ADVIES, wat het beste kopen (wireless)

D

druppeltje

Ik zoek een wireless systeem.

1 PC boven staat altijd online of te downloaden en ik wil beneden met mijn laptop wireless erbij surfen en wat downloaden.

Nu is er behoorlijk veel te koop en ook veel rommel.

Het ene kun je d.m.v. firmware flash upgraden en weet ik het allemaal.

Ikzelf dacht aan een wirelessrouter met een pcmcia kaartje en dan 54G.

Wat vinden jully van SMC?? schijnt de grootste producent te zijn?

En ik had gelezen dat met een firmware update het zend vermogen naar 100mw gaat.

Wie wil mij advies geven en enige uitleg?

Ik gebruik een Asus WL-100g (pcmcia) en WL-500g (wlan router).
(54mbit)
bevalt goed.. goede ontvangst door het hele huis (betonnen vloeren) en ook de mogelijkheid om een webcam/harddisk/printer op de router aan te sluiten en te sharen, verder voldoende beveiligingsmogelijkheden en een nette prijs..
Geen firmware updates o.i.d. gedaan..

Bij de Aldi 150 euro geeft het zich ook een mooie.

Even een vraagje _pm want ik zit zelf met een probleempje wat me nu al met 2 verschillende wireless lan types overkomen is.

Je zegt goede beveiliging. Dat klopt, die zit in zowat al die wireless routers, maar maak je er ook gebruik van?

Tot nu toe heb ik dat zelf geprobeerd, maar zo gauw de beveiliging geactiveerd word, bijv WEP dan is het einde verbinding met de laptop, dus einde draadloze verbinding.

Beveiliging op ACL niveau (bijv. macadres) is geen probleem, maar het gaat om de beveiliging die de encryptie verzorgt van het signaal, dus zeg maar de data, wat door de lucht gaat, zoals de emails van je router naar je laptop.

Dit is me met 2 routers en 3 encryptiemethoden niet gelukt ondanks dat ik exact de handleiding volgde.
Gebruik jij die encryptiemethode? Kun je er misschien iets me er uitleg over geven hoe het werkend te krijgen?

hi
ik heb een belkin draadloze gatewayrouter 54g en ik heb boven ook een pc staan wat dag en nacht aan het downloaden en beneden heb ik de laptop ik heb dat sinds een paar maanden en het bevalt me goed geen klachten er over

Heb hier zelf een D-Link set staan (614+), deze werkt meer dan uitstekend, draait op 4x 11mbps, 256 bits wep encryptie, mac adres filtering. Ja alles staat hier aan en het werkt probleemloos.

Greetzz Grizmo

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de encryptie niet aan heb staan.. nog niet geprobeerd. (Wel mac adres beveiliging).
Maar de mogelijkheden zijn er.. heb het e.e.a. nog niet zo lang en heb nog niet geprobeerd om de encryptie aan te zetten.. (is niet echt nodig). Maar ik zal er zeker eens mee gaan spelen.. kan geen kwaad..

Zou wel mooi zijn _PM. Je zegt dat encryptie niet nodig is omdat je op macadres beveiligd hebt, maar dat is uitsluitend om in te kunnen loggen op je netwerk.

Alles wat je echter via je netwerk doet, dus ook mailen etc. gaat draadloos naar de router toe, en dat is dus allemaal gewoon te loggen als het niet encrypted gebeurd, incl. paswords etc. die je verstuurt. Vandaar dat het me toch wel nodig lijkt.:)

Hoi

Ik ben in het bezit van een Belkin 54G. deze is geplaatst achter een Belkin 54G [Internet via de buurman] en ik gebruik 128 bit encryptie op mijn eigen router. werkt tadeloos. En levenslange Garantie.

Ook heb ik ervaring met US robotics. Niet zo lekker. Hij geeft spontaan dubbele IP adressen uit en pas neeen reset is de tabel consistent.

Ook de goedkopere smc en sitecom routers geprobeerd maar deze liggen weer bij de leverancier.

Groeten van Maison

@Black Tiger, Klopt het is in theorie wel nodig.. maar ik heb 65+ ers als buren.. die zullen niet meteen gaan hacken lijkt me..
Ik ga komend weekend ofzo ff de versleuteling aanzetten.. is allicht iets veiliger, maar WEP is ook niet totaal secure.. dus als iemand wil hacken.....dan lukt het toch wel...
Maar je hebt gelijk.. het is niet verkeerd om het wat moeilijker te maken

Het ging me ook niet om de buren, maar tegenwoordig is het in de grotere steden een "sport" om met een laptop in de auto door buurten te rijden en te zien of ze wireless netwerkjes vinden om grappen mee uit te halen.;)

Het is ook maar een advies, en afhankelijk van waar je woont zal het "gevaar" dan ook wat groter of een stuk kleiner zijn.
Suc6.

Moet met WEP gewoon werken, heb Gegevenscodering en Netwerkverificatie aangevinkt, en je moet de juiste sleutelindex (1 van de 4) aangeven.
Sleutel wordt mij automatisch aangeleverd heb ik uitstaan, anders wordt de verbinding naar korte tijd verbroken.
En dit alles met een Edimax EW7205AP

Ook al geprobeerd.. krijg het niet voor elkaar.
Ding weigert pertinent elke verbinding zo gauw een draadloze encryptie aan staat, je "ziet" zelfs het signaal niet eens meer.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan