A floppie een raar probleem

S

satbird

probleem, op een A flop staat een word bestandje van 583 kb groot het is een blanco offerte.
krijg het bestand niet van A naar HD gekopieerd , kan hem ook niet in Word kopieeren, naar ander blad, knippen plakken werkt alleen bij tekst en niet bij het plaatje wat er in afgebeeld staat.

wie weet er een oplossing ??

grtz satbird

Sla 'em eerst eens op als rtf. Document sluiten, en de nieuwe rtf openen, en lekker verder werken. Succes.

Kun je hem wel lezen vanaf de a-drive?
Misschien kun je hem dan ook als je hem opent op de volgende manier opslaan op de HD.

Vanuit Word:
Bestand->opslaan als-> directory aangeven waar op te slaan op de hd, bijv Mijn documenten en opslaan klikken.

Dit kan je in verscheidene vormen proberen, zoals Kerstkonijn al aangeeft kun je het proberen met .rtf maar ook met .doc (let op dat je word document gebruikt en niet wordpad dat zou kunnen leiden tot bepaalde indelingsverschillen) of .dot (sjabloon).

Als hij er eenmaal staat zou je hem vanaf de hd moeten kunnen openen.

Wat krijg je trouwens voor foutmelding als je gewoon vanuit de verkenner bij de A floppy het bestand selecteert (niet opent!!) en dan op de HD bijv. in Mijn Documenten weer op Plakken klikt? Normaliter copieert windows het bestand dan ook, je geeft aan dat je niet kunt copie?ren, dus ligt het voor de hand dat je een foutmelding krijgt. Welke is dat?

Het voordeel van rtf: het is een onafhankelijke standaard. En, in tegenstelling tot .doc e. .dot, geen mogelijkheid om (macro)virussen te bevatten.

Maar, zoals Black Tiger ook aangeeft: stap eens over naar een heel andere format. En het liefst eentje die helder en duidelijk is, zonder te veel eigenzinnige spielerei. Heel basaal: txt. Maar, zoals je al aangaf, is dat in dit geval te beperkt, ivm illustraties.

oke, zal dit vd week ff uit proberen is een flop van kennis, zodra ik dit heb gedaan laat ik het weer weten wat het resultaat is.

voor nu, kan ik niet exact zeggen wat de foutmelding is, krijg in ieder gaval een kader met tekst en een rood kruis.

met kopie > HD maakt het een bestand aan, maar is maar 0 bytes groot?? ipv 538kb

zal voor donderdag ff hierop terug komen
bedankt alvast voor jullie input.

grtz satbird

hulde aan de RTF tipgever, dmv bestand opslaan als RTF-file is de truc gelukt, en toen weer terug als word file op HD gemaakt.

bedankt,

grtz satbird

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan