Aantal vragen

V

Vin

Beste mensen,

Ik heb wat vragen voor jullie, hoop dat iemand ze wil en kan beantwoorden:

-Wat is de beste grote voor een schotel(78cm?), en wat is het beste merk(Triax?)woon in Belgie en zou graag de Nederlandse zenders ontvangen.

-Wat is de aangerade sterkte van de LNB(0,3 dB?)? Het zal in iedergeval een Quad LNB worden. Of raden jullie een Monoblock voor Astra1 en Hotbird quad LNB aan?

-Wie kan mij het verschil uit leggen tussen alle verschillende kaarten(De Matrix Revolutions CAM, MediaGuard CAM voor de Canaldigitaal smartcard, Canaldigitaal SECAII smartcard)?

-Dan heb ik ook nog iets gehoord over een Satfinder, is het nuttig? Heb je het echt nodig?

-En uiteraard zal ik van jullie willen weten welke ontvanger ik het best kan aanschaffen(liefst 1 waar ik 2 kaarten in kwijt kan)

Heb ik verder nog belangrijke dingen over het hoofd gezien?

Bedankt!!

Er zijn verschillende merken schotels die heel goed zijn. Multitenne is ook prima bijvoorbeeld. Triax heeft 2 modellen, waarvan de roestvrijstalen natuurlijk de betere zijn.

De grootte van de schotel is afhankelijk van hoeveel en welke satellieten je wilt kunnen ontvangen.

Veel lnb's geven aan 0.3 dB te zijn maar zijn het in werkelijkheid niet altijd.

Het advies voor te gebruiken lnb's is ook weer afhankelijk van welke satellieten je wilt kijken. Een aantal van de NL zenders zitten namelijk ook op 23,5 oost. Wil je dan hotbird erbij zit je al met 3 satellieten en gaat een monoblock niet meer zomaar werken.

Dan wat betreft de kaarten. De Matrix Revolutions en Mediaguard zijn geen kaarten maar CI Modules, ook wel ci cams genoemd.

Dat lijkt op pcmcia kaarten. Het is een hardwarematig stukje apparatuur wat zorgt dat je er een officiele smartcard, zoals de CanalDigitaal smartcard in gebruiken kunt.

Dit is vergelijkbaar met een Pcmciakaart die je in de laptop kunt stoppen waardoor je laptop een mogelijkheid krijgt voor bijv. netwerk, modem, etc.

Bij sat-ontvangers is dat dus puur een mogelijkheid om een kaart te gebruiken voor een bepaalde codering of voor meerdere coderingen.

Dat is het verschil met een Mediaguard CI en bijv. een Matrix Revolution. De Mediaguard CI kan alleen Canal Digitaal Seca kaarten aan.

De Matrix kan ook Premiere kaarten aan, Seca, Irdeto, Nagra... dus meerdere coderingen.

Een Satfinder is nutting om je schotel optimaal af te stellen. In tegenstelling tot bij analoog kan een millimeter of 2 afwijking bij digitaal al zorgen voor blokkerig danwel helemaal geen beeld. Het beste kun je dat iemand laten doen met veel ervaring en beter meters dan een gewone satfinder.

V.w.b.. welke ontvanger is er eerst informatie nodig omtrent wat je allemaal eist van de ontvanger, wat ie moet kunnen, waar je naar wilt kijken, of ie moet kunnen opnemen, wat je er later evt. nog mee wilt, etc. etc.

De ontvanger moet niet veel kunnen, gewoon ruimte hebben voor 2 kaarten en naar de Nederlandse en Belgische zenders kijken!

Niet veel kunnen? In de andere thread lees ik iets anders. Je wilt toch graag dat er wat minder legale dingen mee kunnen, dan zit je al in een heel andere categorie ontvangers dan eentje waar je gewoon NL en BE zenders naar kunt kijken.:)

En opnemen, niet nodig? En de andere vragen, welke satellieten? Alleen astra/hotbird of ook de themakanalen op 23,5 oost?

Ik weet het niet maar zo uit de andere thread op te maken is misschien voor jou een Dreambox 7020 wel interessant.

De DGstation kan dat ook en zit in een stuk goedkopere prijsklasse. In Nederland is deze nog niet zo populair als de Dream.

Maar ik heb het idee dat dat toch niet gaat lukken, Tele2, RTL, SBS6 free bekijken enzo...

Astra is de meest boeiende denk ik(als ik het goed gelezen heb).

Opnemen hoeft van mij niet zo, heb desnots een dvd recorder bij de TV staan.

Die zenders free bekijken kan alleen middels het illegale cardsharing.

Astra is de meest boeiende. Als je gewoon legaal wilt kijken kun je ook een Dreambox 500 nemen die is goedkoop.

Maar dan zijn er ook nog andere zeer goede alternatieven zoals de Topfield ontvangers. Die hebben dan weer geen utp aansluiting maar zijn zeer stabiele ontvangers.

Je wilt graag twee kaartsloten, ik weet niet precies welk type Topfield je dan nodig hebt maar er zijn ook nog andere ontvangers zoals de Explorer en nog een aantal anderen.

Daar ben ik allemaal niet zo heel bekend mee, maar ik denk dat een van de andere gebruikers je daar geheid mee helpen kan!

Zie ander topic voor mijn antwoord!!

Bedankt voor de moeite!!

Is de kwaliteit van satelliet tv nou beter dan via de analoge kabel? Heb een LCD tv die HD ready is....Ga ik een verschil ik kwaliteit merken?

Mogelijk wel.

De kwaliteit van de analoge kabel is natuurlijk wat lastig te controleren want das hier in de regio waarschijnlijk anders als bij jou in de regio.

Maar over het algemeen is satelliet tv van hogere kwaliteit.

Zo ook als je een vergelijk trekt met digitenne in Nederland.

Dat heeft alles te maken met de bandbreedte, oftewel hoeveel signaal men in de beschikbare ruimte wil stoppen.

Door wat trucs kan men op de satelliet de bandbreedte verviervoudigen.

Dat doet men niet op de kabel (zou ook wat lastig zijn), en het kan simpelweg niet bij digitenne.

Verder kun je dus je schotel een andere kant op richten, en dan diezelfde bandbreedte nogmaals volledig benutten.

Daardoor is de kans groot dat satelliet tv je een beter beeld biedt dan de alternatieven.

Maar dat hoeft niet.

Wanneer de provider zou wensen om goedkoper uit te zijn, kan ie meer signalen op 1 transponder (zeg maar 1 zend kanaal op de satelliet) proppen.

Die provider betaalt namelijk per transponder, en rekent af per signaal.

Wat jij hier nu als kwaliteit aan lijkt te merken, is het aantal beeldpuntjes (resolutie).

RTL4 zendt op dit moment uit in een resolutie van 704x576 puntjes (dat is in breedbeeld).

Jouw HD ready tv heeft waarschijnlijk 1280 x 768 beeldpuntjes of iets in die richting.

Die kan dus betere kwaliteit weergeven dan de gemiddelde tv-satelliet-zender gebruikt.

Er zijn ook zenders op de satelliet die wel in HD kwaliteit uitzenden, en om die te ontvangen heb je een ander type ontvanger nodig (met een ander afstem gedeelte = tuner) die dat aan kan.

Dat zijn de DVB-S2 ontvangers, en die kunnen ook de lagere kwaliteit signalen aan.

Uiteraard zijn dit de duurdere ontvangers en zijn er nog niet erg veel van die HD signalen.

HD ready zegt trouwens erg weinig, ik vind het pure misleiding.

HD ready wil (kort door de bocht) zeggen dat je toestel een HD signaal kan ontvangen en ook weergeven, maar niet in de HD kwaliteit want daarvoor heeft het te weinig beeldpuntjes.

Om HD kwaliteit te kunnen weergeven, moet je apparatuur voorzien zijn van een HDMI aansluiting of vergelijkbaar; een SCART plug zal niet voldoen.

Ik kan je niet vertellen of je de weergave op je tv zult ervaren als betere kwaliteit.

Dat hangt namelijk natuurlijk ook van de kunsten van die tv af.

Betere weergave van beeldpuntjes kan namelijk ook ervaren worden als slechter beeld.

En LCD schermen kunnen traag aandoen, das ook niet ten gunste van de ervaring van kwaliteit.

Ik zou haast zeggen uitproberen dus.

Ik hoop dat je iets aan dit verhaal hebt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan