adsl internet delen

A

alfa75

hallo,

ik heb thuis een adsl internet verbinding via een usb modem op mijn pc en heb ook een laptop met ingebouwde netwerkkaart . hoe kan ik nu met mijn laptop en pc samen op het net ? de pc heeft ook een netwerkkaart.
Wie kan mij helpen, op beide draait xp .

thanx

@D-SQUAD

Ik heb alles gelezen en het is mij gelukt, ik maakte gebruik van de verkeerde utp kabel, het moest een crosover zijn.
Ik heb nu de harde schijf van de laptop gedeeld en die van de pc ook. maar als ik bij netwerklocatie ga kijken onder thuisnetwerk dan zie ik geen schijf van de laptop op de pc en andersom? Hoe moet ik dat oplossen?

alvast bedankt

Dat staat er ook vermeld. Installeer op beide pc's ipx/spx en je bent van dat probleem af.

je heb al antwoord gehad van BT :)
het kan ook op een beetje omslachtigge manier
ga naar start klik daar op zoeken klik daar op zoeken naar computer of personen geef daar de computernaam van de andere pc op en dan zie je alle gedeelde mappen van de andere pc!
suc6

zeker luxe paardje sluit gewoon je pc op je laptop en je bent vertrokken

Bedankt mannen ,
heb bij netwerkverbindingen -eigenschappen voor LAN-verbinding
NWlink IPX/SPX geinstalleerd en onmiddelijk zag ik beide pc's onder netwerklocaties.

als ik via de laptop op de pc wil dan krijg ik een melding dat ik geen toegang heb, niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron??? toegang geweigerd!!!

Ik heb nergens een paswoord of zo geinstalleerd.
Hoe moet ik verder?

alvast bedankt

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan