64-bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Een vraag.
Heeft nou iemand ervaring met 64 bits Win of Lux?
Of moet ik weer alles zelf uitzoeken?
Of aan de boyz van HCC vragen?
Reply per pm mag voor de serieuzen.
And for the rest,
GOOD NIGHT LADIES!

Grtz.

Misschien handig als iets specifieker bent. Deel wat zaken mede waar je wat over wilt weten of stel concrete vragen. Je bent nu wel erg abstract.

Ik kan natuurlijk niet oordelen over de windows 64 bits. Alleen dat dat er later was dan de linux versie.

Als ik even op distro niveau kijk: SuSe maakt al een tijdje linux voor Z/os.
Een kleine uitleg van Z/os: Dat betreft Mainframe. Z staat voor Zero downtime, je kan je voorstellen dat een multinational (zoals waar ik voor werk) alleen voor een betrouwbaar os kiest. Je kan je ook voorstellen dat Z/os al een tijdje op 64 bits draait. Die zooi dat Bill maakt valt op elk front in het niet bij deze megacomputers en software.

Je vraagt om een serieus antwoord, en vermeld dan dat je het anders bij de HCC gaat vragen? Ik zou als ik jouw was het meteen aan de Hobbyisten vragen... (als ze al weten wat een Mainframe is...)

Een serieus antwoord op jouw vraag:
Ook hier zal linux het enige goede antwoord zijn. Bill loopt in deze weer achter.
De wintendo versie is alleen intressant als je enkel en alleen geintresseerd bent in spelletjes.... En als je dat bent, dan vraag ik me in godsnaam af wat je meet een 64 bit's versie moet.

Maar dat is mijn ongezoute mening.

G

@eendenteam.
Als ik vraag of iemand ervaring heeft met een 64 bits versie OS kan het antwoord ja of nee zijn.
Het is toch wel een concrete vraag dus.

Ik heb hier winxp 64bits beta liggen (dus niet de server).
En ik weet er niets van of het enigermate stabiel is.
Ook heb ik een 64 bits processor (Athlon 64).
Aangezien ik er nogal wat op heb staan ga ik de boel niet zo vlug omzetten.

Een 64 bits suse/linux versie heb ik hier echter nog niet.
En hier heb ik dus een gewone OS versie voor nodig, geen server.

Ook hobbyisten mogen antwoord geven, dat maakt niet uit.
En van Bill Gates verwacht ik echt geen antwoord!

Er zullen beslist wel 64 bits processor bezitters zijn die zich dit ook wel afvragen.

Grtz.

Ik vraag me nu werkelijk af wat de intentie is van je vraag.

Dat je als hobbyist iets wilt proberen, oke... Maar dan installeer je het gewoon.
Als je als gebruiker het geheel wilt proberen omdat je er de toepassingen voor hebt, of omdat je enorme processorcapaciteit nodig hebt voor het verwerken van je databases, oke, maar dan installeer je het gewoon (en weet je uit ervaring al dat Linux de keuze is)

Wil je nu van gebruikers horen of een 64 bit's versie van windows goed is en functioneert en de linux versie niet? Of andersom natuurlijk.
Net als in de 32 bit's versie is de wirwar van meningen natuurlijk evenredig.
En stabiel? M$ heeft nog nooit een stabiel os gebouwd. Dat is wat ik volgens mij jou ook al eens heb lezen schrijven (horen zeggen).

Dus...

G

Kilroy zei:
Heeft nou iemand ervaring met 64 bits Win of Lux?
Als je Linux bedoelt, dan heb idd ervaring. Daar werk ik nl al lang en elke dag mee.
Of moet ik weer alles zelf uitzoeken?
Ik neem aan dat je groot genoeg bent dat zelf te beoordelen. Maar als tip: zorg wel voor een pc die een 64 bits processor heeft. (Duh!)
Of aan de boyz van HCC vragen?
Denk daar volgende x eerst ff over na voor je een posting doet. Je kan de vraag natuurlijk ook op een Lux forum stellen, als dat bestaat. Mocht je met Linux 64 bits iets willen gaan doen, dan zijn er ook uitstekende Linux forums.
Reply per pm mag voor de serieuzen.
Jij begrijp het doel van een forum blijkbaar nog niet helemaal. Dat is om kennis en informatie te kunnen delen. Dus niet antwoordjes alleen via pm binnen halen om de info voor je zelf te houden. Wat dat betreft kan je de vraag ook in een barbie-poppen forum stellen. Mijn advies is daarom, terugkomend op je 2e vraag: Zoek het maar lekker zelf uit.

O ja, Kilroy: Van Linux Torvalds hoef je overigens ook geen antwoord te verwachten. Die is niet op zoek naar een ene Kilroy op een Nederlands Satellietforum met de bokkepruik op een nieuw draadje start.

Wat zijn jullie twee toch lompe boeren.
Jullie meningen stel ik verder niet op prijs.
Ik stop er dus mee.
Er zijn meer dan zat andere mensen.

Grtz.

Hmm, je vroeg een serieus antwoord...

Die heb je toch gekregen? 3 keer en een vraag of je iets speciefieker wilde zijn.

Snap niet wat het probleem is.

Topic gesloten voordat het uit de hand gaat lopen jammer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan