administrator account

S

satbird

bij een goed functionerende pc met xp pro, was het bij altijd zo dat de pc opstart en doorstart zonder te hoeven aanmelden.

nu heb ik ghost 9.0 geinstaleerd, en komt er elke keer wanneer de pc opstart het aanmeldingsscherm van administrator, effe klikken en hij start verder op.

ik zou het graag weer als voorheen willen zien, zodat deze doorstart zonder aan te melden.

wie weet er een trucje hiervoor?

grtz satbird

Kijk eens of het protocol windows familie aanmelden geinstalleerd is bij de eigenschappen van jouw adapter.

succes.

Pascal.

gewoon de account uitschakelen in je configuratiescherm en dan bij gebruikers het desbetreffende account uitschakelen.

geen van beide is de oplossing .

er zijn nooit andere accounts geweest, dus alleen administrator.
er is ook geen windows familie aanmelden geinstalleerd.

wat ik wel uit het verleden nog weet is dat het met een simpel trucje te omzeilen was.

weet het alleen niet meer...

dus wie o wie.

Ja dat truukje is er. Het is overigens buitengewoon onverstandig om geen passwoord aan je admin account te verbinden.
Gelukkig zorgt dit truukje voor beiden, het logt in en gebruikt daarvoor je wachtwoord.

Uit veiligheidsoverwegingen vind ik dan ook dat je een wachtwoord moet aanmaken, of je het ook doen wilt is een tweede, je hebt er echter geen last van en het is alleen maar veiliger.

Ga naar het configuratiescherm, bij gebruikers, klik op administrator en maak een wachtwoord aan, liefst niet iets simpels.

Wachtwoord aangemaakt? Mooi, dan nu het truukje.

Start->uitvoeren en vul dan in "control userpasswords2" zonder de aanhalingstekens uiteraard en klik op OK.

Nu krijg je een venstertje te zien. Haal bovenin het vinkje weg bij "gebruikers moeten een naam en wachtwoord opgeven om deze computer te mogen gebruiken".
Klik daarna op "toepassen" en er komt een venstertje met daarin je administrator naam, staat er guest, of iets anders, dan maak er gewoon administrator van als jij altijd dat account gebruikt.
Vul in de beide vakjes daaronder het wachtwoord in wat je net hebt aangemaakt.
Klik op OK en klaar is kees.

De volgende keer dat je opstart word er niet meer om je wachtwoord gevraagd. Het is wel verstandig dat je het onthoudt of ergens opschrijft voor noodgevallen.

thanks BT

That will do the trick.

Zal gelijk jou beschreven actie vereeuwigen in een tekstfile en goed opbergen.

grtz satbird

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan