Adresbalk verkenner weg.

B

blokr

Ik heb een vraagje over downloaden vanaf FTP via windows verkenner en hoop dat iemand me kan helpen.

Via start>verkennen kom ik op het scherm 'menu start'. Daar moet bovenaan een adresbalk staan, waarin het adres van de ftp-server gezet kan worden. Die staat er dus niet, terwijl via beeld>werkbalken de adresbalk wel staat aangevinkt. Kortom: hoe komt het dat de adresbalk niet zichtbaar is en hoe is die wel zichtbaar te krijgen?

Ik hoop dat iemand een idee heeft, alvast bedankt!

Misscien dat dit helpt:

in werkbalken de vergrendeling verwijderen, het kan zijn dat de adresbalk ergens aan de zijkant staat.

Groet Roberto

Vinkje bij address bar
vinkje weg bij lock the toolbar

Ik ben er niet kapot van, wat je dan namelijk gaat doen is eigenlijk ftp gebruiken op dezelfde manier als je dat ook in Internet Explorer doet.
Gaat leuk worden als je iets van mijn ftp (en een boel anderen) wilt gaan afhalen, krijg je corrupt files binnen of slechts delen ofzo.:)

Waarom gebruik je niet gewoon Total Commander of in elk geval Total Commanders FTP funktie of een ftp client zoals WS_Ftp of Flashfxp ofzo?

Black Tiger;168462 zei:
Ik ben er niet kapot van, wat je dan namelijk gaat doen is eigenlijk ftp gebruiken op dezelfde manier als je dat ook in Internet Explorer doet.
Gaat leuk worden als je iets van mijn ftp (en een boel anderen) wilt gaan afhalen, krijg je corrupt files binnen of slechts delen ofzo.:)

Waarom gebruik je niet gewoon Total Commander of in elk geval Total Commanders FTP funktie of een ftp client zoals WS_Ftp of Flashfxp ofzo?

Eh nee BT ik ben er nu al niet kapot van en de enige reden is dat het via IE loopt, hehe. Dit is de eerste keer dat ik iets via ftp binnen ga halen. Gelukkig zijn het aparte deelbestanden die los van elkaar werken, dus er mag een corrupt bestandje tussen zitten. Ik heb hier ook FireFTP maar die liet een inlog-error zien, vandaar even verkenner. Maar ik zal eens kijken naar de FTP proggies die je noemt!

Idd BT! Ftp kun je het beste met een ftp programma doen.
Ik gebruik de laatste tijd filezilla, is niet zo groot en kan alles.
Je krijgt dan een file-listing venster te zien met links je eigen (lokale) boom, en rechts de remote kant. En niet die klote icoontjes.
En je kunt direkt up of downloaden door gewoon de file te verslepen.
En remote kan gewoon thuis een tweede pc zijn.
De meest gemaakte fout bij inloggen is dat je op publieke ftp servers (of publieke sekties) altijd anonymous moet inloggen.
Alleen bij niet-publieke moet je PW/UN gebruiken. Maar dat merk je wel.
En als je toch browsers wil gebruiken kun je beter bv firefox (of andere) gebruiken dan IE. Die lopen probleemlozer zowel in win als in linux.
IE geeft wel eens problemen met inloggen (op diverse manieren) vanwege de veiligheids neurose die ze bij microzoft hebben opgelopen!

Grtz.

Ik gebruik de laatste tijd filezilla, is niet zo groot en kan alles.
Ah mooi. Filezilla is heel leuk en gratis, maar heeft 1 nadeel, men schijnt er niet mee op mijn ftp server te komen.:)
Maar dat zal wel aan pasv instellingen in Filezilla liggen vermoedelijk.

Ik gebruik zelf gewoon de FTP funktie van Total Commander het meest omdat die toch al geinstalleerd staat en daar kun je ook alles mee.

Dat lijkt me sterk dat je er niet mee op je server kan.
Ik heb wel gemerkt dat ik bv alleen bij Roberto erin kwam als ik of:
in quickconnect 'bypass proxy settings' koos, of:
in site manager en de settings 'bypass proxy settings' aanvinkte.
Ik heb verder nergens iets van proxy aanstaan, dus geen idee waarom.
De .com sites werken wel zonder.

Voorheen gebruikte ik meestal ws-ftp-pro maar dat is zo'n grote beer geworden tegenwoordig. Met zoveel overkill, dat hoeft allemaal niet voor mij.
Dat zie je ook in andere software tegenwoordig dat je maar een fraktie gebruikt van wat het programma allemaal kan.
Jammer!

Grtz.

Dat lijkt me sterk dat je er niet mee op je server kan.
Het heeft iemand getest die nogal wat opties geprobeerd heeft, maar ik ben niet bekend met zijn kennis op dat gebied, dus het zou best kunnen dat het toch aan een verkeerde setting ligt, vandaar dat ik het aangaf.
Ik vond het alleen vreemd dat hij niet in standaard mode connecte, hetgeen elke andere ftp client wel gewoon doet.

Verder is het een uitstekend ding en.... vooral gratis.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan