Acrobat Reader 7.0

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,
iets vreemd opgemerkt vandaag.

Ik heb Windows XP met sp2 en deze is uptodate met patches.

Vanavond kreeg ik een update van Acrobatreader van 7.0 naar 7.05, deze kwam via het netwerk.

Na installatie moest ik rebooten, niet erg gebeurd wel meer met updates.
Maar na de reboot was de pc niet meer vooruit te branden, opstarten duurde een kwartier en elke muis klik 5 minuten.

Kon het probleem niet direct vinden, was eigenlijk niet veel veranderd op mijn 3 GB computer.

Heel Acrobat Reader verwijderd, en het probleem was verholpen.

Pasop met die update naar 7.05, kan problemen opleveren.

Wlde jullie dit niet outhouden.

Bert

Heb je niet eerst naar je processen gekeken? of acrobat misschien gestart stond (een keer of 100?) of dat ie uberhaupt in e.o.a. snelstartmenu stond?

G

Bij mij is 7.o5 ook net binnen gerold en merk er niks van snelheidsverlies ook niet na rebooten

Ja BG dat heb ik gedaan, normaal 99% idle proces, dus er gebeurde niets.

Ook Ad-aware gestart, kon niets vinden.

Rest was allemaal normaal, geen processen die ik niet thuis kon brengen.

Bleef alleen update over.

Is vreemd maar nu werkt alles weer goed, hel vraamd, vandaar dit bericht.

Bert

The matrix heeft nergens last van, ik zou het gewoon nog een keer proberen.

G

Idd zoals BiG_G zegt, even kijken of hij niet in de map opstarten staat, want als adobe acrobat mee op moet starten dan kan het idd wel een eindje duren, en klikken heeft dan vaak ook geen zin, want het is een vreemd programma als het aan het starten is....

Het kan idd je pc flink afremmen, heb ik hier ook met een veel oudere versie. ;)

Dus ff in je opstartmap kijken.

Bedankt voor alle tips,
alleem mijn werk is XP, dat rol ik uit bij grote klanten, dus vanaf 5000 werkplekken.

Ken ik XP, ja en veel progrmma's die er op draaien.

Ik ging bij mij dus iets fout bij de update van de AcrobatReader, dit heb ik willen melden.

Zodat andere die tegen hetzelfede probleem lopen weten wat er kan zijn.

Dus, ja ik weet hoe ik met XP moet omgaan, term wat ik doe is BitNeuker.

By-the-way ikke doe ook Windows servers.

hihihi, nu weten jullie ook wat ik doe.

Bertje

En weet je toevallig ook nog wat over xdmcp? Lijkt mij wel leuk om dat van de week nog aan de gang te hebben.

Dan kan ik Acrobat Reader op elke bak moeiteloos laten werken. En dan hoef ik maar 1 computer uit te rollen.

Nee Konijn, dat pakket komt mij niet bekent voor.

Maar is dat niet iets van Linux, ik kan mij wel iest dergelijks herinneren bij Citrix.

Bert

bert50 zei:
alleem mijn werk is XP, dat rol ik uit bij grote klanten, dus vanaf 5000 werkplekken.
ik kan mij wel iest dergelijks herinneren bij Citrix.
Euh... waarom zou je nog 5000 werkplekken uitrollen als je weet dat er zoiets als Citrix is??? :confused:

XDMCP is overigens geen pakket, maar een protocol.

het is niet zinvol om als in het bedrijf steeds meer laptops komen daar ok nog Citrix bij te gebruiken.

Mensen krijgen een laptop om onafhankelijk te zijn van netwerk, voor Citrix moet je aan het netwerk blijven, anders geen ICA protocol.

Citrix kan je dan gebruiken bij SAP of andere pakketten die enorme hoeveelheid data verwerkt, dus databases. Centralisatie van software is ook een voorbeeld van Citrix.

Dus ja er zijn voorbeelden dat ik Citrix wil, andere gevallen blijf ik op Windhoos zitten.

Bert

Mmm, dan valt er nog wat te investeren in research. Bij ons hebben ze Citr!x ook mobiel. Zelfs in rondrijdende auto's.

Toch wel leuk om te weten dat Leptops uitdelen tegenwoordig ook Windoos uitrollen heet. :cool:

Dus ja er zijn voorbeelden dat ik Citrix wil, andere gevallen blijf ik op Windhoos zitten
Nooit nagedacht over een combinatie daarvan dan?
Bij ons hadden alle workstations windows. Thuis ook. Voor de thuisklanten was het zo ingeregeld dat indien ze online wilden werken, dit allemaal via een Citrix omgeving ging.
Lokaal op hun laptop werkten ze gewoon met windows. Klaar met de documenten? Dan open je je browser, roept de citrix verbinding op, pleurt die documenten op het netwerk en klaar.
Of je gaat online werken via citrix met de documenten en programma's die je ook via je netwerk pc op het werk kunt bereiken via het interne netwerk.

Yep, BT een combinatie, ze krijgen een extra icoontje en ze weten dan niet of die lokaal of op een server farm draaid. Het enigste nadeel van citrix zijn de printer drivers, heeft extra aandacht nodig.

En dan met N-Fuse maakt het niet uit of je op het Intranet of Internet zit.

Maar ze kiezen meestal om de Kantoor automatisering lokaal te hebben.

Maar genoeg over Citrix, dit is toch een satelliet bord of vergis ik mij nu een beetje.

Bertje

bert50 zei:
Maar genoeg over Citrix, dit is toch een satelliet bord of vergis ik mij nu een beetje.

Bertje

Ook....

Maar computerinformatie is ook altijd welkom! ;)

Het verlengde is automatisering.

Vreemd dat je het over lokaal en afstand hebt... bij ons draait alles op afstand. dwz: het profiel wordt elke keer opnieuw geladen. verder... niets...

Helemaal dicht gezet, tja, je kan er wat van zeggen, maar misschien heeft het ook z'n voordelen.

G

Lokaal en afstand, ja leuke begrippen.

Lokaal de programma's die ze direct nodig hebben.
Afstand, wasda netwerk, ja Profile staat op de profileserver, maar ook lokaal op een laptop. Waar de gebruiker niets aan kan passen, het zogenaamde Cached Profile. Wat ook wel eens het Roaming Profile noemen.

Dicht spijkeren, ja dat doe je via de AD (Active Directory) met policies.
Daar heb je Machine Policies en User Policies plus policies die uit beide bestaan. Maar ook OU's (Organisational Units) voor Computers bestaande uit Desktops en Laptops, en dan nog OU's voor User en applicatie groupen.

We zijn nu wel even de server vergeten hebben we ook twee OU's voor: DC (Domain Controllers) en gewone servers.

En de rest lees maar in de cursis voor MCSE, ben nog steeds opzoek naar het boekje "Hoe leer ik het af".

Hihiihi

Bert

De update van Acrobat is nu wel goed.

hihihi

Daar ging het toch over.

Of is de bedoeling dat er een paar les gaan geven in de in en outs van de AD.

Bert

bert50 zei:
ben nog steeds opzoek naar het boekje "Hoe leer ik het af".
Daar kan ik je wel aan helpen: probeer dit boek eens, of deze. Overigens, veel 'nieuwe' dingen van MS bestaan al lang, onder de naam die het al eerder had gekregen. Zoals LDAP en Kerberos.

Maar wat betreft AD (dus niet die krant op tabloid formaat): Steek van wal. Maak me gek! :)

Hai Bertje,

Ik was even met andere dingen bezig (xdmcp) vandaar dat ik ff niet reageerde.
Ik heb wel een paar vragen:
Wat jij doet is 'Bitneuker'? Dat snap ik even niet, ik dacht nl dat programeurs op een iets hoger niveau zo genoemd wordt.
Enne... Wat doe je dan met windows servers? (toch niet wat er boven staat? :biggrin::biggrin::biggrin:)
bert50 zei:
term wat ik doe is BitNeuker.
By-the-way ikke doe ook Windows servers.

Nee, serieus, ik ben toch wel nieuwsgierig. Als ik kijk wat ze bij ons doen, ze hebben bij ons zo'n 50000 werkplekjes uitgerold, en dat was een kwestie van pctje neer kwakken en een netwerkinstal doen.... Onze afdeling heeft dan een zwevend profiel, dus dat "fixed" profile of roaming waar je het over hebt, is niet mogelijk (steeds andere werkplek).
Ze hebben vorige week bij ons 'bladeservers' geinstalleerd... (wij noemen het gekscherend 'winframe') Ken je dat?

G

(ow... mcse? mwa, ik zou het niet te hard roepen als ik jouw was ;))

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan