Afstandsbediening Dreambox.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
740
Punten
113
Leeftijd
59
Vraagje: ik heb hier meerdere Dreamboxen staan, maar die werken allemaal op dezelfde afstandsbediening, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling.

Het is misschien een simpele oplossing, maar is de boel zo in te stellen dat iedere dreambox reageert op zijn eigen afstandsbediening? Want als ik nu met de ene aan het zappen ben oid dan reageert de andere ook.

Dat kan, maar brengt wel wat risico's met zich mee.

Er is een thread op het DMM forum te vinden die daarover gaat.

Maar er is ook een Nederlandstalige uitleg te vinden die wat uitgebreider is.

Open Google en type als zoekopdracht: "meer dreamboxen in dezelfde ruimte".

Het eerste resultaat moet je hebben.

Daar was ik dus al bang voor, en ik ga dat risico maar eens niet nemen denk ik.

Ik ga het anders proberen, de Dreambox met de powerknop op de Dreambox aanzetten, en dan verder met de ab, en het powerknopje op de ab niet gebruiken, of misschien er wel uithalen, er liggen hier toch 3 afstandsbedieningen, dus sneuvelt er eentje dan is het nog maar zo. :biggrin:

Toch bedankt voor de uitleg.

Met de powerknop is een optie.

Zo zette ik de DM7020 ook altijd met de powerknop uit als hier iemand kwam met een Dreambox om iets te testen of er een zenderlijst in te zetten.

Alleen kun je ze dan niet tegelijk gebruiken.

Ja dat is ook weer een punt. :biggrin:

Het blijft toch leuk speelgoed.

Mss nog een andere optie !

Als je hem dan toch helemaal uitzet zoals ik uit je verhaal begrijp dan kan je er ook misschien een op afstand bedienbare stopkontakt tussen zetten.

Voor 10 euro heb je al zo een setje met 3 stopkontakten ,ideaal voor den luien mensch :)

Nadeel ,weer een afstand bediening erbij :tong:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan