Aanschaf DreamBox 7000, of iets anders?

F

Fisker

Hallo,

Na een hele poos weer de kriebels...

Ik overweeg een DreamBox 7000 over te nemen van een collega, maar..

Ik hoor/zie dat meerdere stations overgaan naar HD, waar ik de DB7000 niet voor kan gebruiken.

Nu wordt het lastig, want ik ben een hele tijd uit de Sat-wereld.

Nu hoef ik niet direkt te kunnen opnemen, dus alleen HD is voldoende.

De DB500 en de DB800 hebben HD en ook in de 7020 kan HD inbebouwd worden..

Natuurlijk moet het zo goedkoop mogelijk.. moeders kijkt mee...en kreten als

"weet je wel dat de vorige 1000 gulden heeft gekost?" dit was de Asscom Reference"

Om maar even aan te geven hoe lang dat is geleden. ;-)

Please een beetje advies voor opa

Fisker

Hoi opa Fisker, welkom op het Satellite FUN Board !

Inderdaad de aanwezige ontvangers zijn niet meer de jongste.

Maar de 7000 ook niet bepaald.

De aanschaf van dat apparaat raad ik niet meer aan, tenzij de verkopende partij het je wel heel aantrekkelijk maakt.

Gelijk ook een waarschuwing.

De DM500 is zeer zeker NIET HD geschikt.

Daarvoor moet je de DM500HD hebben.

Wat de fabrikant bezielt om bijna gelijke benamingen te bedenken voor heel verschillende apparaten weet ik ook niet (behalve dat DM500 een bekende naam is).

Pas er dus op dat je het wel steeds over hetzelfde apparaat hebt.

Ik kan maar 1 reden bedenken waarom je gelijk op een DM model uit zou kunnen komen, als de enige voorwaarde die je hebt, HD kijken is.

En over dat onderwerp spreken we hier niet..

Er zijn voldoende andere apparaten waar je prima mee HD kunt kijken.

Had je bij de weg dit onderwerp (klik!) al gelezen ?

Aan de hand daarvan kunnen de bezoekers hier je beter helpen een passend antwoord te geven.

Heej Fisker, welkom op Satellite Fun!

en ook in de 7020 kan HD inbebouwd worden..
Dit is zelfs nog nieuw voor mij.:)

Waar heb je die informatie vandaan als ik vragen mag? Ik kan me dat namelijk nauwelijks voorstellen aangezien er hardwarematige wijzigingen nodig zijn en de processor ook nog snel genoeg moet zijn en zo.

Heej Fisker, welkom op Satellite Fun!

Dit is zelfs nog nieuw voor mij.:)

Waar heb je die informatie vandaan als ik vragen mag? Ik kan me dat namelijk nauwelijks voorstellen aangezien er hardwarematige wijzigingen nodig zijn en de processor ook nog snel genoeg moet zijn en zo.
Dat in de 7020 HD ingebouwd zou kunnen worden heb ik ergens op een forum gelezen... waar weet ik even niet meer, mocht ik het (weer) tegenkomen meld ik dat hier

Fisker

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 16:32 uur ----------

Hoi opa Fisker, welkom op het Satellite FUN Board !
Inderdaad de aanwezige ontvangers zijn niet meer de jongste.

Maar de 7000 ook niet bepaald.

De aanschaf van dat apparaat raad ik niet meer aan, tenzij de verkopende partij het je wel heel aantrekkelijk maakt.

**knip**

Ik kan maar 1 reden bedenken waarom je gelijk op een DM model uit zou kunnen komen, als de enige voorwaarde die je hebt, HD kijken is.

En over dat onderwerp spreken we hier niet..

Er zijn voldoende andere apparaten waar je prima mee HD kunt kijken.

Had je bij de weg dit onderwerp (klik!) al gelezen ?

Aan de hand daarvan kunnen de bezoekers hier je beter helpen een passend antwoord te geven.
De reden van de aanschaf van een DB 7000 (20) is inderdaad hier niet beppreekbaar, maar omdat er de laatste tijd veel HD kanalen erbij komen werd ik een beetje paniekerig omtrent de aanschaf van bovengenoemde ontvanger. En het genoemde artikel had ik al gelezen..

Laatst bewerkt:
Misschien dat Mas3 er iets van weet maar volgens mij is dat toch niet echt mogelijk of gaat dat niet lekker werken om een 7020 om te bouwen naar HD.

Overigens probeer a.u.b. alleen die zinnen te quoten waar je antwoord betrekking op heeft, dus niet de hele berichten.;)

En mijn bericht had bijv. niet gehoeven omdat jouw antwoord er direct onder staat.

Dan even terug on topic, zou ik toch adviseren voor een HD ontvanger. Misschien een 500HD of een VU+Solo een goede keuze?

Met beiden kun je ook doen wat hier niet besproken mag worden als dat met CCcam gebeurt.:)

Hallo mensen,

Ik ben eruit, het wordt een DM600PVR van een andere collega, Ik weet nu dat ik geen HD stations kan ontvangen, maar het lijkt me een goed idee om eerst maar eens met een 600 te gaan stoeien.

Bedankt voor de info tot dusver en verwacht maar meer vragen over de 600

Fisker

Een DM600 pvr is ook prima en als je die kunt over nemen tegen een leuk prijsje, is het zeer zeker een goede oefening om de mogelijkheden eens mee te bekijken.

En vragen staat vrij, daar zij we hier voor. Succes alvast!:)

Hartelijk tot zover... IK ga de 600 morgen halen en direct aan de slag.. best spannend..

O, Ja, kan ik eerst er een nieuwe FirmWare op zetten, of moet er eerst een Schotel aan?

Fisker

Ga maar lekker met de nieuwe aanwinst aan de slag.

Alleen voor nieuwe vragen ook graag een nieuwe thread openen. ;)

Zet er maar gerust een andere firm/image op.

Ga maar lekker met de nieuwe aanwinst aan de slag.
Alleen voor nieuwe vragen ook graag een nieuwe thread openen. ;)

Zet er maar gerust een andere firm/image op.
Dank...

Tuurlijk ga ik een nieuw draadje openen met nieuwe vragen,

raakte een beetje weggedragen :)

Fisker

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan