maar ik ben natuurlijk geen deskundige alleen maar een gebruiker.

;)
Nr.10

De nieuwe Hitman Pro -kan- problemen opleveren, maar dat is lang niet altijd het geval, wel in toenemende mate.
Volgens mij hangt het ook nogal samen met wat je op je pc hebt en wat je gebruikt c.q. ermee doet.

Hier ook geen problemen, bij een kennis van me weer wel. De oudere versie was in elk geval beter. De nieuwe heb je gewoon 50% kans, ofwel geen ofwel wel problemen.
Wil je meer garantie kun je beter de in Hitman opgenomen programma's los installeren en draaien of wachten tot Hitman Pro eens verbetert word.
Want na al die klachten die bij de nieuwe onstaan zijn (althans bij een behoorlijk aantal mensen) mag je toch wel verwachten dat de maker van Hitman pro hier ook iets mee doet (om het eens netjes te zeggen).

Aan wat voor een klachten moet ik dan denken? Dan kan ik er eens opletten.

;)
Nr.10

Bijv. de meldingen van windows dat je firewall niet geactiveerd is, dat kun je uitschakelen. Hitman wil die nog wel eens aanzetten en dan blijft die melding komen ondanks dat het vinkje er niet meer staat.
Verder worden er wel eens juiste files als spyware aangezien en verwijdert zodat sommige programma's niet meer lopen of foutmeldingen geven.
En dan is er nog wat onderlinge discussie, kijk maar eens hier:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?p=82335

Bedankt voor de uitleg.

;)
Nr.10

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan