afsluit probleempje

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Hoi,,

Sinds gisteren kan ik mijn computer niet meer afsluiten of opnieuw opstarten met de normale procedure,, dus start/uitschakelen en dan uitschakelen of opnieuw opstarten.

gebruik windows XP home edition.

weet iemand hoe dit te verhelpen is.

thanks,,

Jack

Ik weet dat het geen antwoord is, maar toch:
Waarom zou je een computer uit doen? :confused:
Code:
[b]linux:~> uptime
 11:10pm  levend 55 days  7:46[/b]
(Wordt ik er weer aan herinnerd dat er bijna 2 maanden geleden een stroomstorings was.)

Ik weet dat het geen antwoord is, maar toch:
Tja.. waarom geef je het dan?:rolleyes:

Al is het alleen maar om stroom te besparen doe je een computer uit en linux zou ik ook (nog) niet op m'n desktop willen alhoewel ik van de andere kant geen windows op m'n servers wil.:)

Anyway Jack. Zie je totaal niets gebeuren? Komen er geen fout- of andere meldingen tevoorschijn?
Probeer eens dat je start->afsluiten doet, dan op ctrl-alt-del duwen want met een beetje geluk krijg je dan het taakoverzicht te zien. Ga dan naar tabblad processen en klik 2x op de kolom cpu en zie eens welke processen daar alle tijd wegvreten (of de meeste tijd). Check ook eens op het tabblad processen of je daar iets ziet waar bij staat "reageert niet".

Het kan eigenlijk vanalles zijn. Op dit moment weet ik zo uit 't hoofd niet of er nu alleen een afsluitfix voor win98 was of dat er ook zoiets voor xp home bestond.

goede morgen blacktiger,

naar aanleiding van bovenstaande zit ik ook met een afsluitprobleem met win98.

als ik pc tijdelijk standbye wil zetten, wat ook wel lukt, krijg ik hem een tijdje later niet meer opgestart door b.v. de muis te bewegen o.i.d.

ik moet dan de pc handmatig weer opstarten.

graag jou advies

franshals (met baard)

Hoi BT,, als ik op start/afsluiten doe en dan ctrl alt del krijg ik het taakbeheer wel in beeld,, staan verschillende dingen met kleine cpu;s

2 grootste zijn: SVCHOST.exe met 11.676 kb en Explorer.exe met 10.508 KB

Alle anderen zijn een stuk lager,, en nergens staat dan bij dat het niet reageerd.

Heb toch maar eens geprobeerd om met system restore mijn computer 4 dagen terug te zetten,, toen de updates van windows geinstalleerd die die gaf en nu werkt alles weer perfect zoals het hoord.

Enigste wat ik in die tussen tijd had geinstalleerd was de webbrowser fire fox.

Kan dit het probleem zijn gewees of niet,, want anders zet ik die dus niet meer erop.

In ieder geval bedankt voor julie hulp:)

Firefox kan het probleem absoluut niet geweest zijn. Firefox heeft allemaal eigen onderdelen, welke in geen geval iets te maken heeft met explorer.exe of een van de daarvoor gebruikte libraries. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Anders zou je het wel terug lezen op vele forums (fora?).

@Jack: svchost en explorer.exe zijn normale processen die nodig zijn om windows te draaien.
Doch normaliter moet op dat moment de "niet actieve systeemdingens" 98 a 99% van de cputijd gebruiken en moeten de door jou genoemde op 0 of vrijwel op 0 staan.

Wat het nu geweest is weet ik helaas niet. Misschien een stukje spyware? Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat het Firefox is geweest en twijfel daar ook heel sterk aan, omdat er talloze mensen deze browser installeren en draaien zowel onder SP1 alsook SP2 en ook met XP home en pro en 98 dus wat dat betreft ben ik het met Kerstkonijn eens.

@Frans: Ik zet het nooit in standby, maar altijd uit.
Misschien hebt de afsluitprobleemfix hier ook wel tegen, ik heb verder nog niet gezocht wat het kan zijn.
Hier kun je er iets over vinden:
http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/Win98SE/

Laat maar even weten of dat helpt, zoniet, zoeken we even verder voor je.:)

hoi blacktiger,

jou advies opgevolgd, stond niets speciaals daarover
gaat meer om de problemen met afsluiten van windhoos

ff gezocht bij windows-help en vond de volgende omschrijving:

U kunt de computer alleen stand-by zetten als de ondersteuning voor deze optie is ingesteld door de fabrikant van uw computer.

dus blijkbaar niet in deze pc van toepassing

dan wordt de keuze makkelijk : aan of uit

bedankt voor het meedenken

franshals

nee firefox kan het mi ook niet zijn.

Ik gebruik al maanden zowel firefox EN IE.

Regelmatig staan beide tegelijk open (soms wordt firefox niet ondersteund uploaden van mijn homepage bij @home bv) en heb nog nooit enig hinder van onderling gevecht gehad.

Raer zaekje

Joi Jack,

Ik had ook hetzelfde probleem.
Achint een programma toch op de achtergrond aktief zijn.

Hoe dan ook ik ben van dat probleem verlost door spyware programma te laten draaien.

bij onderstaande link kun je onderstaande link Download Hitman Pro 1.7.1 downloaden.
En laat hij maar zijn werk doen.

http://www.hitmanpro.nl/

Nadat ik deze heb gebruikt heb ik geen probleem meer met afsluiten.

Groeten

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan