afstandsbediening klassiek gebruiken

P

patrick z

Hoi satvrienden.

Ik als oude bekende van het Duckforum heb het enkele jaren rustig aangedaan , althans vwb de sathobby, maar uiteraard geen dag zonder Dreambox gezeten.
Ik ben vandaag dan ook nog een Dream HD ontvanger er bij gaan kopen, en nu ik klaar ben met flashen lijkt alles mooi te doen op 2 dingen na.

De eerst is de instelling "klassiek" voor de afstandsbediening. Je kon dan door "ok" te drukken gelijk het settingsscherm naar voren halen en via de navigatietoetsen direct een zender selecteren.
Als ik nu op ok klik komt er aleen onderin te staan waar ik naar kijk.
Hoe krijg ik mijn oude vertrouwde instelling terug? Of is dat niet mogelijk?

Het betreft een 800HD-SE met de nieuwste open-pli erop

Verder is de rotorinstelling lang niet meer zo als het was.
Je kon op de instellingspagina gewoon op geel drukken en zo naar de volgende pagina. Hier kon je de rotor laten draaien en weer opslaan. Hij vroeg of je het zeker wist, je zei ja, en klaar was het.
Ik kan hier niet instellen zoals ik wil. Kan wel draaien, maar vervolgens de instelling niet opslaan. Er zit een paar regels lager wel de zin "instelling opslaan" maar die doet niets. Als ik de volgende zender aanklik is de instelling niet opgenomen omdat de schotel dan leuk weer een graad draait zodat het geen "volle bak" ontvangst is

Wie weet me te helpen, ik zou je eeuwig dankbaar zijn....

OpenPLi..... probeer eens een andere image te flashen zoals OoZooN en laadt dan de Pauli plugin dan heb je waarchijnlijk wat je wilt.

Duckteam, nou zeg, jullie zijn nog net zo snel als toen...hahhahaa, Dank je voor je snelle antwoord.Heb het al geprobeerd, Pauli was ook in open pli te downloaden, echter helaas zonder resultaat.

Groeten uit Twente....

Andere skin helpt niet denken we of je moeten weten welke skin de juiste settings voor jouw keymap.xml heeft.
Als je pauli plugin laadt en je kiest voor neutrino hebj e dan niet wat je wilt...?

Anders de keymap.xml aanpassen; deze staat in /usr/share/enigma2.
Maak eerst een backup van dat bestand.

Wellicht bereik je wat je wilt als je in dat bestand onder
Code:
<map context="InfobarChannelSelection">

deze regel toevoegt:
Code:
<key id="KEY_OK" mapto="openServiceList" flags="m" />

Daarna herstarten en kijken of het goed is.

Basis skin in de pli met pauli werkt prima
plugin downloaden en daarna oproepen

De plugin valt net een beetje buiten het beeld hier, maar nog net voldoende zichtbaar om aan te passen

de enigma instelling laten staan

dan alleen de bovenste 4 en de ok knop goed zetten
de eerste 4
zap up
zap down
zap down
zap up

en de ok toets als Open services list

Dan werkt hij weer net zo als de neutrino indeling

Kijk dan hadden we het toch goed.

Hosting Fun

Advertenties