7020si

E

eric buyck

hallo
ik denk dat ik de The Gemini Project 3.50 zal opzeten
nu is het de 3.40 wat denken juli
maar hoe kan ik dat ? dat niets van mijn settings weg is.

Je ben zo al zo je settings kwijt na reloaden van nieuwe image.
Wat je wel kan doen is een bakcup van je kanalen etc...

Een nieuw image doe je met Dreamup

Gr,
Deliyurek007

Welke rest? Opgenomen films blijven staan.
Als je het over emu's hebt of eventuele cs, dan haal je eerst even de benodigde configuratie files van je Dreambox af.
Bijv. voor radegast is het radegast.cfg, voor mgcamd backup je de mg.cfg en eventueel radegast.cfg en/of newcamd.conf of camd3.conf ofzo want dat zijn de emu's waar mgcamd gebruik van maakt.

Bij gbox haal je de cwshare.cfg en gbox.cfg er vanaf.
Emu's kun je na het installeren van de nieuwe Gemini gewoon weer installeren, daarna zet je de backups van de configfiles weer op zijn plaats terug en alles werkt als vanouds.
Alleen van tevoren natuurlijk wel even ip settings etc. van de Dreambox goed zetten naar wens.

Dus ik zie het probleem niet echt.

Dan is er nog de root.cramfs methode, daarmee schijnt er niets verloren te gaan maar bij mijn weten is het niet verstandig om de 702x versies op die manier van een nieuw image te voorzien.

Dan is er nog de root.cramfs methode, daarmee schijnt er niets verloren te gaan maar bij mijn weten is het niet verstandig om de 702x versies op die manier van een nieuw image te voorzien.

Das niet waar hoor met root.cramfs ben je net zo goed alle instellingen kwijt.

FWP doet eigenlijk niet anders en dreamup eigenlijk ook , die zetten eerst de image over in tmp en dan wordt pas ge (de-)installeerd.

hallo,

ik zou graag veranderen naar The Gemini Project 3.50, maar ik durf er niet aan beginnen , heb wel de bestandjes cwshare.cfg en gbox.cfg er uitgehaald. Werp die dan terug, zal alles dan terug werken?

groeten

Nee je moet het zelf dan weer terug zetten en zodanig weer gaan confrigureren.
Wat je ook wel kan doen is verzorgen voor een volledig backup van je dreambox maakt op je HD van je PC zodat je altijd achteraf weer wat afkan halen en weer terug kan zetten in je dreambox weer.Indien wat je tekort komt.
En vergeet niet dat de bestanden in var/bin met chmod 755 etc... moet.

Gr,
Deliyurek007

Das niet waar hoor met root.cramfs ben je net zo goed alle instellingen kwijt.
Nou ik was ze dus niet kwijt. Maar ik begin nu wel te twijfelen of de image toen wel goed werkte, volgens mij niet.

FWP kun je trouwens niet gebruiken want die ondersteunt de 702x nog niet.

@Eric: Nou je moet natuurlijk wel eerst de gbox weer installeren, daarna overschrijf je de cwshare.cfg en gbox.cfg met die wat je als backup hebt en dan werkt het gewoon weer.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan