adsl2 welke router

humana

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
57
welke router is nu leuk en is goed
wil graag draadloos
wil graag router
wil graag modem voor adsl2 +
wil graag voip

en het liefst alles in een wat raden jullie mij aan
het is voor adsl 20mb

groeten humana

humana zei:
welke router is nu leuk en is goed
wil graag draadloos
wil graag router
wil graag modem voor adsl2 +
wil graag voip

en het liefst alles in een wat raden jullie mij aan
het is voor adsl 20mb

groeten humana

Ik volg de problemen met wanadoo family, omdat ik net als velen ook ellende met de door deze provider meegeleverde livebox (sagem) modem/router had. Als je dus geen telefoon van de adsl provider (voip) wil koppelen (voorlopig van af blijven!) dan lees ik dat modem/routers van linksys het goed doen, zelf ben ik zeer tevreden met sitecom wl 108 router/modem met nwe adsl2 software.

groet,
alex5

En wat je beslist echt niet wil is dat ding van SMC is een one in all ding maar is zo lek als een mandje.
Er zit prut firewall in en die moet wel goed zijn als je draadloos wil en de rest van de beveiliging stelt ook niet echt veel voor.

alex5 zei:
Ik volg de problemen met wanadoo family, omdat ik net als velen ook ellende met de door deze provider meegeleverde livebox (sagem) modem/router had. Als je dus geen telefoon van de adsl provider (voip) wil koppelen (voorlopig van af blijven!) dan lees ik dat modem/routers van linksys het goed doen, zelf ben ik zeer tevreden met sitecom wl 108 router/modem met nwe adsl2 software.

groet,
alex5

nou dat koppelen van voip ik weet niet of dat nodig is of dat je dat buiten de router om kan gebruiken want anders heb ik wel wat leuks gezien van linksys
WRT54GXheb hem gevonden op http://www.routershop.nl/

oke groeten humana

Ja die WRT54GX mimo router lijkt mij een prima product, die zou je achter het door de provider verstrekte modem kunnen forwarden. Maar het is dus geen adsl2 modem en ook voip afsplitsen kan je er niet mee.

alex5 zei:
Ja die WRT54GX mimo router lijkt mij een prima product, die zou je achter het door de provider verstrekte modem kunnen forwarden. Maar het is dus geen adsl2 modem en ook voip afsplitsen kan je er niet mee.

ja dat was de verkeerde hi hi word er ook gek van wat je nu wel en niet moet hebben maar bedoelde deze WAG54GX2-A

groeten humana

humana zei:
ja dat was de verkeerde hi hi word er ook gek van wat je nu wel en niet moet hebben maar bedoelde deze WAG54GX2-A

groeten humana

Ook dat wordt een interessant apparaat, alleen is het volgens mij nog niet op de markt en heb ik nog geen ervaringen hierover gelezen en ik denk niet dat het voip-sip IP telefonie ondersteunt. Kijk eens naar de speedTouch 610 serie

ook gegroet

alex5

nou ben ik nog een leek op dit gebied heb eerder wel een speedtouch gehad
was mijn eerste isdn modem hi hi
maar hoe zit dat met downloaden als het goed is krijg ik een 20mb download lijntje waarvan ik denk dat er 11mb overblijft maar lees bij de 600 en 600I dat hij minder down heeft of heb ik dat helemaal mis

Alcatel SpeedTouch 610 ADSL modem VPN router ( Advanced ) 3ec18603GC
De Speedtouch 610 (Advanced) is speciaal ontworpen voor zakelijk gebruik en heeft een scala aan mogelijkheden. Met een eenvoudige installatie, Firewall (ICSA gecertificeerd), IPVPN (IPSEC) en beheer op afstand is de speedtouch 610 een zeer aantrekkelijke en veilige oplossing. De speedtouch 610 heeft een zeer krachtige processor en is ideaal voor het koppelen van regiokantoren aan het hoofdkantoor en kan maar liefst 16 IPSEC tunnels gelijktijdig ondersteunen. Tevens kunnen telewerkers met een Speedtouch 608 series eenvoudig gekoppeld worden aan het hoofdkantoor. Dit kan desgewenst ook middels de 4 meegeleverde Speedtouch VPN Software Clients!! Door activatie van de SIP key is de Speedtouch 610 series nu ook geschikt als SIP PABX (Voice over IP)!!
Tot 8 Mbps downstream en 832 kbps upstream Werkt onafhankelijk van het besturingsysteem Bridging, IP routing, NAPT, DHCP, DNS Ondersteunt PPPoA, PPPoE and LAN functionaliteiten Ondersteuning VPN passthrough Installatie Wizard Software upgradable Functioneert op ANSI, G.dmt, G.lite en G.hs 4 poort 10/100 autosensing switch IP VPN (16 gelijktijdige IPSEC tunnels!) Embedded firewall (ICSA gecertificeerd) Beheer op afstand (Middels SNMP of Syslog) INCLUSIEF 4x SOFTWARE CLIENT!! SIP PBAX (optioneel) Analoge versie !

Alcatel SpeedTouch 610(i) ADSL modem VPN router ( Advanced ) 3ec18623GC
De Speedtouch 610i (Advanced) is speciaal ontworpen voor zakelijk gebruik en heeft een scala aan mogelijkheden. Met een eenvoudige installatie, Firewall (ICSA gecertificeerd), IPVPN (IPSEC) en beheer op afstand is de speedtouch 610i een zeer aantrekkelijke en veilige oplossing. De speedtouch 610i heeft een zeer krachtige processor en is ideaal voor het koppelen van regiokantoren aan het hoofdkantoor en kan maar liefst 16 IPSEC tunnels gelijktijdig ondersteunen. Tevens kunnen telewerkers met een Speedtouch 608 series eenvoudig gekoppeld worden aan het hoofdkantoor. Dit kan desgewenst ook middels de 4 meegeleverde Speedtouch VPN Software Clients!! Door activatie van de SIP key is de Speedtouch 610 series nu ook geschikt als SIP PABX (Voice over IP)!!
Tot 8 Mbps downstream en 832 kbps upstream Werkt onafhankelijk van het besturingsysteem Bridging, IP routing, NAPT, DHCP, DNS Ondersteunt PPPoA, PPPoE and LAN functionaliteiten Ondersteuning VPN passthrough Installatie Wizard Software upgradable Functioneert op ANSI, G.dmt, G.lite en G.hs 4 poort 10/100 autosensing switch IP VPN (16 gelijktijdige IPSEC tunnels!) Embedded firewall (ICSA gecertificeerd) Beheer op afstand (Middels SNMP of Syslog) INCLUSIEF 4x SOFTWARE CLIENT!! SIP PBAX (optioneel) ISDNversie !

dit is wat ik er van gevonden heb

groetejes humana

Laat ik nu net niks van die Speedtouch dingen moeten.;)
Maar er zijn inderdaad ook Speedtouch adsl2 modems. Het grappige is.... het schijnt dat KPN deze zelfs standaard leveren tegenwoordig.

Een paar weken geleden heeft een kennis van me adsl surfen genomen en ik mocht het aansluiten. Raad eens? Juist, een Speedtouch adsl2 modem was erbij geleverd (gratis).

humana zei:
nou ben ik nog een leek op dit gebied heb eerder wel een speedtouch gehad
was mijn eerste isdn modem hi hi
maar hoe zit dat met downloaden als het goed is krijg ik een 20mb download lijntje waarvan ik denk dat er 11mb overblijft maar lees bij de 600 en 600I dat hij minder down heeft of heb ik dat helemaal mis

groetejes humana

Ik ben ook nooit zo onder de indruk geweest van deze alcatel modems, maar over de snelheid moet je je geen zorgen maken. In theorie moeten ze 100 Mbps ethernet aankunnen. Maar stel je nog maar niet teveel voor van de snelheden van adsl 2.Als je op meer dan 1.5 km van de centrale afwoont houdt je niet meer over dan 50%. Verder is de techniek nog in de β phase.

Hieronder de speedtouch die ook in jouw lijstje past.
Maar waarom ga je niet eerst een provider uitzoeken en kijken wat die voor hardware levert. Je kan altijd nog een switch of wifi router koppelen aan het meestal gratis verstrekte modem.

Manufacturer: (Alcatel) Thomson Speedtouch
Product: Speedtouch 716g ADSL Wless-g Modem(PSTN)/Router + 4prt + Voice Gway
Art. Code: dslgp643aa

suk6,

alex5

Hallo,
Ik ben tevereden met een ZyXEL Prestige 2602H Series modem met de NIEUWSTE Firmware.
De meegeleverde firmware was zeer slecht.
Voor draadloos zijn er type 2602HW en 2602HWL.

Tiscali levert het 2602HW modem bij hun abbo (heb zelf de 2602H geen behoefte aan draadloos!)
Dit modem bezit ook 2 RJ11 voor VOIP (SIP).

Groetjes, jan.

nou heb een modem gekregen van versatel

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Davolink/DV-201AMR/NTP.htm

hij is draadloos heeft voip
heeft een router van wel 2 poorten
en nog 2 poorten daar word de tuner voor tv op aangesloten
op zich werkt het wel goed heb er een switch
bij tussen gezet voor meer poorten nu heb ik alles aan de loop
behalve mijn cs dus ben blij dat ik 2 providers heb
heb het oude maar eerst weer aan gesloten
het is een 20mb verbinding maar heb het beeld soms nog vastzitten
tenminste onder voetbal heb ik dat een paar keer gehad
het is een DAVOLINK model DV-201AMR

groetjes humana

heb de card-s weer aan de loop was wel een stom foutje