• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Aansluiten Internet op server

Kweetniet

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
51
Hallo Allemaal

Wegens een verhuizing van ons bedrijf,
Staan de Pc?s en server CQ Het complete kantoor ,Tijdelijk in de garage.
Wel hebben deze pc?s een oude telefoonmodem, Maar nu wil ik adsl op dit netwerk zetten.

ik wil van mijn router op mijn slaapkamer een netwerkkabel(utp) trekken!
Maar hoe moet ik dit aansluiten ???

Rechtstreeks op de netwerkhub (waar alle pc op aangesloten zitten)
Of
Moet ik in elke pc een extra ethernetkaart zetten?

Hoe werkt dat..

Grz
Kweetniet

Kweetniet;196912 zei:
Rechtstreeks op de netwerkhub (waar alle pc op aangesloten zitten)
hoe zijn de pc's met de hub verbonden dan... via een netwerkkabel (utp) toch... dan zit er dus al een netwerkkaart in de pc's c.q. een voorziening op de moederboarden. Extra netwerkkaart is dan niet nodig.

Je moet wel voldoende poorten hebben op je hub. Alle pc's, incl modem/router in het zelfde netwerk(segment). pc's+modem via lan poorten op hub aansluiten overal als gateway en dnsserver het lan ip van je modem opgeven en gaan met die banaan.

Niet onbelangrijk om onder staande dingen ook te weten als deze PC's en server al op een eigen intern netwerk draaien.
*Of de ip range wel de zelfde is als dat je internet mode. afgeeft vaak is dat zoiets als 192.168.1.xxxx
*En is dat netwerkje DHCP of niet en draaid de server met een netwerkdomein waar alle andere pc's op inloggen.
*Waar draait de server mee NT4 , Windows2000 server of Windows 2003 server , of is het gewoon een pc met XP sommige bedrijfjes noemen soms een pc een server omdat ze er dingen op opslaan en dat de printer daarop is aangesloten.
Bij een aantal bedrijven loopt het internet door de server heen al dat soort dingen is belangrijk om te weten.

Als je server een echte server is, dan is het het middelpunt van je netwerk.
Het (internet) verkeer dient dan via die server te lopen.
De server is dan ook de enige pc met 2 netwerk aansluitingen: eentje voor het interne netwerk, en de andere voor het internet.
Je server zorgt dan meestal ook voor de IP adressen middels DHCP en de clients gaan aan de server vragen (zonder dat ergens ingesteld is wie de server is) wat hun IP is.
De clients hebben dan waarschijnlijk ook ingesteld dat ze via de server het internet op moeten, de server is dan de gateway, of zelfs met de server als proxy.
De proxy kun je terug vinden in het netwerk gedeelte van je browser instellingen.
Als je verder alleen wilt internetten, zul je verder niets hoeven te veranderen.
Wil je ook mailen via je server, zul je een aantal poorten moeten forwarden in je router.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan