Wanaboo/Oranje is nu voor nieuwe abo's iets duurder geworden, maar het blijft interessant.
Bepalend is natuurlijk de afstand tot de centrale, maar dat geldt voor elk adsl of adsl2 pakket wat je neemt.
Voor de snelheid neem je het ADSL Family 20mbit pakket.
Orange heeft wel iets vervelends gedaan. Eerst kon je namelijk fijn je kpn belbudget houden en ging dan na een jaar 29,95 betalen (met aanbieding was het eerste jaar 27,50 of zoiets).
Nu gaat dat pakketje 39,95 kosten na een jaar. Hoeven ze bij mij niet mee aan te komen want ik heb afgesloten toen daar nog bij stond dat het na een jaar 29,95 zou gaan kosten.
http://www.orange.nl/adsl/adsl_vaste_telefonie/
Dat is dus incl. telefonie. Je kunt er ook voor kiezen dat Orange je kpn lijn overneemt, maar dan word het dacht ik wel wat duurder, misschien vandaar die 39,95.
Wat lager op die pagina die je "andere abo's" staan, daar zie je dus ook 20mbt ADSL Family (linker icoontje) voor 19,95 (na 1 jaar 23,95) dat is het pakket zonder telefonie.
Grappig genoeg kun je ook dat nemen en later voor 5 of 6 euro per maand telefonie erbij nemen, zit je dus ook weer op die 29,95, maar dan ook langer dan een jaar.
Ik zou hem in elk geval zeker nemen als je alleen internet wilt.
Tel maar uit, na 1 jaar 23,95+7,50(eweka newsserver)=31,45 euro per maand.
Daar heb je nog niet eens een 20mbit Tweak account bij. Daarnaast moet je bij Tweakdsl ook extra betalen om boven 10 mbit van de newsserver te kunnen downloaden. Tot 10mbit is gratis bij Tweak.
TweakDSL is in feite sinds Orange mijn tweede keus, heb er ervaring mee, uitstekende provider, medewerkers met gedegen tot uitstekende kennis van zaken.
Ik ben alleen overgestapt naar Orange vanwege bovengenoemde prijstechnische redenen. Combinatie snelheid/telefonie/prijs is momenteel geen provider mij bekend die daaraan tippen kan.