5 lnb,s maar 1 ontvanger !?

T

thai-demon

goedendag ik heb een schotelopstelling met totaal 5x lnb
astra/hotbird/sirius/thor/hispasat....

ik heb nu alle behalve sirius aangesloten via een 4in 1 uit disecqswitch..

Vraag:
ik wil graag sirius erbij hebben ... moet ik nu met settings ontvanger b.v. sirius op tone burst (B) zetten en de resterende lnb,s op (A) en zo,n a/b-swtich er tussen zetten ??????

gaat dit zo werken???

Misschien is het handig om even te vermelden wat voor ontvanger je hebt.

Heeft de ontvanger een geschakelde 12 volt uitgang maak dan gebruik van een coax relais want dat werkt altijd.

Idd, het hangt van je ontvanger af

Kan met een 12V switch, of met diseqc 1.1 schakelaar ertussen

of een handmatige switch

dank

ik zal op naar de satelliet boer , heb ik ook weer een reden om daar weers eens te komen..

ja/

ik heb een kaon 570 ci met onnodig emu en dragoncam 3.02

ahum

de lokale satboer weet blijkbaar niet waar ik het over heb heeft genoemde item,s ook een NAAM +merk ???

wat wil je dan een 12V switch of een diseqc 1.1 switch.....

wat maar het snelste schakelt / betrouwbaar is / niet schadelijk voor andere lnb,s ...

:)

quote : Vraag:
ik wil graag sirius erbij hebben ... moet ik nu met settings ontvanger b.v. sirius op tone burst (B) zetten en de resterende lnb,s op (A) en zo,n a/b-swtich er tussen zetten ??????

============

was mijn vraag dus : ik nog ermee waar is de tone burst voor ??
er zit een 12 volt optie in maar weet niet hoe deze toe te passen en in te stellen in reciever i.c.m opstelling lnb,s ??

mischien moet ik mijn vraag stellen aan een andere satwinkel - laat ik dat maar eens doen

Groeten ut fryslan
en Bedankt tot zover

Als je een 12V uitgang op je receive hebt dan zou ik een 12V switch kopen.

Je kunt dat zien als optie in het LNB configuratie menu en aan de evt. aanwezige 12V uitgang achterop.

12V switch is niet bij alle winkels bekend maar ze zijn er wel.

Op de 12V switch zitten 2 ingangen en 1 uitgang naar de receiver . Op de ene ingang sluit je de 4in1 diseqc switch aan en op de andere de 5e LNB. Als je meer dan 5 LNB's hebt sluit je op de 2 ingang ook weer een diseqc switch aan.

He dank je / dat maakt het al duidelijker

hiermee kan ik iets !!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan