Acer L200 XP Media Center

B

BiG_G

Mijn buurman heeft zo'n ding gekocht. Schijnt een handleiding op de HD te staan, maar hij krijgt hem niet geinstalleerd.
Nu ga ik morgen even kijken hoe of wat, maar ik wil eigenlijk een beetje beslagen ten ijs komen.

Heeft misschien iemand een handleiding van het ding? of wellicht heeft iemand zo'n apparaat? en kan mij iets meer vertellen erover?

Alvast bedankt,

G

Al eens op de site van Acer gekeken?
Het is tenslotte niet zo'n erg onbekende naam!
Grtz.

Ja, die is het...

Nu de handleiding (metname instalatie e.d.).... :biggrin:

G

Dank je wel Kweetniet.

Het probleem is dat als je de TV aansluit op het apparaat, dat het lijkt alsof het signaal niet klopt (PAL / NTSC?). Het is iig niet te lezen.

Ik heb via een normale monitor de instellingen kunnen lezen, die doet het nl wel.
Alle instellingen waren gewoon goed, ik heb geswitched tussen Hz-en en PAL / NTSC (beide formaten kunnen tv's tegenwoordig gewoon weergeven) maar helaas...
Het is zowiezo vreemd dat er zo'n ding wordt uitgeleverd zonder CD's (hij is dan al voorgeinstalleerd).

Hij gaat terug naar de winkel.

G

BiG_G zei:
Het is zowiezo vreemd dat er zo'n ding wordt uitgeleverd zonder CD's (hij is dan al voorgeinstalleerd).

Hij gaat terug naar de winkel.

G

@BiG_G, hopelijk lees jij dit nog voordat dit ding terug naar de winkel gaat??

Want het is toch tegenwoordig met de meest standaard pc en mediasystemen dat er nergens niet 1 cd of dvd meer bij zit?

Dit moet je tegenwoordig, uhhh volgens mij al een aantal jaar, zelf doen, kijk eerst maar eens goed naar dit ding want dat zal dus hier ook wel mee zijn, dat je zelf de installatie danwel backup cd/dvd's zelf moet branden!

En er zal op dat mediacenter volgens mij ook wel een deugdelijke uitleg staan?

freggel1 zei:
Want het is toch tegenwoordig met de meest standaard pc en mediasystemen dat er nergens niet 1 cd of dvd meer bij zit?
Dat is voor mij dan nieuw. Ik bouw m'n pc's altijd zlef, en daar koop ik idd geen XP oid bij. Maar als je een voorgeinstalleerd systeem koopt, krijg je er toch altijd zo'n instal CD bij? (OEM?)

Dit moet je tegenwoordig, uhhh volgens mij al een aantal jaar, zelf doen, kijk eerst maar eens goed naar dit ding want dat zal dus hier ook wel mee zijn, dat je zelf de installatie danwel backup cd/dvd's zelf moet branden!

En er zal op dat mediacenter volgens mij ook wel een deugdelijke uitleg staan?
Ik ben 1 volle avond met een 'platte voorgeinstalleerde computer' bezig geweest. Ik kan je vertellen dat er NERGENS geen handleiding te vinden is, anders dan een paar filmpjes 'hoe je op start moet klikken'. Uitleg over instellingen mbt bv de videokaart is er niet te vinden.
De instellingen zijn vrij eenvoudig: Kies op land of op signaal:
Land = NL, Signaal = PAL
Hoe moeilijk kan dat zijn.
Stekkertjes verwisselt... god mag weten wat nog meer.
Later die avond vertelt m'n buurman, dat het een 'weer opnieuw ingepakte' versie is. Ik denk gewoon dat dat ding is ingenomen want klacht... en gewoon weer in de verkoop is gegaan.

En ik blijf erbij, als er software op de HD staat, moet die ook op een cdtje bijgeleverd worden.

G

BiG_G zei:
En ik blijf erbij, als er software op de HD staat, moet die ook op een cdtje bijgeleverd worden.

G

En toch is dat niet waar!

G bij mijn laatste twee pc's zat er geen Oem cd bij, ik moest zelf de zogenaamde Recovery cd's branden...

En volgens mij zit er tegenwoordig bij geen enkel kant en klaar systeem een cd meer?

Misschien dat er meer zijn die dit kunnen bevestigen.

Je zal vast gelijk hebben... Maar ik vind het wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeel raar verhaal.
Je betaalt voor een OEM 100 euro? (Retail XP 150 euro??) En dan moet je hem zelf branden?

Nu ben ik al tegen M$, maar dit is werkelijk van de zotte!!!

Ik zou van m'n levensdagen niet zulks kopen, dan geef ik nog liever 50 euro meer uit zodat ik (voorzover mogelijk bij windows) nog enige controle heb over m'n systeem!
Zowiezo gebeurt het wel eens dat een HD crasht, als ie dat doet doet ie dat normaal gesproken als ie nieuw is of heel oud. Als ie nieuw is heb je garantie en kan je een nieuwe halen. Hoe moet je ingodsnaam je rec cd fikken als je schij al gecrashed is, moet je heel dat ding weer oppakken enzo... naar de winkel, zei moeten hem instaleren... met alle reclame die je er gratis bij krijgt (van die winkel, te vinden op de bekende plekken)

Sorry hoor freg, ik weet dat jij er niets aan kan doen, maar ik had dat NOOIT geaccepteert.

Wbt die acer; Ik heb er natuurlijk allang over nagedacht, maar dat ding is volgens mij gewoon stuk.
Anders had ie het 'out of the box' gewoon gedaan. Op de tv dan, want hij deed het ook meteen.

G

Freggel's verhaal klopt, dat is tegenwoordig niet meer altijd zo.

Er word ook pre-installed oem verkocht, en dan zit er geen cd bij. Als je er naar vraagt is het dan van "die staat toch op de hd en je hebt toch de officiele licentie" want die staat op de kast geplakt en hoort bij de kast.
Belachelijk ronduit, en een zuiver staaltje koppelverkoop ook.

Want wat als ik nu een nieuwe hd wil en de zooi in een andere kast wil kopen. Het kan wel, maar heel erg strikt genomen zou het niet mogen.
Er zijn zelfs gevallen waarbij je niet eens zelf een installatiecd kunt maken van het image wat op je hd staat.

Dat is dan ook een van de redenen dat ik het ook ronduit vertik om zo'n soort pc te kopen. MS gaat mij wat te ver met hun opdringerig gedrag.
Ik koop een pc met licentie en betaal daarvoor. Als ik die pc los wil verkopen dan moet dat kunnen en dan moet ik toch nog gebruik kunnen maken van de licentie.

Maar er is zoveel verandert in het licentiegeneuzel bij Microshit ten nadele van gebruikers.... nja... ik draai hem sowieso illegaal en zal hem ook niet registreren totdat zowel prijs alsook mogelijkheden eens binnen normale normen vallen.

Black Tiger zei:
ik draai hem sowieso illegaal en zal hem ook niet registreren totdat zowel prijs alsook mogelijkheden eens binnen normale normen vallen.

Mijn idee (als ik het al zou draaien)

Inderdaad het is gewoon belachelijk wintendo alleen op image op je hd en onzichtbaar ook SKY en Packerdhell maar ook HP doet ook aan die praktijken ik vind het oplichting windows verkopen zonder cd.

En nu komt het net als je hd kapot gaat heb je helemaal niks meer en kan je op jacht gaan naar een kennis met een wintendo cd maar het is nog erger bij een aantal merken zit er zelfs geen cd bij met daarop de drivers dan ben je als consument mooi de klos Acer , Sky , HP en Packerdhell zijn zulke merken.

Bij HP zeggen ze dan je kan de drivers vinden op het internet hahahahahahaha hoe kan je nou op internet komen als je de netwerkkaart of het modem niet kan installeren.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan