Adsl

D

Delirium

Na al die aanbiedingen van internet plus bellen wil ik wel over stapen naar kpn voor internet nu heb ik home breedband maar als ik adsl neem welke paket is het beste voor de snelheid die ik nu gewent ben van home is 800 kbyte/s upload is zeer slecht 36 kbyte/s,wie kan mij wat info geven alles is welkom.

M.v.gr Delirium

Ah, dat is kaasje voor BT!
Die weet alles van atslome en adsl.
En is zeer te spreken over het wanadoo/orange adsl2 pakket.
Daarvoor moet je centrale wel zijn omgebouwd naar adsl2.
Grtz.

Nou dan moet bt het mij maar even uit legen dan kan ik home op zeggen,en kilroy het is adsl2 met draadloos modem maar het gaat mij er om welke pakket in moet nemen voor de snelheid.

BT komt wel weer boven water, haha!
Als je centrale adsl2 is heb je geluk, dan is dat abo zeer interessant.
Je kunt de info vinden op de site van orange.
Weet dat zo ook niet uit mijn hoofd.
Dat draadloos moet je dan wel goed dichttimmeren

Grtz.

Wanaboo/Oranje is nu voor nieuwe abo's iets duurder geworden, maar het blijft interessant.
Bepalend is natuurlijk de afstand tot de centrale, maar dat geldt voor elk adsl of adsl2 pakket wat je neemt.

Voor de snelheid neem je het ADSL Family 20mbit pakket.

Orange heeft wel iets vervelends gedaan. Eerst kon je namelijk fijn je kpn belbudget houden en ging dan na een jaar 29,95 betalen (met aanbieding was het eerste jaar 27,50 of zoiets).

Nu gaat dat pakketje 39,95 kosten na een jaar. Hoeven ze bij mij niet mee aan te komen want ik heb afgesloten toen daar nog bij stond dat het na een jaar 29,95 zou gaan kosten.
http://www.orange.nl/adsl/adsl_vaste_telefonie/

Dat is dus incl. telefonie. Je kunt er ook voor kiezen dat Orange je kpn lijn overneemt, maar dan word het dacht ik wel wat duurder, misschien vandaar die 39,95.

Wat lager op die pagina die je "andere abo's" staan, daar zie je dus ook 20mbt ADSL Family (linker icoontje) voor 19,95 (na 1 jaar 23,95) dat is het pakket zonder telefonie.

Grappig genoeg kun je ook dat nemen en later voor 5 of 6 euro per maand telefonie erbij nemen, zit je dus ook weer op die 29,95, maar dan ook langer dan een jaar.:biggrin:

Ik zou hem in elk geval zeker nemen als je alleen internet wilt.
Tel maar uit, na 1 jaar 23,95+7,50(eweka newsserver)=31,45 euro per maand.

Daar heb je nog niet eens een 20mbit Tweak account bij. Daarnaast moet je bij Tweakdsl ook extra betalen om boven 10 mbit van de newsserver te kunnen downloaden. Tot 10mbit is gratis bij Tweak.
TweakDSL is in feite sinds Orange mijn tweede keus, heb er ervaring mee, uitstekende provider, medewerkers met gedegen tot uitstekende kennis van zaken.
Ik ben alleen overgestapt naar Orange vanwege bovengenoemde prijstechnische redenen. Combinatie snelheid/telefonie/prijs is momenteel geen provider mij bekend die daaraan tippen kan.

Ik ben het volledig eens met BT een betere aanbieding is er niet voor een 20mb lijntje.

Ook ik ben bekent met Tweak dsl een prima provider met heel veel kennis.

Maar als je zegt ik wil alleen internet en bellen tja dan zit je bij de KPN als provider toch echt te duur dan kan je beter naar hetnet toe gaan KPN ?34,95 hetnet 29,95 en tja dat vind ik nog steeds heel duur, maar ja soms is Tweak of Orange niet leverbaar in je regio en dan heb je een klein probleem.

Het enigste wat je dan nog kan doen is KPN of Tele2 voor 29,95 heb je een 4mb lijntje bij tele2 inclusief telefonie in de avond en het weekend gratis bellen en geen kpn meer nodig en het loopt echt heel redelijk kan ik zeggen aangezien ik dat Thuis ook heb :( geen tweak of orange of Tiscali leverbaar bij mij alleen KPN of Tele2 en KPN valt bij mij direct af veels te duur.

Ik zou zeggen doe je voordeel ermee.

Ik heb Tele2 / versatel 4mb down en 1mb Upload en internet bellen voor 29,95 [1e 6mnd 19,95] en tot nu toe gaat het prima.

Ook heb ik een 4mb van UPC tot mijn beschikking maar deze is minder stabiel

Voordeel van tele2 is dat je servers mag draaien en bij KPN worden er diverse poorten geknepen. ook kun je van hun mail servers gebruik maken [smtp forwarding]

Groet Roberto

Veel info waar ik jullie dankbaar voor ben maar ik heb bij kpn een afgsloten via telefoon of ben gebelt en dat paket is internet plus bellen in een voor 34.95 maar later kwam ik er achter dat het maar 1.5 mb is, en ik heb nu via home 800 kbyte/s dus ik lever nu veel in dus ik ben genoot zaakt die van 79 euro te nemen om mij snlheid tereug te krijgen,maar nu komt het heb het contract in huis gekregen en die moest ik onder teken en tereug sturen maar dat heb ik niet gedaan, dus even bellen met kpn om het ongedaan te maken,helaas spijt het ons maar u zit er voor een jaar aan vast maar ik heb het contract niet onder tekend zij ik maar toe zij de dame van kpn dat ik voor de telefoon ja heb gezegd en dat is binden,mooie zootje dat je ja zeg en er voor een jaar aan vast zit,maar ik laat het er niet bij zitten want hier ben ik het niet mee eens.

M.v.gr Delirium

Ja ho even... WANNEER heb je via de telefoon ja gezegd? Het betreft hier namelijk een verkoop op afstand, en dan heb je sowieso dacht ik 7 dagen bedenktijd, maar het zou ook 30 dagen kunnen zijn.
Je kunt namelijk aangeven dat je er door toesturing van het contract achter bent gekomen dat je onvoldoende geinformeerd bent en een veel langzamere verbinding krijgt dan je verwacht had (of dat nu wel of niet waar is doet niet terzake). :)
En op grond van die redenen kun je aangeven dat het onduidelijk was en dat je gebruik maakt van je bedenktijd en besloten hebt niet met KPN in zee te gaan, moet je wel z.s.m. aangeven.
Verder ook datum, tijdstip en naam opschrijven van diegene met wie je gesproken hebt, anders vlug morgen nog eens bellen.

Tja het is en blijft KPN een zeer onvriendelijk gebeuren welke je eigenlijk niet zou willen hebben.

Zoals gezegd... als je het net bent aangegaan, dan heb je nog recht om er onderuit te komen, zie ook hier:
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Met name ook deze regels van wat ze je mee MOETEN delen:
"het recht van de consument om de overeenkomst binnen een bedenktijd te beëindigen (zie onder); "
als ze je dat niet vertelt hebben en staat dus niet op band, heb je alleen al hierdoor het recht om te beëindigen, maar er is meer....

en deze:
"Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) heeft de wordt afgesloten, consument een opzegtermijn van zeven werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder opgaaf van redenen"

Let hierbij ook op dat er WERKdagen staat. Weekend telt dus niet mee. Heb je vrijdag telefonisch afgesloten, dan telt maandag pas als eerste dag, dinsdag als 2de dag etc.

Deze is ook handig om te weten, staat er ook bij:
"De Wet Koop op Afstand geldt niet alleen voor aankoop van producten, maar ook voor het laten verrichten van een dienst. Een dienst is bijvoorbeeld een abonnement op een Internetprovider".

Oftewel als je binnen 7 dagen herroept/annuleert, (doe dat liefst ook schriftelijk en aangetekend) heeft de KPN geen poot om op te staan.

Moet ik langzaam beginnen te begrijpen dat kpn verkoop-praktijken gebruikt die niet helemaal "zuiver" zijn?
Of toestanden maakt die in diverse consumenten tv programmas regelmatig aan de orde komen.
Schande!

Grtz.

Nou, dat niet perse. De verkooppraktijken zijn in principe wel zuiver, alleen gebeurt het nog regelmatig dat men de klant niet 100% exact informeert. Zo verzuimt men (ondanks wettelijke verplichting) vaak nog om te informeren over het recht tot herroeping en verder praat men over telefoneren en "snel internetten" terwijl men niet aangeeft hoe snel precies en dat die snelheid dus nog wel tegenvalt als je het zelf vergelijkt met andere aanbieders.
Dat laatste kun je ze niet kwalijk nemen, maar ze moeten wel gewoon 1,5mbit of 4mbit ofzo mededelen en niet "lekker snel internetten" of iets in die geest.

Een en ander kan ook liggen aan tijd en instructies van de medewerkers die bellen. Verder is het vaak zo dat die medewerkers een x percentage krijgen van de verkopen die ze doen en uiteraard dan niet zo happig zijn om zaken terug te draaien. Wat dat genoemde zaken betreft heb ik eerder de indruk dat er sprake is van onvolledige kennis van zaken en onvoldoende toezicht bij deze personen die de calls maken, dan dat het echt kwaadwillendheid is.

Wel is het buitengewoon kwalijk te noemen, dat men klakkeloos zegt dat iets niet op te zeggen of te annuleren zou zijn zuiver omdat men al telefonisch een toezegging gedaan zou hebben, da's ronduit onzin en is afhankelijk van het verstreken aantal dagen en de juistheid van de verstrekte informatie.

Maar ik heb ze vorige week gebeld dat ik geen interesse meer had omdat ik geen goed info heb gekregen,ik heb ze duidelijk verteelt dat ik de zelfde snelheid wou die ik bij home heb breedband 800kbyte/s was geen probleem,maar het verlokte is dat je telefoon in internet in een hebt voor een vast bedraag en dat was de stap,maar daar na ben ik gaan zoeken en het bleek dat ik voor die prijs maar 1.5mb heb 199kbyte/s dua een grote klap,maar ik ga nu even weer bellen waarom ik niks meer hoor.

Delirium

Lang gewacht maar het was de moeite waard,had nu een van kpn er zelf voor en niet een van die call verkopers maar na een goed gesprek heb ik mij zin ja moet het nog afwachten,maar het bleek ze hebben de box al verstuur maar die heb ik nog niet ontvangen,maar nu komt het ze hadden twee orders staan voor mij een slim internet en een internet plus bellen en de slim was geannuleerd maar ik zij heb hellemaal geen slim af gesproken dus daar zat een grote fout, maar nu is de internet plus bellen geannuleerd met alles van a tot zet er bij krijg de box wel en als die binnen is krijg ik een paar dagen later een annulering formulier plus het gesprek van vanavond krijg ik een deze dagen toe gestuurd,ik hoop dat alles goed komt en die gasten van een allcenter trap ik nooit weer in dus weer wat geleerd en alles er geen duckforum was zat ik met een probleem dus jongens bedankt en ook vooral BT.

M.v.gr Delirium

Graag gedaan. Fijn dat je er af bent gekomen, anders was ik nog wel met de tip gekomen om officieel een klacht in te dienen, dan krijg je zo'n gast die je terugbelt en dan kun je die in elk geval je probleem en het feit van miscommunicatie voorleggen en de wetgeving, en die weten doen dan ook wel iets voor je.

Anyway... goed dat het nu mooi geregeld is.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan