aan kerstkonijn

W

wlady

Ik hoop dat de biertjes je lekker hebben gesmaakt.Maar ik had een dikke virus op mijn computer.En heb hem toen geformateerd en er alles weer opnieuw opgezet. En daar was ik vannacht om 3uur meeklaar.En vandaag ben ik de hele dag bezg geweest om de modem te instaleren.En om omstreeks 4uur van middag heb ik het voor elkaar gekregen.Maar nu heb ik nog een klein probleempje.Ik kan op de computer waar ok Windows xp heb geinstaleerd gewoon mijn verbinding uitschakelen.Maar op mijn andere computer waar ik windows Me 2000 heb geinstaleerd kan ik de verbinding nergens afsluiten.Waar moet ik dat zoeken om deze computer af te sluiten.en niet constand inverbinding blijft met het internet.ik heb al gekeken bij
Exploer aankliken dan op extra dan internetverbindingen/ maar daar kan ik niets vinden waar ik iets mee kan doen
Verders wil ik iedereen bedanken die mij geholpen heeft met informatie.
Peter ut Delfzijl

Ik ben geen windows kenner. Maar technisch komt het op het volgende neer:

Het werkt het prettigst als je ADSLmodem altijd een connectie heeft met internet. Daardoor is het alsof internet een ddel is van jouw netwerk. (Het natuurlijk precies andersom, maar daar hebben je weer firewalls, NAT enz. voor bedacht.)

Via een hub of switch (al dan niet ingebouwd in het ADSLmodem) kan je de rest van de apparaten aansluiten.

Elk apparaat wat aan staat, en de netwerkkaart heeft opgebracht, heeft dan een connectie met internet.

Dus: om een apparaat geen verbinding met internet te laten maken, breng je dus:
- of de netwerkaart
- of de computer met netwerkkaart
down. Linux: ifconfig [device] down of ifdown [ device] Of Windows ME dat kan, betwijfel ik. In die windoos versie gebruikten ze nog de tcp/ip stack van M$. Voor de latere versies is de stack van BSD integraal overgenomen. En die is, in tegenstelling tot die van M$ (uiteraard) wel goed. Vandaar dat XP wat luxer is door de import van professionele code.

Een andere mogelijkheid dan het down brengen van de netwerkkaart of computer is het weigeren van verbindingen anders dan van het eigen netwerk. Ook daarvoor moet je tcp/ip stack goed zijn. Dus is de uitleg daarvoor gelijk.

Tot slot: Hartelijk gefeliciteerd dat je het allemaal voor elkaar hebt gekregen! Dat is een mooi staaltje doorzetten geweest. :cool:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan