7025+ blijft opstarten flashen lukt niet

J

jeeper2

Wie kan me helpen?
Heb net een 7025+ gekocht, na flashen met gemini 3 krijg ik hem niet meer aan de praat.
Ik kan niet inloggen via http, wel met DCC via ftp.
Ik heb daar geprobeerd om gemini opnieuw in te laden en dan hernoemen naar root.cramfs, dit brengt geen oplossing.
Wie helpt me?

Doe eens niet flashen met DCC maar op de normale manier voor de 7025. Ik kon je deze reply (nog) niet geven op Fun aangezien de tijd daar verkeerd liep en een reply nu pas na 18:15 mogelijk is.

Maar hier kun je zien hoe je een 7025 flashed en dus vrijwel zeker ook een 7025+.
Die methode werkt goed.

als ik het ip nr in http ingeef krijg ik dit; De pagina kan niet worden weergegeven.

in ftp lukt wel nog, weet alleen niet hoe je kan flashen in ftp

En het ip adres is voor FTP hetzelfde? Het is echt belangrijk dat je het juiste ip opschrijft wat je in het display ziet verschijnen anders werkt het ook niet.
Probeer het eens met een andere browser.

Als het echt niet meer lukt dan denk ik dat je verder moet met een seriele nullmodemkabel en dan met Dreamup. Duurt een stuk langer maar dan zou hij wel nog moeten verbinden.
Met ftp zou het ook kunnen volgens mij met de root.cramfs methode die voor de 7000 ook gebruikt werd, doch daar heb ik al eens vreemde dingen mee meegemaakt, zou ik zelf dus niet doen.

ip adres is zelfde
nulmodemkabel werkt niet
via ftp met root.cramfs methode weet ik niet goed hoe het moet
Als iemand een stappenplan kan noteren zou ik daar heel blij mee zijn

nulmodemkabel werkt niet
Dan doe je echt iets fout, of moet een andere versie DreamUp gebruiken, nullmodem kabel werkt altijd of je seriele poort moet stuk zijn (pc of dream), of je flash is naar de mallemoer, doch dat laatste gebeurd zelden dus zou ik zelf zo vlug niet aan denken.

De root.cramfs methode is niet aan te raden maar oke, hier komt hij.
Je hebt een image bijvoorbeeld Gemini_4.1.img. Hernoem dat naar root.cramfs en upload dat met FTP naar /var/tmp van je Dreambox. In de 7025 zal dat hetzelfde zijn als gewoon /tmp.
Druk op de Dream knop op je afstandbediening om in het menu te komen.
Ga dan naar Setup en kies voor Expert Settings
Kies hier voor Software Update.

Hiervoor moet je Dream dus wel al kunnen opstarten, daarnaast zijn er al images waarmee deze truuk niet meer lukt.

Start je Dream niet meer op zul je het echt via seriele nullmodemkabel moeten gaan.

Ik zit blijkbaar goed in de penarie
Ik kan wel verbinding maken met nulmodemkabel maar flashen wil niet.

In het menu kan ik niet komen, hij wil nl niet opstarten. Via ftp mag ik dus ook al vergeten.

Ik heb een CF kaartje gekocht, ik kreeg een tip om er barry allan op te zetten. Ik vind echter nergens een how to.
Is er iemand die kan helpen?

Ik kan wel verbinding maken met nulmodemkabel maar flashen wil niet.
Dan ben je toch al halverwege.

Zoals gezegd, probeer eens een andere versie (ouder of nieuwer) van DreamUp, als je al contact kunt maken zit je al half goed.
Overigens moet ik zelf om te flashen met Dreamup op flash drukken en dan het image kiezen en dat daarna nog een keer doen (2x dus) voordat hij daadwerkelijk begint.

Het is me helaas niet bekend hoe dat met een CF kaartje werkt.

het is eindelijk gelukt!
Een andere Dreamup en updaten via nulmodem.
Heb er de laatste originele image opgezet en box start nu normaal op.
Ik ga nu Ronaldd uploaden maar dan wel via compact flash geheugen met Barrie Allan. Ben wel nog op zoek naar een how to voor die barrie allen, heb dat nog nooit gedaan. Als er iemand kan helpen, alle tips zijn welkom.

Kijk, zie je? Fijn dat het gelukt is.
Eenmaal gelukt kun je trouwens ook het "use network" vinkje zetten in Dreamup dan kun je de combinatie nullmodemkabel met netwerk gebruiken en dat gaat een stuk sneller.

V.w.b. je andere vraag hoop ik dat iemand je daarmee verder kan helpen.

Heb geen how to gevonden met Barry Allen, maar Ronaldd werkt uitstekend en zapt wel heel snel. Mijn 500S met PLI is een stuk trager!
Bedankt voor de hulp iedereen

Zit niet in de image, maar in de gebruikte emu. ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan