advies ivm aanschaf ontvanger

B

Bertje!

Beste leden,

Ik moet voor mijn Opa een satellietontvanger aanschaffen en installeren maar zoek even naar de beste keus. Misschien kunnen jullie mij ook voorzien in wat advies, welk merk, type e.d.

Wat wil de beste man:

- draaibaar systeem o.k. rotor + 80 cm schotel
- eenvoudige bediening / afstandsbediening
- moet canal plus kaart in het slot kunnen
- moet simpel b.v. met USB een settinglijst erin kunnen pompen (doe ik dus)
- verder geen harddisk en andere toeters en bellen gewenst

Graag jullie reaktie...............

Een simpel en niet duur ontvangertje is de Maxplus 2100, heel makkelijk te updaten via RS 232 heeft usals en alles wat de man denk ik wenst.

Overigens door het blad TV Satelite uitgeroepen als beste ci ontvanger van 2006.

Heeft jou opa internet?

Dan een decoder met internetaansluiting, een Dreambox ofzo, dan kun je als je het wilt thuis vanuit je luie stoel. ;)

Maar dat zal wel niet.

Xtreme en @sat9500 zijn dan ook best goed, ook voorzien van usals dus werken goed met een motor en de C+ kaart werkt er ook goed op als je de juiste firmware erin hebt zitten.
Ingebouwd kaartslot waar dat mee werkt, dus niet nodig om een aparte CI te kopen.

Internet heeft ie ook dus dat is geen probleem.
Wil gewoon deze tuner aansluiten en af en toe settingslijsten updaten.

Maar ga eens kijken bij deze tuners.

Als een internetaansluiting geen probleem is zou ik voor een Dreambox 500s gaan.
Deze is betaalbaar (rond de 200 euries, nieuw) en met een druk op de knop haal je automatisch via internet de laatste settings en sleutels binnen.
Voor optimaal gemak zou ik zeggen een DM500 wel het nieuwste model nemen, deze heeft namelijk geen moeite met een motor.

Maxplus 2100.
Makkelijk en alles is er mee mogelijk.
En vooral niet duur 129 euro.
En gemakkelijk de keys erin blazen met je 0 modem kabeltje.
Suc6.
Kijk maar op op www.maxdigital.nl forum.
Ook zit er een gleuf in voor de canal+ kaart.

Ik denk dan dat het een Dreambox DM 500Si gaat worden. En even op zoek naar de juiste site om e.e.a. aan kennis en firmware te halen. (tipje?)

Bedankt voor de info.

Gr,

Bertje

DM500si beste keuz!! niet duur en makkelijk alles via internet

grtz roufa!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan