Advies

V

valerio3

Ik heb de volgende vraag, een collega van mij heeft een nieuwe receiver nodig en we zijn vandaag bij een satboer geweest ergens tussen Deventer en Hengelo en al bij al kost het zo'n kleine 1200 (2 receivers, een pace twin tuner, een philips 7072, een visiosat, 2 lnb koppen) euro wat mijn collega wil hebben.
Ik heb onderhand (dat mag ook wel bijna een jaar)een klein beetje verstand van schotels en receivers en vond dit wel beetje duur.

Het gaat om het volgende (heel verhaal);
Mijn collega gaat naast zijn moeder wonen en heeft het volgende nodig;

Receiver waarmee hij op twee verschillende TV's te gelijk naar verschillende kanalen kan kijken of een opnemen via laptop en een te kijken. Hij wil graag Astra1 (ned 1 etc) en astra 2 (BBC etc.)
De verkoper adviseerde een Pace. (is niets beters???)

Zijn moeder heeft gewoon een simpele receiver nodig, maar daar raadde de man een philips 7072 aan voor 359 inc.kaart canaal +(basispakket). Zij wil alleen de Astra.

Is het mogelijk om via een receiver 3 verschillende kanalen te bekijken op 3 verschillende tv's?

De beste verkoper wist ons ook te vertellen dat mijn collega een visiosat nodig had en dat er in totaal 3 kabels het huis in zouden gaan lopen, een voor de philips en twee voor de pace.Klopt dit?
Is het niet mogelijk om een kabel het huis in te laten gaan en die daar te splitsen alvorens ze aan de receivers worden gehangen?
De beste man vertelde ook nog dat er een 2 lnb's moesten komen met elk 4 uitgangen??

Ik verbaas mij erover dat er zoveel kabels het huis in moeten en vraag mij dus af of dit zo omslachtig moet of dat er ook een oplossing is??

Hoop dat ik een beetje duidelijk is.

Buiten:
  • Een visiosat kan. Maar misschien is het slimmer om te gaan denken aan een Wavefrontier T55. Die is wat stabieler in ontvangst., omdat die een brandlijn heeft ipv een brandpunt en de lnb's wat beschermder zitten.
  • Per tuner een lnb en een kabel is het eenvoudigste, goedkoopste en meest degelijke. Dus voor de Astra 1 een quad lnb (waarvan 1 niet gebruikt) en voor de Astra 2 een enkelvoudige. Gewone eenvoudige lnb's. De Astra's zenden krachtig uit.
Binnen:
  • Een no-nonsens betrouwbare ontvanger met kaart is idd stap 1. Die Philips kan daar een prima keus voor zijn.
  • De tweede ontvanger is leuk als die een dubbele tuner heeft, netwerkaansluiting en waarschijnlijk ook een harde schijf. Het lijkt mij geen slecht idee om daarvoor nog even geduld te hebben. Er wordt gewerkt aan een Dreambox met dubbele tuner. Met de optie deze uit te breiden met een harddisk.
Grof berekend:
  • 500 Dreambox
    350 Philips compleet
    100 Wavefrontier T55
    100 2x lnb+kabel+switch
    50 Onvoorzien
    ----- +
    1100 euro
Mooi, dat scheelt weer 100 euro. Kan je 'em meteen uitnodigen voor de 14e augustus! ;)

Originally posted by the matrix
Toch niet in Rijssen of Enter he?

Hoop niet dat je daar werkt,bij onze vrienden van B?SAT hahaha
Inderdaad is het dorp van onze gelovige vrienden waar je beter op zondag niet met je auto doorheen kan rijden ;-)

Tja, tegen een serieus bod is mijn bisat wel te koop.
1 jr oud....

G

Let op, visiosat bi dient voor de 2 satellieten hotbird en Astra1, met een speciale kop kan je astra2 er ook bij ontvangen.

G

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan