aanschaf Homecast HS 2100

C

crenio

Zaterdag naar de winkel en het volgende aangeschaft:

Homecast HS 2100 ci usb

Multiblock Triax set (voor ontvangst Astra 1, 2 en 3)

coax kabel 20 mtr, RG6 100db

DiseqC switch 4/1 super mini

3x universal LNB

Mijn tv is een LG LCD tv 42 inch, hd ready. 1x hdmi en 2x scart.

Ik heb momenteel Digitenne en wil eigenlijk alleen maar FTA zenders bekijken en eventueel programma's opnemen.

Handleiding is alleen in het Duits, heb wel nog een ci module erbij gepakt, mocht ik naderhand naar bijv. CD willen overstappen.

Heb naderhand nog even gekeken op de sites om een eventuele Nederlandse handleiding te vinden en dan lees ik dat de Duitse versie niet zo goed functioneert in Nederland.

En dan probeer ik de schotel te stellen. Op het balkon en op tegelvoet in de goede richting.

De satfinder piept en piept en piept... betekent dan toch dat ik de satellieten heb gevonden?

Dan probeer ik te scannen, ik wil dus alleen maar FTA zenders omdat ik geen smartcard heb. Balkje wordt steeds groen, maar geen enkel kanaal wordt geregistreerd. Wat doe ik toch fout?

Op mijn balkon (5e verdieping) heb ik wel kippegaas gespannen zodat mijn katten niet naar de buren kunnen. zou dit een belemmering kunnen zijn?

Hartelijk dank alvast voor de hulp!

Hallo Crenio, welkom op het Satellite Fun board!

Het kippengaas wat je op je balkon hebt gespannen, is de schotel daar achter opgesteld, zodat 'hij er doorheen" moet kijken? Als je je schotel daarachter hebt staan, en je hebt fijnmazig gaas gebruikt is het mogelijk dat het signaal daar niet goed door heen komt. Het is erg lang geleden toen ik daarover in de schoolbanken iets geleerd heb, hangt dacht ik af van de golflengte en de maaswijdte van je kippengaas. Een goed antwoord kan ik je daar zo niet op geven. Als je schotel daadwerkelijk achter het kippengaas staat opgesteld, is het dan misschien mogelijk het kippengaas even te verwijderen? Dan kun je zien of het daar aan ligt.

Een piepertje is een leuk en handig hulpmiddel.

Het ding vertelt je dat je een satelliet gevonden hebt, niet dat je de satelliet gevonden hebt.

Dus eerst maar eens op zoek naar Astra 1 zou ik zeggen.

In ieder geval een van de satellieten die je zoekt.

Daarna kun je de andere twee proberen.

Zolang je alleen maar de satellieten zoekt, eerst maar eens de LNB direct aan je ontvanger aansluiten.

Als je dan weet dat de schotel goed staat, kun je de switch er weer tussen zetten en instellen, waarna je alle satellieten gaat afzoeken.

Helemaal met je eens Mas3

Ik heb vandeweek uren lopen klooien met een satfindertje bij een maat van mij en nog niets voor elkaar gekregen.

Had echter de meevaller om een mooie Smart Digi SM 2200 kado te krijgen, dus volgende dag naar mijn makker getogen en de satelliet binnen een paar minuten haarfijn gevonden en schotel uitgericht.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan