ADSL Modem

P

pokhout

Ik heb een Zyxel Prestige 2602 HW modem draadloos voip en 4 poorten
Nu heb ik het idee dat deze modem af en toe hikt en met een spanningsdipje vast loopt.

Omdat de ADSL modems nu nog maar een habbekrats kosten overweeg ik een nieuwe aan te schaffen.

Kan iemand mij een ADSL Wireless Modem Router adviseren en waarom??

Niemand die mij een ADSL modem kan adviseren

Of is iedereen ontevreden over zijn modem. (De meeste zijn gratis en dan is men schijnbaar gauw tevreden. ;-)

Nee, blijkbaar niet!
Maar kijk eens op alternate of tweakers wat er zoal is.
En mogelijk is er op tweakers meer info te vinden.

Grtz.

Deze Zyxel Prestige 2602 HW kost toch nog gauw ? 125 dus als je dat een habbekrats noemt??

Je kunt eens kijken naar een Draytek vigor 2900 de Draytek komt altijd wel als goed uit de bus of kijk eens in een routershop dan schrik je toch nog wel van de prijzen althans als alles er in moet dus modem/router+draadloos+4 poorts+voip.

klopt dat de Zyxel prijzig is en ik heb er veel meer voor betaald.

Maar als je een goeie modem aanschaft en hier vervolgens enkele jaren meedoet wat is dan duur.

Neem een modem van 240 euro en je doet hier effectief 3 jaar mee dan kost dat 80 euro per jaar en dat is nog geen 7 euro per maand zet dat naast je abonnement dan valt die 7 euro verschrikkelijk mee.

Zyxel heeft veel problemen met de stabiliteit als ik zo her en der lees dus op zoek naar een modernere.

Een Draytek Vigor lijkt idd een optie.

Bedankt voor de info

Draytek of Linksys zou ik zelf als adsl modem nemen.

Ik maak zelf een gebruik van 3com adsl router en wirelless en werkt als een zonnetje en makkelijk bedienbaar.
Wat blacktiger ook aangeeft een de DRAYTEK is ook goed zelf ook een draytek gehad de 2900 variant.

Het is in verschillende soorten adsl router alleen de vraag is eigenlijk aan je zelf wat wil je exact ermee doen je kan ook met eens impele adsl router ook uit de voeten als je alleen o verbinding gaat gaat echt om wat anders uitgebreider etc..dan zal je toch een keus moeten maken wat heb ik nodig en welk router kan deze mogelijkheden aan.

Gr,
deliyurek007

Ik gebruik al jaren Linksys, werkt naar mijn maatstaaf perfeckt. heb 2 via lan. en 3 draadloos aanhangen, en heb nooit problemen. moet wel vermelden dat ik aan de verste pc. 30mtr.) een mobiele antenne heb gemonteerd, die iets meer DB heeft.en heb daar nu altijd een zeer goede signaal. alwel ik hier vele dingen heb via 2,4 ghz,(bewaking/audio video) maar nooit geen conflicten geeft onderling.

Ook het menu van router is vrij eenvoudig. tevens het draadloos signaal te coderen voor mee surfers is vrij simpel in te stellen alhoewel er meerdere codering mogelijkheden zijn.

Het enigste wat ik aan onderhoud doe is log data verwijderen men beweerd dat de router er gegeven ogenblik op vast kan lopen???. zelf nog nooit meegemaakt.

Het is mijn eerste router (4 jaar) dus ervaring met andere heb ik niet, maar zou deze de geest geven dan schaf ik zeker weer dezelfde merk aan.

Maar goed ieder heeft zo zijn eigen ervaring en oordelen, en uiteraard zijn er nog meer goeie routers,

Mvg/Sth.

Ik zou gaan voor de linksys.
En dan even op internet de alternatie software halen en er gaat een wereld voor je open.
Die van haalt nu ongeveer 500 meter op volvermogen met de eigen antennes.
Ik heb getest met een andere antenne op de router en laptop dan haal ik ongeveer 3,5 km op volvermogen.
Ik kies dan voor kanaal 11 gezien de meeste routers op 6 staan.
En natuurlijk zware codering.

De leukste software is er voor de router WRT54GL (let dus vooral op de L (van linux)!)
Maar das dus een draadloze router, en niet een modem.

Precies, dat wilde ik net zeggen da's een router en geen modem/router.

De Linksys die ondergetekende bedoelde is een modem/router.
Hier <klik> zijn daar een aantal voorbeelden van te vinden.

Volgens mij is hier nog geen versie van waarbij je er alternatieve firmware in kunt zetten. De vraag was immers ook voor een adsl modem, niet voor een router.;)

Uit de amateur wereld heb ik een keer opgemerkt dat ze expierimenteren met rx/tx converters die het 2.4hgz signaal omzetten naar een andere meterband die qwa afstand met gering vermogen grote afstand kan overbruggen d.m.v een eenvoudige feriet antenne.

Welke freq. heb ik niet meegekregen. het ging niet speciaal om draadloze modem/routers maar ik denk dat het video signaal betrof.

Of dit ook mogelijk is voor internet modems is me niet duidelijk geworden. maar goed die jongens vogelen nogal wat af. en veel beland soms als onderdelen.

Het zou mooi zijn als er een (fatuutje)= app. voor zou zijn dat je elke draadloos geval zou kunnen gebruiken. alleen zijn de regels van de A.T Telecom voor de meensten van toepassing.

Dus was ik benieuwt welke freq. die jongens gebruiken. en heb een sterk vermoeden dat het in hun licentie gebied zit. zelf zat ik te denken rond de 144mhz. omdat ze werkten met een feriiet antenne. maar is geen zekerheid.

Maar goed dit art. is niet voor consument en zal er ook nooit komen.

Misschien is het wel nutteloos om zoiets te melden. maar ik ben nogal geintreseerd naar dingen die ook naar Rome lijden en graag nog verder.

Mvg/Sth.

Ga maar zoeken op Linksys WAG325N Adsl2 en op firmware.
Echter een waarschuwing is wel op zijn plaats, ga je de firmware veranderen vervalt de garantie en je ben aan het uitzenden met grotere vermogens dan toegestaan.
Expirimenteren met antennes is al leuk dan haal je ook al veel grotere afstanden.

stephopper ja klopt op 144mhz en op 60cm en 70cm

@ The Wizzard 60 en 70 cm. is ook veel mogelijk. en antenne.s voor 2,4 ghz zijn er ook ook voldoende die een hogere versterkings factor hebben.

Maar ik denk als je het maximale vermogen uit een modem haald het zal miliwatts wezen neem ik aan. dat een juiste antenne wel wenselijk is i.v.m afstraling en s.w.r.

En uiteraard met die firmware vervalt de garantie dat is bij alle apparaten zo. maar goed dat is ieders keus.

Vroeger heb ik wel eens de bekende blauwkop lnb van amstrad omgebouwt zodat je er mee kon zenden. en met collega,s die ook voorzien waren een leuke tijd hebben gehad. met nogal grote afstanden.

vg/sth

Ja met LNB's heb ik ook nog is gestoeid, dat was echt leuk om te doen het blijft een hobby.
Het schema stond een paar jaar geleden op de oude Duck site.

Ja het gaat om maximaal en dan moet je goed koelen 10miliwatt en ja SWR is heel belangrijk.
Goede antennes zijn te vinden van TP link zowel binnen als buiten antennes.
Zelfs met gewone niet omgebouwde Routers zijn leuke resultaten te behalen.

IDD:Schema stond toen ook op oude duck forum, dat was een mooie tijd, op jacht naar files voor de mastera om te proggen.

Het was een bepaalde type blauwkap die zich na ingreep er voor leende.

Antennes voor 2,4ghz zijn er plentie in aller maten en euro,s. en je kan met een redelijke versterkings factor de afstand goed vergroten, 10mw is uiteindelijk niets vergeleken met een kast hier van 10kw. maar goed het gaat om de resultaat.de kick en de hobby.

Maar met 10kw heb ik meer adraline dan met 10mw. alwel ik voor 35 jaar terug wel meer adraline had voor een occilator van 10 mw.(stuurtrap)eindtrap was mrf237a> 7000mw wat een lol was dat.

Grtz/sth.

;) ik zeg niks, ik wil ook nog eens wel een BLX15 met een leuke buis er achter aansteken mischien wel met de kerst! de antennes staan er al.
Niet echt hoog maar 20 meter maar is alwel voldoende voor een heel leuk bereik.

Met kerst worden hier ook meenstal de pirementen uit de bereput gehaald en onder spanning gezet.

En er zijn formaties die meer dan 10 kw hebben met 8 rossen op 70mtr.hoogte op een afgelegen lokatie. met enorme feesttent.en sponsers.

De piraten tijd is in de loop van jaren enorm veranderd. en gaat meenstal om drank en feest. de oudere generatie (zoals ik) zit induvideel nog altijd onder de vensterbank met de gordijnen dicht en zweet in de handen. ha ha ha.

Maar moduleer zelden en als. dan op kortegolf met 120 watt modulator in sk010. tevens als dat ding warm wordt ruikt hij altijd nog naar havanna sigaren uit de tweede wereld oorlog. en denk vaak konden die dingen maar praten. want ze hebben wat meegemaakt vorige eeuw.

Ook hier in museum staan nog qqe/0312 en qqe0640 maar geen voeding meer. de laatste was op 3 mtr. 4keer cx250b zo,n 1kw. maar heb er een streep door gedaan. het vermogen moet steeds hoger. vroeger op een fuba 8 elem. met 12 watt 60 tot 100 km zonder condities. daar moet je nu verticaal meer dan 300 watt hebben.(mosfet)

Touwens is de hele fm band overvol terwijl er meer mogelijkheden zijn via cable/digi/sat enz
dus is dat nog wel nodig zeveel door de ether zenden.

De meenste huishoudens hebben hun tuner toch op een nutsbedrijf/provider cable aangesloten. dus luisteren niet via ether.

Alleen auto ontvangst heeft er nog baad bij. maar daar zijn ook al digi mogelijkheden voor tenminste las ik een keer volgens mij was dat in duitsland.

Van mogen de meenste omroepen direckt uit de ether en dan rechtstreeks op een cable of digi. want vele signalen worden nog uit de ether geplukt en overgezet op cable.

Heel vroeger (bijna nog in de luier)ben ik begonnen te zenden op waterleiding (draad omroep) en als je nu kijkt zijn we weer terug bij af. alleen veel betere kwaliteit. dus wat mij stoord is dat die 3 mtr band overvol is. en is niet nodig!!!..

Maar denk niet dat we de tijd dat van 100mhz tot 108mhz weer schoon wordt. want dat heb ik nog meegemaakt.in de goeie tijd.

En zolang er kapitalen worden verdiend aan radio frequenties zal dit nog wel ff doorgaan. en er is haast geen frequentie meer schoon in nl. zet je auto radio maar eens bij huis op een schone freq. en je gaat rijden dan krijg je gegeven ogenblik signaal van een station. dus dx draaien op een schone freq. is er niet meer bij.

De komst van verticaal zenden heeft daar voor gezorgd. alleen auto ontvangst is daarmee sterk verbeterd. omdat die verticaal ontvangen. ook de tijd van transistor radio in huis is verleden tijd. terwijl bijna elk gezin wel een transistor radio met telescoop spriet had.

Wat was het een mooie tijd met een 7.8 of 14 elements op een rotor. tegenwoordig gestockte verticalen of televes 5/8 golf afkomstig van 5/8 > 11 mtr antenne. met zeer geringe versterking aan DB.

Dus voormij is de hobby er de laatste 20 jaar niet intresanter opgeworden.

grtz/sth.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan