actuator hoe?

D

drdre

Ik wil een schotel op het dak zetten,een schotel van 1.20m op een tegelvoet met een actuator. (18 inch)
Ben ik juist als ik uitricht op sirius (5? oost),en de arm van de actuator moet in het midden staan...?

yep de actuator arm moet in het midden staan en daar door drait de arm goed naar rechts en naar links en voor het uitrichten van de schotel sirius is de goede richten
grtz roufa!

Bedankt ,maar als ik dat zo doe zoals je zegt,en ik draai naar het oosten dan wijst de schotel naar beneden...

Actuator hoeft absoluut niet in het midden te staan hoeveel je de actuator uit laat steken is afhankelijk van wat voor lengte actuator en welke polarmount je gebruikt.

Originally posted by zeddini
yep de actuator arm moet in het midden staan en daar door drait de arm goed naar rechts en naar links en voor het uitrichten van de schotel sirius is de goede richten
grtz roufa!

HET KLOPT WAT JE SCHRIJFT,zowel naar het westen als naar het oosten gaat de schotel rechterop staan.
De baan van de satellieten staan ook zo.
Ik heb er hier ook zo ??n staan uit het analoge tijdperk.
Hij is hier aangesloten op een humax5400

WOOFER

Originally posted by Sandokan
Actuator hoeft absoluut niet in het midden te staan hoeveel je de actuator uit laat steken is afhankelijk van wat voor lengte actuator en welke polarmount je gebruikt.

Het is een 12 inch geotrack,is er een bepaald lengte dat ik de arm uit of in moet doen om op sirius uit te richten?

Originally posted by drdre
Het is een 12 inch geotrack,is er een bepaald lengte dat ik de arm uit of in moet doen om op sirius uit te richten?

Wanneer je de schotel afsteld zorg dat je begint op een satelliet
welke het dichtst bij het zuiden staat.
Nu de polarmount tot de helft uitdraaien/indraaien.
Hier vast zetten en vervolgens gaan kijken richting oost en west
en kijken of de baan goed zit.
Het kan voorkomen dat je zowel op oost als west te hoog of te laag zit dit moet je dan zo bijstellen dat de schotel wanneer deze weer in zuidelijke richting gedraaid word dat deze wel weer goed
staat.Wanneer je geen meet aparatuur hebt kan je het beste een tv-tje en de ontvanger meenemen bij de schotel,anders blijf je aan het lopen.E?nmaal goed afgesteld dan kan je erg veel ontvangen en het komt dan bijna nooit voor dat je hem opnieuw moet afstellen.Die van mij heb ik in het begin van het analoge tijdperk geplaatst en nooit weer bijgesteld,alleen de LNB is vervangen.

Zal dit invloed hebben als ik de bevestiging op de polarmount verleng,(waar je de actuator vastzit op de polarmount)daar de actuator bij het terug inkomen tegen de polarmount komt?

Zal dit invloed hebben als ik de bevestiging op de polarmount verleng,(waar je de actuator vastzit op de polarmount)daar de actuator bij het terug inkomen tegen de polarmount komt?

Zit de actuator wel op de juiste manier gemonteerd.
Ik heb nog even bij die van mij gekeken maar hier komt ie nergens tegen aan,hij heeft ruimte genoeg.

Ik zou niet weten hoe ik anders de actuator zou moeten afstellen.Ik zorgde ervoor dat de polarmount(waar de schotel op komt) evenwijdig is met de paal.Daarna monteer ik de actuator,heb deze zover uitgebracht tot ik het aan de polarmount kan vastzetten,is ongeveer in het midden

Ik zou niet weten hoe ik anders de actuator zou moeten afstellen.Ik zorgde ervoor dat de polarmount(waar de schotel op komt) evenwijdig is met de paal.Daarna monteer ik de actuator,heb deze zover uitgebracht tot ik het aan de polarmount kan vastzetten,is ongeveer in het midden

ik zal morgen even reageren
het mag ook via MSN
doe even een berichtje via PM

Op een ander board kwam ik deze vraag tegen :

Ik wil een schotel op het dak zetten,een schotel van 1.20m op een tegelvoet met een actuator. (18 inch)
Ben ik juist als ik uitricht op sirius (5? oost),en de arm van de actuator moet in het midden staan...?

Alleen had de poster een andere naam en al 3 pagina's antwoord gekregen kompleet met foto's .

Toeval ?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan