Acteur Donald Sutherland is op 88-jarige leeftijd overleden na een lang ziekbed.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.336
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Dat meldt zijn zoon, eveneens acteur, Kiefer Sutherland op X. Sutherland speelde in talloze films, waaronder Animal House, The Hunger Games-filmreeks en Pride & Prejudice (2005).

"Met pijn in het hart vertel ik u dat mijn vader, Donald Sutherland, is overleden", schrijft Kiefer Sutherland bij een foto van hem en zijn vader.
"Persoonlijk beschouw ik hem als een van de belangrijkste acteurs uit de filmgeschiedenis. Nooit afgeschrikt door een rol, goed, slecht of lelijk. Hij hield van wat hij deed en deed waar hij van hield, en je kunt nooit om meer vragen dan dat. Hij heeft een goed leven geleefd."
Sutherland werd op 17 juli 1935 geboren in Saint John in de Canadese provincie New Brunswick. In de vroege jaren zestig begon hij met acteren in voornamelijk horrorfilms en thrillers. Zijn doorbraak kwam met The Dirty Dozen, M*A*S*H, Kelly's Heroes en Klute.

Bron: Nu.nl


 
Goh wat vliegt de tijd, alweer 88 jaar.

Ik vond hem ook een geweldig acteur, met name in Eye of the Needle uit 1981 maar zeker later ook in andere films.

RIP Donald.
 
Wat mij het meeste steekt is dat de journalisten totaal geen benul hebben van klassiekers.
..om maar niet te spreken dat ik er boos over wordt....maar goed, ik geef één hint:

Sutherland-Invasion-Body-Snatchers-1978-Solofilm-1.jpg
 
geen benul hebben van klassiekers.
Nou, Mash was toch een echte klassieker, net als de andere genoemden.
De Invasion of the Bodysnatchers waar jij naar verwijst is meer niche want dat is meer voor SF liefhebbers. Maar inderdaad ook wel een klassieker. Echter het zou denk ik teveel worden om alle klassiekers op te noemen voor ze, want hij heeft er in teveel gespeeld.
 
Dat is dan ook wel weer een goed punt. :)
..maar the "invasion of the bodysnatchers" mag inmiddels toch wel tot de meest beroemde cultfilms worden genoemd.
 
R.I.P
 
Echt aan geweldige acteur, op leeftijd en heeft een heleboel voor ons achtergelaten, ik heb zijn manier van acteren altijd kunnen waarderen.
Helaas doet de tijd iets met ons allemaal :(
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan