500 s pasword kwijt,wat nu?

J

jaco1

heb hier een 500-s van mijn maatje.
moet hier wat aan passingen in doen.
maar kan helaas niet inloggen,met root en dreambox.
er staat gemini op.
en tuxbox comander.
is het mogelijk om het oude login en pasword ergens uit te lezen.
hij heeft geen iedee wat het was
heb al div combinaties geprobeerd.

simpelweg flashen met de nulmodem en de netwerk kabel en alles zou weer bij het oude moeten zijn

Dat lijkt me de beste optie inderdaad, want linux wachtwoorden kun je sowieso niet uitlezen, dus is het gewijzigd en je weet niet meer wat het is, dan is het jammer maar dan is opnieuw flashen de enige optie. Tenzij je nog met de afstandsbediening via de menustructuur een "reset root password" optie hebt, er bestaat firmware die zo'n optie heeft. Maar ik weet niet meer of dat nu oudere Gemini images waren of iets anders.
Ben er ook al eentje tegen gekomen die het ook had, maar dan moest je wel het oude wachtwoord weten. Dus je zou daar nog eens naar kunnen kijken, is die optie er niet dan houdt het op.

het is gelukt.
vond dit op een ander board.
gepost door frans b.

Wenn es um dem FTP Passwort geht, und du deiner Box im Netz angeschloss/anschlie?en kannst, dann l?dt dir mal per BluePanel das TuxCom (BluePanel => Addon => TuxCom1.13)

Jetzt bei "(6) Plugins (Tools)" auf "TuxBox Commander" gehen, unter "/var/etc/passwd" das zeile "root:xxxXXXXxxXXxXxx:0:0::/:/bin/sh" so editieren "root::0:0::/:/bin/sh" und Speichern. Damit ist der Passwort gel?cht.

Jetzt m?ste du ohne passwort FTP zugang haben.

het is nu weer root en dreambox.

kijk dat slaan we even op, je weet maar nooit wanneer het van pas komt.
gr blokker

Ja die truuk wist ik, maar normaliter als je geen wachtwoord meer hebt kun je er niet meer bij.

Ben inderdaad vergeten dat je het ook via Tuxbox Commander kan doen inderdaad. Stom... Goed gevonden, handige tip!

tja soms ben ik nog wel een niet zo dronken,hahahaha
zit veel op internet,en dus ook op andere site's.
helaas niet zoveel meer met sat bezig,sorry allemaal.
maar da8t moet het ff melden hier.
voor mij ging het om de div cfg bestanden.
is toch makkeleijker om deze via dcc,aantepassen cq opslaan:)
kan ook via tux commander.maar dan moet ik alles met de pen doen.

maar da8t moet het ff melden hier
Dat was een uitstekend idee!

Gaat via dcc inderdaad wel makkelijker, maarja dan moet je er wel bij kunnen en daar is een password voor nodig. We zullen nu proberen de truuk te onthouden en anders weten we waar we hem vinden kunnen dankzij jou.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan