adsl

W

wlady

Hallo beste satvrienden.

Wie kan mij uitleg geven.
Ik heb namelijk twee computers.
En nu is mijn vraag.
Ik heb een adsl verbinding van hcc,met een adsl modem.
En nu zou ik graag willen weten of ik als ik nog zo'n modem heb of ik dan ook op de andere computer op het net kan komen.Want ik moet nu steeds als ik van de ene naar de andere computer naar het internet wil gaan mijn usb aansluiting wisselen.
Graag een antwoordje.

Gefeliciteerd met je ADSL aansluiting!
En nu zou ik graag willen weten of ik als ik nog zo'n modem heb
Ja, dat kan je zelf beter zien. Ik kan hier vandaan niet bij jou rondkijken of daar nog zo'n ding ligt. ;)
als ik van de ene naar de andere computer naar het internet wil gaan mijn usb aansluiting wisselen.
Allereerst: heb je nou een ADSL-ethernet modem (router) of een USB mormel? Bij zo'n USB ding heb je twee mogelijkheden:
  • - Houd de eerste pc altijd aan en stel deze in als router voor de andere pc('s).
    - Lever dat ding in bij je lokale afvalscheidingsstation en koop een ADSL-ethernet modem.
Bij een enkelports apparaat: nog even een hubje of een switch aan de netwerkport hangen, en daaraan een utp-kabeltje naar elke pc die je wilt aansluiten. Bij een multiports ADSL-ethernet modem zit zo'n hubje/switch er bij ingebouwd. Dus kan je meteen meerdere apparaten er op aansluiten. Zoals 2 pc's, 1 printer en 1 DREAMbox. Wil je meer aansluiten, dan geldt weer: koop er een hubje of een switch bij.

Voor meer info over netwerken: De cursus basiskennis netwerken.

Ik heb twee Thomson Speed Touch 330 modems muismodel.De ene heb ik gekregen bij adsl aansluiting voor internet van hcc.En de andereis het zelfde maar die heb ik van een vriend gekregen omdat hij is over gestapt naar home.
Zodoende was mijn vraag.
Peter

Eerst het positieve:
Gelukkik heb je geen @home!

En nu het negatieve:
Je hebt inderdaad zo'n USB mormel. En niet 1x, maar wel 2x. (Wat is erger dan een USB mormel? Twee USB mormels!)

Ik kan niet in je portomonaie kijken, maar een ADSL-ethernet modem is goedkoper dan een windoos upgrade. En met zo'n ethernetmodem ben je niet langer verplicht windoos te draaien.

Een serieuze oplossing is dus het ADSL-ethernet modem.

Andere oplossing is een 2de netwerkkaartje in de pc waarop je usb modem is aangesloten en dan een utility draaien als bijv. Sygate of Winroute Lite.

Nadeel: zolang je met pc2 op internet wil, zal pc 1 ook aan moeten blijven staan.

Ok, doe maar een bod!

Ik heb nog een Alcatel ethernet modem liggen.

Gekregen bij mijn MXstream aansluiting (welke ik goddank heb opgezegt) dus over....

En ik denk dat ik zelfs een zyxel modem / router over heb... maar waar die ligt weet ik ff niet. (zit in m'n verbouwing, dus puinhoop in huis)

Ow, ik heb denk ik ook nog wel ethernet kaartjes liggen....

Bied maar!

G

Originally posted by Black Tiger
Andere oplossing is een 2de netwerkkaartje in de pc waarop je usb modem is aangesloten
??? BT, leg mij eens uit hoe je een USB ding aan een netwerkkaart aansluit. USB stekkertje er af knippen en RJ45 er aan knijpen? :confused:

Nee joh, dat usb dingetje drukje gewoon in die telefoon aansluiting... En dan een beetje afvullen met lijm....

Hahaha.. oke KK.
Niet te moeilijk denken.
Het USB ding zit aan je PC, maar heeft wel een ip adres.
Het netwerkkaartje wat je dan in je pc erbij duwt, is om de andere pc op aan te sluiten, niet het usb modem.

Sygate of Winroute zouden dan moeten zorgen dat beide zaken intern gekoppeld worden.
Winroute kan namelijk dialup aan en adsl via USB wordt over het algemeen ook ingesteld via een soort "inbelverbinding".

Met winroute kun je het zo instellen dat de aangekoppelde pc ook zou mogen inbellen.
Het is vrij simpel in feite en je hebt niets met ompluggen te maken, enige wat je nodig hebt is ofwel een hubje ofwel een crossoverkabel tussen beide pc's.:)

Het enige foutje is dat ik schreef dat er een tweede netwerkkaartje moest komen, da's dus niet nodig, 1 is voldoende.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan