acer

H

hatz

ik heb hier van een kennis een acer p4 1600 mhz staan op het etiket staat windows 2000 /xp nu was hij niet stabiel dus dacht ik
format c en alles er nieuw op,
hij draaide xp nu heb ik er xp sp2 opgezet maar geeft foutmelding op disk doe de zelfde disk in andere pc werkt het perfect, een schijf met win 98 se doe ik in de acer en doet het?wat zie ik over het hooft.

heb ik de cd van de acer nodig zodat hij de software erkent als zijn eigen?

acer veriton 3300

gr hatz,

ps de top drie van ergenis packerd bell, hp, of was acer op 1..

Vaag verhaal, heb er geen oplossing voor. Kan je wel vertellen dat een kennis van me een IBM thinkpad heeft.
Met win98 erop geen problemen.
Met Win xp (pro of home maakt niet uit) erop, maakt die disk rare geluiden en crasht windows nogal vaak.

Typische windows vaagheid lijkt me.

als ik een acer pc heb kan ik dan van een gewone win xp sp2 cdrom instaleren en werkt het dan,
of moet ik beslist de acer cd gebruiken?
zo ja is dit te omzeilen via bios of zo..

gr hatz,

Acer heeft nogal is het probleem met dit soort dingen.
Wat ik meestal doe XP schoon installeren en dan de nieuwe drivers halen vanaf de acer site en als ze daar niet staan even de gebruikte harware eerst noteren voor je gaat formateren.

En de drivers zoeken bij driverguide.com dat zou een hoop problemen kunnen oplossen.

De ergenis top top 10

Op 10 Asus
Op 9 Sony
Op 8 Toschiba
Op 7 HP/Compaq
Op 6 IBM
Op 5 Dell
Op 4 Sky
Op 3 Acer
Op 2 Medion
Op 1 Packerd Hell

De nummers 5 t/m 10 zijn allemaal een even grote ramp

Staat er op de schijf net als bij Sky computers ook een verborgen recovery partitie op de schijf of heeft die er op gestaan?
Dat leverde mij nl de nodige problemen op.
Grt. Jacob.

nee alleen een iets van 7mb dus te klein maar kan wel de erkenings bestandje ingestaan hebben,
ik heb hem geformateert en in tweeen gehakt 15 en 24 gig geloof ik, misschien beter eerst een backup moeten maken...

en dat van de top tien derblijft niks goeds over, ja zelfbouwen dus??

gr hatz,

Wat is de foutmelding?
Dat moet iets zeggen over de aard van het probleem.
Grt. Jacob

Waarom mijn fijne IBM Thinkpad A31 naar beneden halen?? Heb nog nooit zo'n fijne en stabiele laptop gehad ;-)
Okee ik moet bekennen dat windblows Xp/2K een ruime database aan standaard drivers bezit en vaak de meeste problemen onstaan door geen of verkeerde drivers. Ook rommelen sommige goedkope moederborden nogal eens met de irq's iets wat windows ook helemaal niet fijn vindt. Misschien dat je eens kunt kijken of je bij jou hardware ergens een vraag- of een uitroepteken ziet staan?? Vaak duidt dit op geen of verkeerde drivers.
Succes

Greetzzz Grizmo

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan