Afstandbediening slaapkamer

G

gogo

wie weet er een goedkopen maar goede oplossing om je video en ontvanger te bedienen vanuit de slaapkamer als ze beneden staan.

thx gogo

Wellicht dat dit iets voor jou is? ;)

Kijkonder Audio, video & dvd, en daar dan "draadloze signaaloverdracht".

Met zijn twe?en tegelijk zie je wel, Neo was me voor :biggrin:

IR-SIGNAALOVERDRACHT-SET
Ik heb er 1 gevonden heeft iemand misschien ervaring met dit type?

Artikelnr.: 350501 - 8B

Prijs slechts 32,95 EUR

stuk(s)

Bedien uw HiFi-apparatuur, satellietontvanger, videorecorder, stereo-installatie of televisie nu overal in uw huis. Muren en plafonds vormen niet langer een barri?re voor uw IR-afstandsbedieningen.
Technische spec.: Zendfrequentie 433 MHz ?IR-reikwijdte 5 m ? Radiografisch bereik max. 25 m ? Voedingsspanning 230 V.

Zet IR-signalen om in radiografische signalen v.v.
Radiografisch signaal
(kameroverschrijdend, door muren en plafonds)
IR-signaal
(zichtcontact is nodig)
Werkingsprincipe

thx gogo

Die dingen heb je ook van Marmitek.
Let wel even op wat je koopt, meestel zijn die goedkoopsten niet echt je van het.
Maar als je een beetje een goed infrarood setje hebt die via de scart wordt aangesloten werkt dat over het algemeen wel prima.

Deze gaan niet via scart je moet een kastje voor je video zetten en eventueel een verlengsnoertje op het ir oog plakken en een ontvangertje boven neer zetten.
Weet niet of dit dan wat is want hij is niet echt duur, nou hoeft duur niet altijd beter te zijn maar meestal is de ontvangst bij die duurdere setjes beter wat ik zo links en rechts hoor.

gr gogo

TIP je moet wel even opletten dat IR extender de infrarood freqentie van je humax aan kan deze is namelijk anders als de meest gebruikelijke maar met een beetje hobb. lukt het wel om deze af testellen in de transmitter van de extender(potmetertje)je loopt dan allen de kans dat je video niet meer reageert.
En het lijkt me slim als je zoiets koopt om af te spreken als het niet werkt dat het retoer kan.
succes!!?

gr dustie

koop een powermid bij die firma ik werk met dezelfde configuratie die jij wilt al 9 jaar met volle tevredenheid

grt

Ik gebruik de powermid van marmitek (zo'n kleine piramide met afstandsbediening). Het werkt opzich perfekt wat ontvangst en zenden betreft.

De afstandsbediening vreet echter batterijen omdat er een nogal sterke zender inzit en nog een nadeel is dat je na een batterijenwissel de afstandsbediening opnieuw moet programmeren. Op zich een kwestie van invoeren van een paar kodes, maar wel vervelend.

Die piramides ken ik, maar die wat mijn kennis gebruikt zijn toch iets anders, die zijn wel IR maar krijgen het signaal via de scart dus die ir zit op de scart van de tv aangesloten aan de ontvangende kant en op de receiver geloof ik aan de zendende kant.

Het waren niet die piramide dingetjes. Ze lijken meer op de Gigavideo 45.
Daar had je dat batterijen probleem niet zo bij. Maarja, duidelijk is dat er nogal wat van die dingen te krijgen zijn dus is het effe wat ervaringen uitwisselen met anderen en dan zien wat je het beste doen kunt.

Die wat mij kennis heeft zie ik niet meer op de site van Marmitek staan inmiddels. Wel zag ik weer iets anders, een universele a/b die dat truukje voor je doet.
Maar er staan meer van dat soort apparaatjes, ze hebben er zelfs eentje met ingebouwde tuner zodat je niet meer afhankelijk bent van de tuner van je tv..... ze vinden wat uit tegenwoordig.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan