advies over aanschaf

A

alphafox

Beste Forumleden,

Ik ben nieuw hier en heb zitten rondkijken op het forum.

En ik heb zitten lezen over de aanschaf van satelliet.

Het stickie vertelde een uitgebreide omschrijving te geven om een goed advies te krijgen, dus hier gaat ie dan :)

Ik ben onlangs op mezelf gaan wonen en apartement gekocht op de 12de verdieping. Schotel ophangen is toegestaan en ik wil uitstekend beeld (in HD) en geluid. Vandaar dat ik geintreseerd ben in satelliet.

Ik zou graag een ontvanger willen die de volgende functionaliteiten ondersteunt:

-FULLHD (HDMI?)

-Kijken en opnemen tegelijk, dus verschillende kanalen tegelijk.

-Kijken naar 2 kanalen tegelijk(als dit mogelijk is, picture in picture)

-Aanlsuiting op netwerk of computer(doormiddel van netwerk)

-Tweede tv in de slaapkamer die ik afzonderlijk wil kunnen bedienen.

-Met het oog op de toekomst kunnen hobbyen met de ontvanger :)

-Display van ontvanger maakt niet uit.

Ik wil de volgende zenders ontvangen:

-Alle Nederlandse kanalen

-Amerikaanse zenders

-Britse zenders

-HD kanalen(national geographic, discovery, scifi)

-Canal+, filmkanalen, etc.

Budget is flexibel. Ingeschat ongeveer 800 euro.

Werk in ICT sector en zeer handig met computers, engels is tweede moedertaal. Geen eerdere ervaring met satelliet.

Schotel montage is aan de muur op eerder genoemde 12de verdieping met vrij uitzicht (geen belemmeringen van bomen en gebouwen). Montage van schotel is aan buitenzijde balkon railing of buitenmuur.

Hier kan ik makkelijk bij komen.

Had al eerder gezien een platte witte satelliet ontvanger (vlakschotel, SelfSat hd10 solo), maar weet niet of dit mogelijk is in combinatie met mijn eisen. :)

Kunnen jullie mij advies geven? Bijvoorbaat dank!:tong:

Eerst welkom op het board.

Nou de eisen gelezen en ik denk dat je die flink bij moet stellen er zitten nog al wat onmogelijkheden in.

Ik zou graag een ontvanger willen die de volgende functionaliteiten ondersteunt: -FULLHD (HDMI?)

-Kijken en opnemen tegelijk, dus verschillende kanalen tegelijk.

-Kijken naar 2 kanalen tegelijk(als dit mogelijk is, picture in picture)

-Aanlsuiting op netwerk of computer(doormiddel van netwerk)

-Tweede tv in de slaapkamer die ik afzonderlijk wil kunnen bedienen.

-Met het oog op de toekomst kunnen hobbyen met de ontvanger

-Display van ontvanger maakt niet uit.

Ik wil de volgende zenders ontvangen:

-Alle Nederlandse kanalen

-Amerikaanse zenders

-Britse zenders

-HD kanalen(national geographic, discovery, scifi)

-Canal+, filmkanalen, etc.
Om te beginnen FullHD wordt nergens ter wereld uitgezonden dus er bestaan ook geen ontvangers voor FullHD is alleen voor DVD.

Amerika gaat er volgend jaar wel mee beginnen. HDMI is wel mogelijk.

Netwerk en op een tweede TV kijken is mogelijk met een HD ontvanger met dubbele tuner eigenlijk ken ik alleen de IP box 9000 (draait op Linux) misschien dat er meer zijn.

En ja daar zul je voor moeten hobbyen.

Dan de zenders de Nederlandse is uiteraard mogelijk.

Amerikaanse zenders zul je moeten verhuizen naar de andere kant van de plas de Amerikaanse providers zitten niet te wachten om ook de uitzendrechten voor Europa te betalen die zenders zijn dus niet te ontvangen.

Britse zenders zijn legaal niet mogelijk er zijn wel dealers die je er voor veel geld aan een abo kunnen helpen dan ben je verplicht een heel pakket te nemen met ontvanger er bij en je maandelijks abo geld betaal je dan met je creditkaart.

Maar dan ben ik bang dat een groot deel van je budget alleen daaraan op gaat.

HD kanalen wat er zoal FTA te ontvangen is en wat in je Engelse abo en Nederlandse abo zit.

Canal+ filmkanalen nou Canal+ bestaat al een jaar of vijf niet meer misschien bedoel je de filmkanalen die in het pakket van CanalDigitaal zitten, en ja je kunt het toppakket nemen.

Ook de schotel die je in gedachte hebt zul je moeten veranderen de Selfsat kan maar één sateliet ontvangen, met de mogelijkheden die ik geef heb je al lnb's voor drie satelieten nodig.

Dus all drie twin lnb's met dubbele uitgang voor de twin ontvanger voor de Astra1 sateliet op 19.2 oost en de Astra3 op 23.5 oost en op 28.2 oost de Astra2.

Okay dus als ik het goed begrijp, moet ik 3 dubbele LNB's hebben.

-1 dubbele voor ASTRA1

-1 dubbele voor ASTRA2

-1 dubbele voor ASTRA3

Dat is om te kunnen kijken en opnemen tegelijk op verschillende kanalen (heb namelijk pakketten gezien waarmee een hdd recorder word meegeleverd die dit ook kunnen, maar die worden kennelijk standaard uitgerust met een dubbele LNB)

Inderdaad bedoel ik het CanalDigitaal pakket met filmkanalen. Ik heb me laten vertellen dat dit gebeurd doormiddel van een kaart die je moet kopen. Maar kan ik met deze kaart ook de nederlandse commerciele zenders ontvangen? Of is hier weer een aparte kaart voor benodigd?

Worden de CanalDigitaal filmkanalen uitgezonden via ASTRA1 tot 3? Of moet ik hiervoor een andere satelliet hebben (lijkt me onlogisch maar wil het even zeker weten)

Britse zenders zijn niet legaal te ontvangen? Het is dus wel mogelijk maar hiervoor moet ik een apart brits abonnement voor kopen?!? Of anders even hobbien? ;-)

Welke schotel maat moet ik aan denken?

Jammer dat ik niet die platte schotel kan gebruiken, zijn er kleine schotels die wel aan mijn eis voldoen?!? :-s

Een HD recorder meegeleverd dat begrijp ik even niet??

De meeste ontvangers zijn uitgerust met een harddisk al dan niet ingebouwd.

Hier staan een aantal ontvangers die HDTV geschikt zijn ik had de IP box 9000 gezegd maar ik zie dat de Humax icord ook twee tuners heeft.Als het de IP box wordt Google dan eens op Denktenk die heeft er een forum voor.

Voor de NL kanalen van CanalDigitaal moet je een smartkaart kopen die kost met de aktiveringskosten ook zo rond de 100 euro de eerste maand krijg je het hele pakket daarna wordt je terug gezet naar het pakket wat je gekozen hebt.

Alle zenderpakketten kun je op de site vinden met de prijzen er bij en nee het is één en dezelfde kaart voor welk pakket je ook kiest.

De zenders van CanalDigitaal worden uitgezonden op Astra1 en Astra3 op Astra3 de HD kanalen en de thema kanalen.

Britse zenders zijn ook mogelijk wat er FTA te ontvangen is zonder abo dat is op Astra2 en Eurobird1 en ja deze twee satelieten kun je gewoon vangen op dezelfde lnb omdat ze zo dicht bij elkaar hangen.

Dat zou je ook kunnen doen en dan later eens kijken naar een Brits abo vanmiddag even gekeken voor je wie dat verkoopt een Thomson HD ontvanger met een smartkaart voor een jaar zit je al snel aan een 700 eurie.

Schotels kun je in alle soorten en maten krijgen een 45 cm Technisat Multytenne kun je vier satelieten mee ontvangen maar uitrichten op de HD kanalen is bijna onmogelijk en bij het minste buitje regen is het beeld weg.

Mijn advies zou dan zijn omdat er drie lnb's op moeten en je bij regen ook beeld wil houden toch een 80 cm schotel.

Dank je voor je reactie...

Ik had zelf inderdaad ook zitten kijken naar de Technisat Multytenne, het leek mij wel een goede satellietschotel en precies wat ik nodig heb. Maar gelukkig dat jij hier meer ervaring mee hebt, inderdaad wil ik bij het standaard nederlandse weer (buitje hier en daar) gewoon tv blijven kijken!

Dus 3 dubbele LNB's die ik afstel op ASTRA1,2,3 en Eurobird1(waarvan Eurobird1 en ASTRA2 op een LNB), dan heb ik als ik een kaart koop voor CanalDigitaal, een groot zenderpakket? (alle Nederlandse kanalen,britse kanalen,Thema kanalen en filmkanalen)

Ik heb ook gekeken naar de IPBOX 9000 en ziet er heel goed uit, denk dat het ook deze wel zou gaan worden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan