Aan Denktenk: Instellen satellieten Dbox2 voor disecq Vbox2

S

Sat69

Ik wil graag mijn Dbox2 de schotel laten draaien.

Met mijn Humax 5400 gebruik ik hiervoor een Vbox2, omdat de schotel al een actuator had. Dit werkt met de Humax erg goed.

Nu wil ik ook mijn Dbox2 zo af en toe de schotel laten draaien, immers de posities zijn in de Vbox2 al opgeslagen.

Het enige wat volgens mij gebeuren moet, is de nummers van de satellieten (zoals in de Humax settingslijst en in de Vbox2) bekend te maken aan de Dbox2. Bijvoorbeeld:

Astra=2

Hotbird=1

Hispasat=14

enz.

Kun jij mij uitleggen hoe ik dat moet doen en evt. met welke tooltjes?

Ik heb een Philips Dbox2 met ruNe software erin.

Ik heb nog twee vragen:

Hoe kan ik de Philips Dbox2 op de juiste tijd instellen?

Hoe kan ik de Philips Dbox2 met ruNe software erin via de afstandsbediening uitschakelen? Op de standby toets drukken verandert weinig, mijn Vbox blijft aangeven dat er spanning op staat. Volgens mij is de Dbox2 dan niet echt uit, al staat de klok op de display.

Alvast dank voor hulp.

Met disecq op de dboxen heb ik geen ervaring, omdat die bij mij achter mijn echostar 7000 hangen die ik gebruik voor het draaien.

Wel weet ik dat diseqc onder enigma makkelijker is in te stellen dan onder neutrino.

Maar een antwoord daarop zal zeker een ander kunnen geven.

Neutrino en enigma pakken de tijd van de data die de provider meestuurt, in enigma moet je daarbij wel de juiste tijdzone instellen.

Uitschakelen:

de rode knop wordt voor standby gebruikt

In Enigma: dbox knop en dan: shutdown, alternatief: rode knop ingedrukt houden tot menu verschijnt, en dan: shutdown now

In Neutrino: blauwe knop en dan: Halt box.

Dit geldt alleen voor de Rune-image

Ik wil graag mijn Dbox2 de schotel laten draaien.

Met mijn Humax 5400 gebruik ik hiervoor een Vbox2, omdat de schotel al een actuator had. Dit werkt met de Humax erg goed.

Nu wil ik ook mijn Dbox2 zo af en toe de schotel laten draaien, immers de posities zijn in de Vbox2 al opgeslagen.

Het enige wat volgens mij gebeuren moet, is de nummers van de satellieten (zoals in de Humax settingslijst en in de Vbox2) bekend te maken aan de Dbox2. Bijvoorbeeld:

Astra=2

Hotbird=1

Hispasat=14

enz.

Kun jij mij uitleggen hoe ik dat moet doen en evt. met welke tooltjes?

Zelf heb ik geen ervaring met de vbox2.

Ik gebruik diseq1.0 en deze werkt perfect.

Misschien kan je het volgende proberen(ik weet niet of het lukt.)

Ga in je Mainmenu naar Service.

Vervolgens ga je naar servisescan,selecteer diseq 1.2.

Nu kan je in het menu van de motor-settings.

Geef nu de posities in van de sat's die het zelfde zijn als in je Vbox2(b.v Astra-1 in vbox,wordt dan ook in je lijst v/dDbox Astra-1)Ik geloof dat er zo'n 51 posities zijn in tevoeren,maar dat kan ook softwear afhankelijk zijn.

Vergeet niet om je settings te saven.

Nogmaals,ik weet niet of het werkt.

Succes Ghost.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan