Advies welkom, GB FTA in Haarlem

M

MartD

Beste Lezer,

Dit forum op #1 gevonden in google.

Na veel lezen, er is zo-veel, zelf een thread geplaatst;

We wonen aan de kust, aan de rand van Haarlem, waar het mogelijk zou moeten zijn om de Engelse Free-To-Air kanalen te ontvangen.

Wat hebben we daarvoor nodig?

Een ontvanger en een schotel, is logisch, maar er zijn zo-veel verschillende types en modellen, met, na het lezen van veel fora, allemaal plus- en minpunten.

Welk set, type, model of combo is aan te raden?

Dank, :flower:

Mart.

Welke satelliet doel je op qua ontvangen? Ik kan ook Engelse FTA ontvangen. Licht er alleen aan van welke satelliet je bedoeld. Dan kun je de maten nakijken voor schoteldiameter etc...

Nou die is zo moeilijk niet er is maar één sateliet waar de Engelse kanalen FTA opzittten, dat is de Astra 2 op 28,2 oost, je pakt dan gelijk de Eurobird 1 mee op 28.5 oost.

En een schoteltje van 60 cm moet voldoende zijn aan de kust.

Je hebt ook voldoende aan een FTA ontvanger maar pas op daar krijg je toch spijt van.

Het beste is een leuk setje maar ja ik weet niet precies wat je wilt, dus een ontvanger die gecodeerde kanalen kan weergeven en meerdere lnb's op een schotel om meerdere satelieten te ontvangen.

Hi HawkEye,

Ik denk:

Astra 2 op 28,2° oost, en evt.?

Astra op 19,2° oost, of

Astra 2A - B + D; 28,2 Graden Oost?

...

K Aart,

'weet niet precies wat allemaal mogelijk is,

satelliet is nogal hoogdrempelig om zelf te doen, ik wou gewoon eens beginnen met een simple setje zonder kaart enzo, om er een beetje in te komen, én leuke zenders

Ja mogenlijk is er genoeg ik ontvang een kleine 30 satelieten met een motor.

Maar je zou eens kunnen kijken naar een Multytenne is een kleine schotel die standaard al vier satelieten kan ontvangen de:

Astra 1 19.2 oost

Hotbird 13 oost

Astra 3 23.5 oost

Astra 2 en Eurobird 1 op 28.2 oost.

Op zich is dat ding redelijk duur voor een schotel maar het is een mooi stukje techniek.

Als ontvanger zou ik een Clarke Tech 2100 usb nemen of zoiets net iets boven de 100 euro.

Verder dan nog coaxkabel en een paar F connectors en eventueel een satpieper om je schotel af te stellen.

Maar misschien hebben anderen iets anders voor te stellen.:banaan:

ik wou gewoon eens beginnen met een simple setje zonder kaart enzo' date=' om er een beetje in te komen, én leuke zenders[/quote']

Toch zou ik dit niet doen, zoals aart al zegt er zijn al leuke sets vanaf €100,-, goedkoper ook nog denk ik...

Maar waarom niet een Dream 500, of een relook?

compleet kom je met zulke decoders op een kleine €300,-.

Er zijn met zulke decoders tig mogelijkheidheden om te ontdekken, en er is een keur aan alternatieve software te vinden...

Is dit te moeilijk of boeit het niet, niet aan beginnen, maar klinkt het interessant, en heb je dan bovengenoemde decoders onder de knie, dan wil je snel meer, en wil je verder en beter.

Dan zijn deze decoders beter te verkopen dan een goedkoop setje, omdat ze stukken beter in de markt liggen.

Ogh Freggel, daar was ik al bang voor, veel te leuk allemaal,

waar moet ik aan denken bij alternatieve software?

'heb ook even geken naar die Clarke Tech 2100 usb van Aart,

ziet er ook best leuk uit..

Oh jee, nu willen de buren ook.

Buurman:wat zijn de verschillen met een ontvanger van 35 euro, als het alleen om astra2 zou gaan? en zou het ook lukken met een camping setje?, (zo'n klein schoteltje, zou in de vensterbank kunnen staan)

Tja da's ook een idee, we hebben vensterbanken van 50cm br. hier..

Maar dank voor de info, kan iemand wellicht nog een mooie combi voorstellen, of is 't allemaal wel compatible?

Ogh Freggel, daar was ik al bang voor, veel te leuk allemaal,waar moet ik aan denken bij alternatieve software?

Tja waar moet je aan denken bij alternatieve software?

Ik ga dit nu even niet te ver uitleggen, maar het was even een gedachtenspinsel van mij, want voor hetzelfde ben je iemand die graag met een hobby bezig is, en satelliet kan een leuke hobby zijn, de beeldkwaliteit alleen al. ;)

Voor nu succes met het zoeken naar een leuk setje...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan