AdSL VOIP modem router dinges Zyxel

B

BiG_G

Ola,

Ik heb een Zyxel 2600 VOIP modem.
Het apparaat is heel erg uitgebreid. Ik heb er NAT toestanden opzitten;
SUA Only <== Die heb ik nu ingericht staan
Full Feature <== Die snap ik niet zo goe, is met rules...

Wat ik wil is 1 ip adres togang geven tot een poort... En alle andere moet opzouten.... (gebounced worden dus)

Hoe doe ik dat?

G

Hoort zich toch aan als port-forwarding. Normaliter staan in een router toch standaard alle poorten dicht?
Dus met port-forwarding zet je er dan 1 open, de rest blijft dan gewoon dicht.

Heb je echt een 2600 of een 2602 H/HW/HWL serie of 2602 R?

Ik heb deze: Prestige 2602H-61

Maar als ik m'n poortje forward, kan jij ook zien wat er voor service draait op mijn poortje ****. En ik wil dat niemand dat ziet, behalve de IP adressen die ik heb gemachtigd.
En volgens mij moet dat kunnen met dit ding. Ik heb natuurlijk verder zitten kijken dan mijn neus lang is, en ik denk dat ik verkeer kijk. Volgens mij moet ik nat dichtgooien en er een regel in de firewall zetten ....

G

Ja in dat geval wel. NAT zet een poort open, wil je dat op basis van ip adres doen dan zul je dat via de firewall moeten regelen inderdaad. Alhoewel de poort op de router dan ook toch open moet dacht ik, want hoe komt het ip anders binnen?
Want ik heb zelf nog geen router gezien die poorten (op welke manier dan ook) op basis van inkomend ip-adres openzet (althans niet modellen die we thuis gebruiken).
Ook dat is een van de redenen dat mijn modem in bridgemode staat en ik fijn mijn linuxdoos de hele routing en firewalling laat doen, want met een iptables regeltje is dat snel genoeg geregeld.:)

Ja, maar voor mij heeft een andere reden: Verlopig moet het zo zijn ivm vakantie...
Dan hoeft alleen de dream en de modem nog aan te staan, kan de rest uit ;)

G

kan jij ook zien wat er voor service draait op mijn poortje
Hmmz... is dat niet alleen het geval voor de bekende services? Een share servie word toch niet aangegeven of wel?

Ik wil gewoon zekerheid... In linux zou ik het wel weten, maar dit si gewoon iets anders... voor mij dan.

G

Nja, een router is een router. Wat zou het in linux zijn dan?
Toch ook alleen de bekende services of niet? Anders probeer je het toch gewoon even en laat je KK een probe doen ofzo? Dan weet je het ook snel genoeg zeker.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan