Advies Samsung 4xD8000 TV

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
Wij overwegen een nieuwe 3D TV aan te schaffen. We dachten aan een Samsung 40D8000 of 46D8000 TV (3D, Full HD).
Aanvankelijk hebben we ook naar Philips gekeken met Ambilight, wat ons erg aantrok maar de prestaties/recensies van een Philips 3D zijn niet zo goed als die van Samsung...

We hebben gelezen dat de 4xD8000 (x = 0 of 6) een LED TV betreft en we dachten dat de LED's op dit moment qua 3D (iets) minder zijn (crosstalk e.d.) dan de plasma 3D TV's. Daar staat (o.a.) een lager stroomverbruik van de LED's tegenover. We hebben ook gelezen dat de 8000-serie 3D TV's van Samsung behoorlijk wat hebben verbeterd qua crosstalk t.o.v. de vorige series (7000 en 6000-serie).

We willen graag weten of eenvoudig (niet via webbrowser) internet TV mogelijk is, zodat we Politiek24, Journaal24 e.d. kunnen kijken. Er zal best internet TV op zitten maar kan je die zelf uitbreiden door bijv. een URL via het menu toe te voegen of zo?

Verder staat in de specs dat Dolby Digital Plus wordt ondersteund, maar we dachten ergens gelezen te hebben dat het "slechts" 2.0 is en dus geen 5.1 wat naar je boxen/AV-receiver gaat. Wie kan hier iets meer over zeggen?

Verder is elke aanvullende informatie over de Samsung 4xD8000 uiteraard welkom (bijv. werkt Skype goed, kun je elke (web)camera voor Skype op de TV aansluiten, etc etc)

vwb. script voor politiek 24 of uitzending gemist is er wel iets maar daar moet je behoorlijk wat voor doen.

Misschien heb je hier iets aan

Verder heb ik zelf een 3d tv van Samsung de le40c750 en ik heb geen moment spijt van de koop, zeker niet voor het geld.
Je hebt het over crosstalk cq ghosting, ik merk wel dat het lekker donker moet zijn voor het mooiste/beste effect, daarbij valt me op dat de kijkhoek best groot is. Ik had namelijk verwacht dat je voor het beste effect recht voor de tv moest zitten maar dat valt juist wel mee.

Mocht je nog brillen nodig hebben. Kijk even in China daar koop je 3 tot 4 brillen voor de prijs van 1 in Nederland.

Suc6 met het uitzoeken.

Bedankt. We zullen die artikelen zeker nodig hebben als we een Samsung met Smart TV hebben aangeschaft.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan