@Tukker: Dat verhaal hoor ik dus meer, maar ik heb er hier eentje gehad van een neef. Die zag wel erg snel een 6-tal satellieten al, maar hij bleef aangeven "geen bruikbare satellieten gevonden".
Ongeacht welke baudrate ik aangaf. Bij sommige baudrates gaf hij zelfs aan "geen geschikt gps apparaat gevonden".
Ook hoorde ik het verhaal dat het de eerste keer enkele minuten duurt en daarna sneller gaat.
Doch dat ding heeft hier op 4800, 9600 en 115200 gestaan, meer dan 10 minuten per baudrate en bleef maar met "geen bruikbare satellieten gevonden" komen, terwijl je toch kon zien dat hij er een stuk of 6 zag, die kleurden alleen niet groen.
Met Tomtom3 was het meteen prijs en binnen een minuut in orde, wel maar 3 satellieten en daarna 4, maar het werkte tenminste.
Derhalve dat ik zo het vermoeden heb dat er toch hier of daar ergens een verschil zit in die Acer's, ondanks het feit dat het allemaal N35 is en allemaal op PPC2003 draait.
Vreemd, nietwaar? Die van m'n neef wilde zelfs na de 5.1 update, die net bedoeld is voor GPS verbetering, niets anders doen dan hetzelfde als boven aangegeven.