Advies aanschaf DVD speler

C

Crest

Ik ben op zoek naar een goede DVD speler met de volgende specificaties:
- moet DVD, DivX, Xvid, MP3 enz. af kunnen spelen vanaf CDR's en DVDR's alsmede CDRW's en DVD-RW's.
- moet voorzien zijn van een harddisk
- moet kunnen opnemen vanaf de TV en satellietontvanger.
- moet voorzien zijn van een netwerkkaartverbinding, om films over te kunnen zetten naar pc.
- moet DiVX en Xvid kunnen afspelen met ondertiteling (SRT-bestanden).
Welke komt hiervoor in aanmerking?

Hoi,

Er zijn er op de markt die het gewoonlijke kunnen,dvd ,cd-r cd -rw en nu ook divx maar de rest is mij nog niet bekend.Zou ook eventjes wachten met de aanschaffing want de ervaringswaarde met dit soort apparaten is nog niet zo groot. Ik kan je hier uit een reklameboekje een naam geven,..........maar of die goed is ?????
groetjes silverfox

Ik heb e.e.a. gelezen over de nieuwe Kiss 558 die net uit is. Die lijkt me wel wat. Kost ongeveer ? 579,-.
Specifications:
? Full DVD/MPEG-4/DivX?/XviD/CD/MP3/Ogg Vorbis/CD-RW/DVD+-RW compatibility
? JPEG Picture CD viewing
? Progressive Scan Video Out
? Time Search
? Playback: Play/Pause/Stop/FF/RW/NEXT/PREV
? Repeat Playback
? Slow Motion
? Title/chapter select
? Parental lock, Multi Language, Multi Subtitle, Multi Angle
? Remote Control
? TV Type (PAL and NTSC)
? Configuration Setup Menu
? Aspect Ratio (4:3 Pan and Scan, 4:3 Letter Box and 16:9 Wide)
? S-Video Output
? Composite Video Output
? Component via SCART Output
? RGB via SCART Output
? Dolby Digital, MPEG Audio Decoding
? Dolby Digital/MPEG 5.1 Digital Output
? S/PDIF Outputs
? Analogue stereo
? Ethernet 10/100
? WebRadio/KiSS PC-Link
? KiSS PC-Link Software for PC
? 80GB Hard Disk
? TV Tuner
? HDD Recorder

Weet iemand of de een divx of xvid film van je pc via de ethernetkaart kunt overzetten naar de harddisk van de Kiss om vervolgens die film vanaf de harde schijf te kunnen bekijken met ondertitels (srt of sub-bestand)?

Persoonlijk zou ik je afraden dit soort apparaten te kopen tenzij je geen pc hebt.
Deze dingen kunnen lang niet alles wat een pc dvd brander kan, en dat gezien de mogelijkheden die de software op een pc biedt. Kennis van me heeft zo'n kreng, weet niet meer welk merk, maar het is daaruit gebleken dat ie diverse dvd's gewoon fijn niet wenst te kopieeren.

OOK is gebleken dat er in bepaalde films een truuk blijkt te zitten die ook wordt toegepast in videorecorders om te voorkomen dat je van een film uit de videotheek bijv. een of meer opnames maakt op een andere videorecorder, dan krijg je zwart/wit of strepen erdoor ofzo.
Dit schijnt volgens deze man (heb het zelf niet gezien) ook een bepaalde films te zitten want zo had ie met gewone kletsprogramma's op tv en Hart van Nederland etc. en sommige films geen enkel probleem, en met bepaalde nieuwere films werd het dus qua beeld een puinhoop.

In dat geval kun je beter iets anders kopen waarmee je een film kunt opnemen (bijv. sat ontvanger met HD) en deze dan via het netwerk naar je pc sturen en middels de pc dvd brander op een dvd branden.

Geldt ook voor de audio branders die op die manier te krijgen zijn. Werken uitsluitend op speciale audio cd's, die een heel stuk duurder zijn dan normale blanco media voor de pc omdat er meer rechten op zitten.

Maar er zit geen dvd brander in hoor. De dvd speler die er in zit kan alle formaten afspelen, waaronder divx en xvid. De vraag was of de speler ook vanaf z'n ingebouwde harde schijf divx en xvid films kan afspelen.
Je kunt de speler als videorecorder gebruiken, omdat er een TV tuner in zit. En er zit een netwerkkaart in, waarmee je dus verbinding hebt met je pc (via router).

Dan had ik deze verkeerd begrepen, ik dacht dat je dus met opnemen "branden" bedoelde, maar dan wil je dus opnemen op de HD.

Bij mijn weten zijn er al enkele spelers uit die deze formaten zoals genoemd aankan, doch ik heb er zelf nog geen gezien die ook een harddisk ingebouwd heeft en een netwerkkaart aansluiting voor op het netwerk te hangen en ook een mogelijkheid tot het afspelen van srt bestanden.
Deze srt ondertitelingsbestanden zijn overigens vreselijk eenvoudig gewoon in een divx film te plaatsen. Daar geeft het zich een kleine util voor genaamd "subtitler" (subtitletool.exe) die dat voor je doet met wat opties zodat het prima werkt.

Nu zag ik ook die posting over die Kiss... die heeft dus al veel dingen aanwezig die je zoekt, zoals een HD en netwerkkaart. Misschien dat je daar dan toch iets mee kan?

Ik zelf heb een Cyberhome 402 speelt alles .. en is regio vrij te maken en erg goedkoop in aanschaf... Das mijn ervaring .. Speelt CD Cd-R VCD SVCD DVD-r -RW DVD+r +RW DVD RAM etc ...

Bareus

Originally posted by Crest
Ik ben op zoek naar een goede DVD speler met de volgende specificaties:
- moet DVD, DivX, Xvid, MP3 enz. af kunnen spelen vanaf CDR's en DVDR's alsmede CDRW's en DVD-RW's.
- moet voorzien zijn van een harddisk
- moet voorzien zijn van een netwerkkaartverbinding, om films over te kunnen zetten naar pc.
- moet DiVX en Xvid kunnen afspelen met ondertiteling (SRT-bestanden).
Welke komt hiervoor in aanmerking?

Ik ben naar ongeveer dezelfde DVD-speler op zoek, maar ik ben ook niet verder gekomen dan de usersKiss 558

Let op voor de Kiss 508 daar zit ook een harddisk in, maar geen TV tuner

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan