adsl

frweber

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb het probleem dat 2 van de 3 telefoons ontzetend storen en ook mijn internet verbinding bromd dan ook via mij boxen van de pc heeft iemand hier ook last van of gehad ik heb al van die ontstorings blokjes er tussen gezet helpt niet mijn nummermelder werkte niet meer en dit was op de telefoon die wel goed werkte heb toen deze afgekoppeld maar dat hielp ook niet
groetjes frans

wat zijn dat veel woorden zeg maar verder begrijp ik er niet veel van omdat er geen punten komma's en hoofdletters in staan het lijkt over adsl te moeten gaan in de rest gaat het over storen dat doet adsl niet dus waar gaat het nou over.

Die laatste regel begrijp ik wel. Daarom: Ook de groeten, Kerstkonijn.

Denk ik te weten waar het over gaat.

Want fransje heeft net ADSL.
En dat heeft ie lekker zelf aangesloten.
Zat zo'n splittertje bij en dat kwam mooi uit.
Stekker uit de telefoon, en in de splitter.
Korte draadje dat erbij zat in de telefoon.
Ander draadje dat frans nog over had van de oude modem in de USB modem.
En kijk, zelluf ADSL aangesloten !

Maar fransje toch !
Dat werkt niet goed hoor !

Dat splittertje is niet alleen een verdeel blokje.
Het filtert ook de frequenties die bij een normaal telefoon gesprek horen en de hogere frequenties die bij snel dataverkeer horen uit elkaar, en stopt ze samen in de ptt lijn.
Als jij je splittertje pas in de huiskamer naast de pc ertussen zet, dan hoor je dus een enorm geraas (de hogere frequenties die voorbij komen) op je telefoontje.
Die telefoon die het nog wel goed doet, is degene die je op je splittertje hebt aangesloten.

Wat is dus de oplossing ?
Het splittertje moet in de meterkast (of waar die ptt lijn ook binnenkomt) als allereerste op de aanluiting die daar zit.
Na je splittertje krijg je dus 1 vaste kabel naar je modempie; fijn weer, kun je een kabel gaan trekken.
En de splitsing naar de andere telefoons zoals je dat tot nog toe ook had.

Een verkeerdom aangesloten splittertje kunnen we uitsluiten, want dan zou er dus iets helemaal niet meer moeten werken.
Een kapotte splitter is ook onwaarschijnlijk omdat er dus 1 toestel is dat wel werkt.

Dus frans kan van t weekend weer aan de slag en de installatie zo maken zoals het bedoeld was..

Frans, trek het je niet aan joh, denk maar zo: weer wat bijgeleerd.
Als ie wel goed werkt kun je er een biertje op nemen.

Rustig aan joh.
Niemand heeft zin in een aangebrand konijn met de kerst.

fransjeiseenbeetjegestresstentyptdaaromeenbeetjesnelachterelkaar
(pff zo'n regeltje typt een heel stuk lastiger als gewoon zoals het eigenlijk zou moeten)

Enneh, zoals je uit mijn verhaaltje zou moeten kunnen opmaken: ADSL kan wel degelijk een storend effect hebben op telefoon gesprekken.
Probeer het zelf maar es met een telefoon die je ff aansluit naast je ADSL splittertje en hoor dan wat voor een kabaal dat geeft.

Jah... je moet inderdaad wel de splitter op de juiste wijze en vooral ook juiste plaats aansluiten.:biggrin:
Op de foute manier kan het ook werken en goed gaan maar in de meeste gevallen is het toch storingen, brom, irritatie...

shit moet ik helemaal nieuwe kabels door het plafond trekken ongeveer 3keer 15 meter maar in ieder geval bedankt (misschien laat ik de ptt wel komen en gestrecht ben ik absoluut niet)
groetjes frans

Vraag liever een buurman ofzo die een goede boor heeft.
Je kunt de KPN laten komen voor het aan te sluiten en die kabels te trekken maar dat kost normaliter nog al een partij, dus als je liever wat goedkoper uit bent dan maar zelf doen, het is gemakkelijker dan het uit ziet.

Originally posted by Black Tiger
Vraag liever een buurman ofzo die een goede boor heeft.
Nou, dat komt goed uit:
  • frweber
    [SIZE=-2]duck vriend

Registered: Jan 2003
Ik woon toevallig ook in Nederland. En ik heb een goede boor. En ik heb vaker kabeltjes getrokken. Misschien heb je daar wat aan.

aan de boor licht het niet heb zelf 2 hiltis maar bij mij lopen alle leidingen in buis door het plafond en mijn trekveer is niet zolang en die ptt er die ik bedoel heeft ook geen hekel aan zijn hobbie
als je begrijpt wat ik bedoel
groetjes frans

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan